چمن مصنوعی باغ و باغچه

چمن مصنوعی برای باغچه و باغ

چمن مصنوعی باغ این امکان را فراهم میکند تا بتوانید محیط باغچه را سبزپوش کرده و از آن فضای خشک خاک و سنگ به یک فضای خاص و فوق العاده تبدیل کنید، که خود و خوانوادتان از حضور در آن فضا لذت ببرید. باغچه یکی از فضاهایی است که همیشه باعث جلب توجه افراد میشود. چیزی که باعث میشود باغچه زیبا بنظر برسد دیزاین زیبای آن بوسیله درختان و گل و گیاه میباشد. قطعا اکر خاک باغچه بجای خار و خاشاک و علف های هرز به محیطی یکدست سبزپوش تبدیل شود، زیبایی چشم نوازی را بوجود خواهد آورد.

کاربرد چمن مصنوعی در باغچه

 طراحی باغچه با چمن مصنوعی 

شاید پیش خودتان فکر کنید که دیزاین باغچه هزینه و دردسر زیادی داشته باشد. اما بهتر است بدانید که میتوانید حتی با یک طرح ساده به همراه متریال های مختلف با خرید چمن مصنوعی یک فضای دلنشین را برای خود و خوانوده ایحاد کنید که ساعت ها در آن فضا لذت ببرید. ترکیب سنگ ریزه ها و ترموود و گل و گیاهان طبیعی میتواند یک ایده کاربردی و زیبا باشد که در عین سادگی جذابیت فوق العاده ای به فضای باغچه میدهد. چیدمان مبل و میز و صندلی و یا نشیمنگاه های چوبی نیز به زیبایی باغچه خواهد افزود. چمن مصنوعی این امکان را فراهم میکند تا با هر سلیقه ای که میخواهید بتوانید فضای خود را طراحی کنید و هیچ چیز بهتر از این نیست که باغچه دلخواه و سرسبز خود را در حیاط خانه ایجاد کنید.

محوطه سازی ساختمان های مسکونی و اداری با چمن مصنوعی باغچه

برای ایجاد فضای سبز و باغچه حتما نیازی به یک فضای چند صد متری نیست. با وجود انواع مختلف چمن مصنوعی و نصب آسان آن در هر بستری میتوان یک باغچه کوچک حتی در ورودی آپارتمان های مسکونی و یا اداری داشت. وجود باغچه کوچک و سرسبز در هر مکانی قطعا براب اهالی آن ساختمان و افرادی که از آنجا تردد میکنند یک حس خوب را به ارمغان می آورد.

مزایای چمن مصنوعی برای باغچه

چمن مصنوعی باغچه یک انتخاب هوشمندانه برای زیباسازی است که مزایای زیادی دارد.

همیشه سرسبز: چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیست که برای زنده ماندن نیاز به آبیاری داشته باشد. این محصول در تمام فصول سال سبز و در تمام شرایط آب و هوایی مقاوم است.

نگهداری راحت: نگهداری از چمن مصنوعی بسیار راحت است و مانند چمن طبیعی دردسرهای کوددهی و آب پاشی را ندارد.

صرفه جویی در زمان : با توجه به اینکه چمن مصنوعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد در نتیجه در زمان صرفه جویی میشود و میتوان آن زمان اضافه را صرف رسیدگی به گیاهان دیگر و یا مارهای دیگر کرد.

نصب آسان و سریع: چمن مصنوعی اگر نیاز به زیرسازی خاصی نداشته باشد نهایتا دو روزه نصب قابل نصب و استفاده است و نیازی به کاشتن چمن و انتظار ب ای رشد آن و رسیدگی به آن را ندارد.

عمر و دوام بالا: چمن مصنوعی عمر بسیار بالایی دارد و چندین سال میتوان از آن استفاده کرد. فقط نیاز است هر از چند گاهی یک شستشو به آن دهید تا دوباره به حالت اولیه برگردد.

ویژگی های چمن مصنوعی برای باغچه

قبل از اینکه اقدام به خرید چمن مصنوعی برای باغچه کنید بهتر است که با برخی ویژگیهای آن اشنا شوید:

    • مقاوم در برابر اشعه خورشید

    • ثبات رنگ

    • قابل شستشو

    • طول عمر بالا

    • سازگار با محیط زیست

مقاوم در برابر اشعه خورشید

فضای باغچه معمولا در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار دارد. به همبن خاطر باید چمنی که استفاده میشود در برابر نور خورشید مقاوم باشد و به سرعت دچار تغییر رنگ و پوسیدگی نشود. چمن های مصنوعی در فرایند تولید با موادی پلیمری مخلوط میشوند که مقاومت آنها را در برابر گرما بالا میبرد.

ثبات رنگ چمن باغچه

چمن های طبیعی با تغییر فصل دچار تغییر رنگ میشوند و سبزی خود را ازدست میدهند و این یک نقطه ضعف به حساب می آید. یکی از ویژگی های جذاب چمن های مصنوعی این است که همیشه سبز هستند و تغییر رنگ نمیدهند. بکار بردن مواد با کیفیت در تولید این محصول نقش بسیار مهمی در ثبات رنگ آن دارد. رنگ تمام محصولات چمن مصنوعی یکسان نیست و هر مدل دارای رنگ های متفاوتی است که میتواند شامل رنگ سبز تیره، روشن، دورنگ، پاییزه و… باشد.

قابل شستشو و نظافت

چمن های مصنوعی داخل باغچه چون در فضای باز قرار دارند معمولا در معرض کثیفی و آلودگی های زیادی قرار دارند. ادرار و فضولات حیوانات میتواند یک نمونه از آلودگی ها باشد. ریختن شاخ و برگ درختان نیمی دیگر از کثیفی ها میباشد. بنابراین نیاز است که هر چند وقت یکبار چمن مصنوعی شستشو داده و تمیز شود. چمن مصنوعی قابل شستشو با آب و مواد شوینده غیر از سفیدکننده ها میباشد و میتوان با آب و یا جاروبرقی آشغال ها را تمیز کرد.

طول عمر بالای چمن باغچه

چمن های مصنوعی دارای طول عمر زیادی هستند. با یکبار نصب چندین سال میتوان از آنها استفاده کرد. البته درصورتیکه چمن مصنوعی مناسب را انتخاب کنید. در صورتیکه در باغچه تردد زیادی انجام میشود بهتر است که از چمن های متراکم با بکینگ ضخیم استفاده شود. اگر از چمن های مصنوعی باغچه بخوبی مراقبت شود بالای ۱۰ سال عمر میکنند.

سازگار با محیط زیست

چمن مصنوعی با محیط زیست سازگار است و هیچ گونه آلودگی زیستی ایجاد نمیکند از طرف دیگر چون نیازی به آبیاری ندارد باعث صرفه جویی در مصرف آب میشود و باعث میشود آب برای نسل های بعدی نیز ذخیره شود. از طرف دیگر بدلیل کود ندادن و همچنین حذف سموم شیمیایی، مواد آلوده کننده وارد زمین نمیشوند و به همین دلیل است که امروز چمن های مصنوعی بخوبی جایگزین چمن طبیعی شده اند.

دکوراسیون ارزان و مقرون به صرفه

نگهداری آسان چمن مصنوعی سبب صرفه جویی در هزینه ها میشود. در ابتدای کار شاید فکر کنید که هزینه زیادی پرداخت میکنید اما اگر در بلند مدت محاسبه کنید میبینید که با صرفه جویی در مصرف آب و همچنین عدم نیاز به کوددهی و هرس کاری و سم پاشی از نظر زمان و اقتصادی بصرفه خواهد بود.

ادغام چمن مصنوعی باغچه با گیاهان طبیعی

یکی از مزیت های خوب چمن های مصنوعی اینست که میتوان آنها را با درختان و گیاهان موجود در باغچه بدون هیچ محدودیتی نصب کرد. در واقع بدون اینکه بخواهیم درختان را قطع کنیم و یا خاک آنها را خراب کنیم میتوان چمن مصنوعی را براحتی برش داده و از بین آنها عبود داد و نصب کرد و این ترکیب زیبا یک محیط فوق العاده شیک را برای دورهمی های شما نیز خلق میکند.

بهترین چمن مصنوعی برای باغچه

بهترین چمن مصنوعی برای باغچه با توجه به نوع کاربری متفاوت است. اگر از محیط باغچه برای بازی کودکان و محیط ورزشی است و یا تردد در آن بالاست، بهترین مدل چمن مصنوعی چمن هایی هستند که تراکم بالا و بکینگ ضخیمی داشته باشند. اما در صورتیکه باغچه حالت تزئینی دارد و رفت و آمد روی آن کمتر است میتوان از چمن مصنوعی با قیمت مناسب تر و سبک تر استفاده کرد.

انواع چمن مصنوعی برای کف باغ

انواع مختلفی از چمن های مصنوعی برای باغ وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های متفاوتی هستند. معمولا از چمن های ۸ تا ۴۵ میلیمتر میتوان برای باغچه استفاده کرد. چمن های ۸ میلیمتر کوتاه ترین چمن های مصنوعی موجود در بازار هستند که تراکم بالایی دارند. این مدل چمن ها از جمله ارزان ترین مدل های موجود در بازار هستند و اگر محدودیت قیمت دارید و تردد بالایی ندارید و صرفا سبزپوش کردن باغچه برایتان مهم است میتوانید از این مدل استفاده کنید.

  • چمن مصنوعی فیروزه
  • چمن مصنوعی یاس
  • چمن مصنوعی سایا
  • چمن مصنوعی بهاره دو بافت آلما
  • چمن مصنوعی بهاری
  • چمن مصنوعی پاییز
  • چمن مصنوعی آوانا
  • چمن مصنوعی آمیتیس ۴۰
  • چمن مصنوعی سافت
  • چمن مصنوعی گرین
  • چمن مصنوعی ویکتوریا
  • چمن مصنوعی گرین ۲۰
  • چمن مصنوعی موکتی

نصب چمن مصنوعی باغچه

قبل از نصب هر نوع چمن مصنوعی ابتدا باید زیرسازی آن مورد بررسی قرار گیرد. چمن های مصنوعی روی هر بستری قابل اجرا هستند در صورتیکه آن بستر اصولی و اماده نصب باشد. یکی از بستر هایی که چمن مصنوعی روی آن نصب میشود خاک است که معمولا در باغچه ها دیده میشود. نصب چمن مصنوعی روی خاک باغچه هیچ گونه محدودیتی برای رشد سایر گیاهان و درختان ایجاد نمیکند بشرطی که نصب و برشکاری آن بدرستی و بدون اینکه مزاحمتی ایجاد کند انجام شود. اما اولین باری که برای آماده سازی زیرسازی نیاز است انجام گیرد پاکسازی خاک از هرگونه علف هرز است. اگر احتمال میدهید که علف های هرز رشد کنند باید روی بستر خاک آهک ریخته شود. سپس خاک را صاف کرده و پستی بلندی های ان را یکدست میکنیم. بعد از آن خاک را غلطک میرنیم. حال به سراغ پهن کردن چمن مصنوعی میرویم. باید دقت شود که در هنگام پهن کردن چمن مصنوعی و برشکاری، فضای کافی را برای حاشیه درختان ایجاد کنیم تا در هنگام ابیاری به مشکل برنخوریم. برای مهار چمن مصنوعی نیاز است که حاشیه باغ را یک نوار ۲۰ سانتی متری سیمان بریزیم تا بتوان چمن را روی آن چسباند.

 مزایای نصب و استفاده از چمن مصنوعی باغچه بر روی بستر خاک

برخی بر این باورند که چمن مصنوعی روی خاک نصب نمیسود. اما باید بگوییم که نه تنها چمن مصنوعی روی بستر خاک قابل اجراست بلکه مزایایی نیز به همراه دارد:

    • بستر خاک باعث میشود که آب براحتی هدایت پیدا کند و باعث جمع شدن آب نخواهد شد.

    • ضربه پذیری چمن بالا میرود و باعث نرم تر شدن آن میشود.

    • استهلاک چمن با سطح زیر کم میشود و باعث بالا رفتن طول عمر آن خواهد شد.

    • هزینه کم زیرسازی

    • بعد ها براحتی چمن مصنوعی را میتوانید بردارید و در مکان های دیگر نیز استفاده کنید.

شست و شو، نظافت و نگهداری چمن باغ

چمن مصنوعی هر از گاهی نیاز به شستشو و تمیزکاری دارد. مزیت خوبی که این محصولات دارند این است که براحتی قابل شستشو هستند. قبل از اینکه روی چمن مصنوعی آب بگیرید بهتر است که اشغال ها و شاخ و برگ ها را بوسیله جاروبرقی و یا واترجت تمیز کنید. سپس با استفاده از شیلنگ آب و جارو های زبر برخلاف خواب الیاف فرچه را بکشید و آب بگیرید تا الیاف به حالت ایستایی برگردند. اینکار نه تنها باعث تمیزی الیاف میشود بلکه باعث ایستاده تر شدن و شادابی بیشتر الیاف میشود. نکته دیگری که در هنگام زمستان باید به آن دقت شود این است که در هنگام برف و یخبندان به هیچ وجه روی چمن مصنوعی راه نروید. چرا که زبری و خشکی یخ باعث ایجاد آسیب در الیاف میشود.بگذارید که یخ ها آب شده سپس با پاروهای چوبی برف های اب شده را به آرامی پارو کنید. برای آب شدن یخ نیازی نییت که از نمک استفاده شود چرا که املاحنمک له پاخل الیاف نفوذ میکند و باعث شوره و سفیدک زدن روی چمن مصنوعی میشود.

تماس با کارشناسان چمن تزئینی در افراچمن

محصولات چمن مصنوعی باغ و باغچه به همراه قیمت

چمن مصنوعی فیروزه
(دیدگاه 2 کاربر)

150,000 تومان

چمن مصنوعی تزئینی پرتو
(دیدگاه 1 کاربر)

194,000 تومان

قیمت چمن مصنوعی برای باغچه و باغ

اگر به دنبال استعلام قیمت چمن مصنوعی برای باغ و باغچه خود هستید باید بدانید که چندین فاکتور بر روی هزینه هایتان تاثیر گذار است. از جمله این فاکتورها نوع چمن مصنوعی است. اینکه چه مدل چمنی با چه نوع الیاف و تراکمی انتخاب میکنید قیمت ها تغییر میکند. دومین فاکتور زیرسازی باغ است. بسته به اینکه خاک باغ و باغچه چقدر پستی و بلندی داشته باشند و اینکه نیاز به ترمیم و تخلیه بار داشته باشد یا نه میتواند قیمت های مختلفی داشته باشد. سومین هزینه ای که باید در نظر بگیرید هزینه حمل و ارسال بار است که بسته به موقعیت شما متفاوت است.

چمن های مصنوعی انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگیهای مختص به خود را دارند. اولین فاکتور که روی قیمت چمن مصنوعی تاثیرگذار است ارتفاع است.هر چقدر ارتفاع یا بلندی الیاف بیشتر شود قیمت نیز افزایش می یابد. دومین فاکتور تراکم و یا پر بودن است. چمن های متراکم نرم تر و مستحکم تر هستند به همین دلیل افزایش تراکم سبب افزایش قیمت خواهد شد. سومین فاکتور دیتکس یا وزن نخ و همچنین بکینگ یا لایه زیرین چمن مصنوعی است که با بالا رفتن درصد آنها چمن مصنوعی سنگین تر خواهد شد.

چمن های با کیفیتی که تولید میشوند دارای طول عمر بالایی هستند و با نصب آنها چندین سال میتوان استفاده کرد. پس هزینه کردن برای آنها قطعا برای شما بصرفه خواهد بود.

خرید چمن مصنوعی باغ

اگر قصد خرید چمن مصنوعی باغ را دارید، باید به انتخاب هوشمندانه شما تبریک بگویبم. چرا که با استفاده از چمن مصنوعی برای باغ و باغچه علاوه بر اینکه فضای سبز را به محیط اطرافتان به ارمغان می آورید، در هزینه هایتان نیز صرفه جویی میکنید و با صرف هزینه درست، سال های سال فضای سبز و استراحتگاه برای خود و خانواده خواهید داشت.

اما قبل از خرید چمن مصنوعی بهتر است که مشخص کنید که کاربری شما چیست. فضای باغچه مکانی پرتردد هست و یا اینکه برای فضای بازی کودک و ورزشی میخواهید و یا فقط جنبه تزئینی دارد و چمن مناسب با آن را خریداری کنید. پس از آنکه نوع چمن مشخص شد، باید متراژ دقیق را محاسبه کنید. دقت شود که مساحت کل را باید با در نظر گرفتن فضایی که درختان پوشش داده در نظر بگیرید چون فضای اطراف درختان برش داده شده و پرت میشوند.

مزایا و نمونه کارهای افراچمن

افراچمن مرکز فروش چمن مصنوعی باغچه

افراچمن با داشتن چندین سال تجربه در زمینه نصب و فروش انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی همیشه بدنبال لبخند رضایت مشتریان خود میباشد. اجرای نصب بی عیب و نقص به همراه چمن با کیفیت همیشه در اولویت کار ما بوده است. اگر بدنبال این هستید که صفر تا صد کار خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید پیشنهاد میکنیم که حتما قبل از شروع هر کاری با مشاوران و کارشناسان تیم افرا چمن در ارتباط باشید تا با استفاده از تجربه و تخصص آنها بتوانید بهترین انتخاب و بی عیب و نقص ترین اجرا را داشته باشید.

چمن مصنوعی باغچه را از کجا میتوان تهیه کرد؟

شرکت افراچمن باعث شده تا بدون واسطه خرید خود را انجام دهید و بتوانید با کیفیت ترین چمن های مصنوعی را با پایین ترین قیمت بازار تهیه نمایید. همچنین مشاوران حرفه ای ما همه روزه آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

سوالات متداول درباره چمن مصنوعی برای باغچه و باغ

کدام مدل چمن مصنوعی برای حیاط مناسب است؟

بستگی به میزان تردد و نوع کاربری میتوانید از چمن های 8 تا 45 میلیمتر را استفاده کرد.

نظافت چمن مصنوعی باغچه چگونه است؟

قابل شستشو است و میتوان برای برداشتن آشغال و شاخ و برگ ها از جاروبرقی و واترجت نیز استفاده کرد.

قیمت چمن مصنوعی برای باغچه چقدر است؟

قیمت ها از هر متر مربع 200 هزار تومان شروع میشود و بسته به ارتفاع و تراکم قیمت ها تغییر میکند.

استانداردهایی که چمن مصنوعی باغچه در افراچمن دارند

چمن مصنوعی باغ
چمن مصنوعی باغ
چمن مصنوعی باغ
چمن مصنوعی باغ

نمونه کارهای چمن مصنوعی باغ و باغچه

مشتریان افراچمن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا