چمن مصنوعی فضای سبز و پارک

نگاهی به مطالعات باستان شناسی نشان می دهند  انسانها به صورت ذاتی و غریزی تمایل دارند که در محیطی سبز زندگی کنند. همچنین، مطالعات امروزی نشان می دهند که فضای سبز می تواند اثرات بسیار زیادی بر سلامتی انسانها داشته باشد. به همین دلیل کارشناسان سلامتی دائما توصیه می کنند روزانه یا هفتگی در محیط های سبزی مانند پارک قدم بزنید.

 پارک یکی از فضاهای سبزی است که افراد دوست دارند اوقات خوشی را در آنجا سپری کنند و آرامش بگیرند. بهتر است بدانید یکی از مواردی که سبب ایجاد آرامش در پارک می شود، چمنی است که سطح زمین را پوشش داده است.

اما آیا این چمن در روزهای سرد زمستان و یا در روزهای گرم تابستان نیز سبز است! قطعا خیر! اما استفاده از انواع چمن مصنوعی تزئینی در فضای سبز و پارک این مشکل را حل کرده است و شما می توانید به محیطی همواره سبز دسترسی داشته باشید!

محیط سبز چه اثری بر سلامتی شما دارند؟

قبل از آنکه به بررسی ویژگی های چمن مصنوعی فضای سبز و پارک بپردازیم، بهتر است نیم نگاهی به این موضوع داشته باشیم که وجود فضای سبز چه اثراتی بر سلامتی افراد دارد. وجود فضای سبز در محیط اطراف ویژگی های زیر را برای سلامتی به همراه دارد:

  • فضای سبز باعث کاهش فشار خون می شود.
  • فضای سبز به حفظ سلامت سیستم قلبی و عروقی کمک می کند.
  • فضای سبز به بهبود فعالیت مغزی کمک می کند.
  • فضای سبز سطوح استرس را کاهش می دهد.
  • فضای سطح به افزایش خوش بینی کمک می کند.

تمامی این امور سبب شده اند که وجود فضاهایی که همواره سبز هستند مورد توجه قرار گیرند تا بتوانند با ویژگی های مثبت خود به ارتقا کیفیت زندگی کمک کنند.

چمن طبیعی یا چمن مصنوعی فضای سبز و پارک

وقتی صحبت از چمن می شود ناخودآگاه تصویری از چمن طبیعی سبزی به ذهن خطور می کند که در اوایل فصل بهار روییده است. اما اکنون سوال این است که آیا این چمن همیشه ظاهر سبزی دارد؟! بهتر است بدانید که چمن طبیعی ظاهری لطیف و شکننده دارد که عوامل محیطی می توانند به آن آسیب وارد کنند، به طور مثال تابش نور خورشید و یا سرمای شدید از جمله مواردی هستند که بافت چمن طبیعی را از بین می برند.

شما می توانید با خرید چمن مصنوعی برای فضای سبز و پارک این مشکل را برای همیشه رفع کنید. الیاف این چمن به گونه ای طراحی شده اند که نور خورشید و یا سرمای شدید نمی توانند به آن آسیب وارد کنند و این موضوع سبب می شود که چمن مصنوعی همیشه در محیط سبز به نظر برسند. همچنین، نگهداری چمن مصنوعی بسیار ساده است و نیاز به لوازم و مواد خاصی ندارد. شما برای حفظ چمن طبیعی باید از کود شیمیایی استفاده کنید. اما این چمن مصنوعی نیاز به کود و آبیاری ندارد. تمامی این موارد سبب شده اند که کشورهای پیشرفته در سراسر دنیا در پارک ها و مراکز تفریحی خود از این چمن استفاده کنند.

چمن مصنوعی فضای سبز و پاری بسیار نرم و منعطف است!

تصور کنید که دوست دارید پس از رفتن به پارک مدتی بر روی چمن دراز بکشید و از فضای باز لذت ببرید. چمن مصنوعی برای این کار ایده آل است. الیاف چمن مصنوعی فضای سبز و پارک انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند و ضربه و فشار هرگز باعث نمی شود که ظاهر زیبای خود را از دست بدهند. همچنین، این الیاف بسیار نرم هستند و هیچ گونه خراشی را بر روی پوست به وجود نمی آورند. در نتیجه، شما می توانید فارغ از دنیا برای چندین ساعت بر روی چمن مصنوعی دراز بکشید و در تصورات خود غرق شوید! هیچ چیز لذت بخش تر از این نیست که بتوانید ساعاتی در روز تنها باشید و فقط به خودتان فکر کنید!

چمن مصنوعی فضای سبز و پارک آنتی باکتریال است!

یکی از سوالات پرتکرار افراد در مورد چمن مصنوعی فضای سبز و پارک این است که آیا این چمن آلودگی ها را به خود می گیرد یا خیر؟! پاسخ به این سوال منفی است و نیازی نیست که شما نگران این موضوع باشید! باید بدانید که الیاف چمن مصنوعی از مواد آنتی باکتریال ساخته می شوند. این مواد به گونه ای هستند که اجازه نمی دهند باکتری و یا آلودگی ها در سطح چمن مصنوعی رشد کنند. همچنین، در زمان نصب این چمن بر روی زمین، ابتدا لایه ژئوتکس بر روی زمین نصب می گردد.

این لایه مانند حائلی بین زمین و چمن مصنوعی عمل می کند و اجازه نمی دهد که آلودگی های خاک وارد چمن مصنوعی شوند. بنابراین، اگر نگرانی شما این است که آیا چمن مصنوعی فضای سبز و پارک آلوده است یا خیر باید بگوییم جای نگرانی نیست! بهتر است شما تنها به این موضوع فکر کنید که چگونه در محیط پارک از هوای خود لذت ببرید!

چمن مصنوعی فضای سبز و پارک برای کودکان مناسب است!

شاید بتوان گفت پارک یکی از محل هایی است که تقریبا تمامی کودکان دوست دارند که به آنجا بروند و در فضای سبز آن بازی کنند. در اینجا می خواهیم شما را با یکی دیگر از ویژگی های چمن مصنوعی فضای سبز و پارک آشنا کنیم. بهتر است بدانید الیاف چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که نیروی کوبشی را از پای کودکان ( و یا کسانی که بر روی آن راه می روند و یا می دوند) جذب می کنند و به سطح زمین انتقال می دهند. همین امر سبب می شود که نیروی کوبشی به پای کودکان بازنگردد و به مفاصل و عضلات آنها آسیب وارد نکند.

 بنابراین، اگر به پارکی می روید که به جای چمن طبیعی از چمن مصنوعی فضای سبز و پارک استفاده کرده است، باید خاطر جمع باشید که کودک شما در محیط امنی بازی می کند. این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و از نگرانی های شما در مورد کودکتان می کاهد! چه چیزی بهتر از این که کودک شما در محیطی امن بازی کند!

طول عمر چمن مصنوعی فضای سبز و پارک

یکی دیگر از سوالاتی که در مورد چمن مصنوعی فضای سبز و پارک زیاد پرسیده می شود در مورد طول عمر آن است. این چمن از الیاف مقاومی تهیه شده است و این الیاف در برابر نیروی کوبشی و عوامل محیطی بسیار مقاوم هستند. به طور کلی، طول عمر چمن مصنوعی 6 تا 7 سال است. بنابراین، وجود این چمن در محیط سبب می شود مدت زیادی از فضای سبزی لذت ببرید که آسیب نمی بیند و همواره چشم شما را نوازش می دهد.

قیمت چمن مصنوعی فضای سبز

اکنون که متوجه شده اید شما می توانید با استفاده از چمن مصنوعی فضای سبز زیبایی را بسازید، ممکن است بخواهید که برای خرید این چمن اقدام کنید. بی شک سوال در مورد قیمت چمن مصنوعی یکی از مهمترین سوالات شماست. در پاسخ به این سوال باید بگوییم که قیمت چمن مصنوعی به موارد متعددی از جمله ارتفاع الیاف، جنس نخ الیاف و میزان تراکم آن بستگی دارد. به همین دلیل باید برای استعلام قیمت با مراکز معتبر فروش، مانند شرکت افرا چمن، در تماس باشید.

چمن مصنوعی را از کجا سفارش دهیم؟

اگر می خواهید برای خرید چمن مصنوعی اقدام کنید، باید این محصول را تنها از مراکز معتبر سفارش دهید. مراکز معتبر در زمان خرید به شما ضمانت نامه معتبر ارائه میدهند و این موضوع می تواند قابل توجه کسانی باشد که به دنبال خرید امنی هستند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا شما را با ویژگی های چمن مصنوعی فضای سبز و پارک آشنا کنیم. این چمن همواره سبز است و در نتیجه شما می توانید در تمامی فصول سال از ظاهر زیبای این چمن لذت ببرید. همچنین، این چمن نرم و لطیف است و کودکان می توانند بر روی آن بازی کنند و اگر زمین بخورند هیچ گونه آسیبی نمی بینند. الیاف چمن مصنوعی از مواد آنتی باکتریال تهیه شده اند و آلودگی را جذب نمی کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا