چمن مصنوعی مدرسه

محصولات چمن مصنوعی مدرسه

چمن مصنوعی تزئینی پرتو
(دیدگاه 1 کاربر)

194,000 تومان

چمن مصنوعی فیروزه
(دیدگاه 2 کاربر)

150,000 تومان

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

بهترین چمن مصنوعی برای مدارس

چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

با خرید چمن مصنوعی برای میتوان محیط درسی را به محیطی زیبا و سرسبز برای ورزش و تفریح نوجوانان تبدیل کنید.

از دیگر ویژگی های چمن مصنوعی مدارس ضربه گیر بودن و ایمنی این محصول برای محل بازی و ورزش نوجوانان و جوانان می باشد.
نگهداری آن بسیار کم هزینه و آسان می باشد. همچنین این الیافت پلیمری در برابر نورخورشید و اشعه مضر uv مقاومت و ماندگاری بالایی دارند و خراب نمی شوند.

باران و آب هم براحتی از سوراخ های لایه زیرین این الیافت براحتی خارج می شود و در مقابل کثیفی براحتی قابل شست و شوی هستند. در واقع می توان گفت استفاده از چمن مصنوعی برای مدارس یک ایده ای جذاب و مقرون به صرفه است.

چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی هر دو قابل استفاده در مدرسه هستند و هر کدام قیمت های متفاوتی دارند.

در هنگام خرید چمن مصنوعی برای مدارس ابتدا باید کاربرد خود را مشخص کنید. آیا چمنی که میخواهید استفاده کنید برای تزیین و زیبا سازی مدرسه کاربرد دارد یا در محل بازی و ورزش دانش آموزان.

چمن مصنوعی ورزشی باید تراکم و استهلاک بالایی داشته باشد چراکه رفت و آمد بر روی آن بیشتر است پس برای مکان های ورزشی باید از مدل های قدرتمند تر و مقاوم تر استفاده کرد.

اما اگر چمن مصنوعی در مدارس برای مصارف زیبا سازی و تزئینی باشد میتوانید از مدل های کم تراکم ترو اقتصادی تر استفاده کنید.

تماس با کارشناسان فروش چمن مصنوعی مدرسه

چرا از چمن مصنوعی مدارس استفاده می‌کنیم؟

 پوشش حیاط و محیط های ورزشی بیشتر مدارس در ایران از جنس آسفالت می باشد. چمن سبز بر عکس آسفالت دارای استاندارهای ضربه پذیری می باشد و از ضربات احتمالی ناشی از بازی و ورزش دانش آموزان جلوگیری می کند.
چمن مصنوعی عاری از مواد سمی برای سلامت انسان و محیط زیست می باشد و آلرژی زا نمی باشند. خاصیت ترمیمی موضعی دارد. علاوه بر آن کفپوش چمن مصنوعی سبز در زمستان گزینه بسیار مناسبی برای مدارس است زیرا از افتادن و لیز خوردن دانش آموزان جلوگیری می کند و در هنگام بارش برف و باران براحتی آب از لایه زیرین آنها خارج می شود.
همچنین این الیافت سبز در برابر نور خورشید مقاومت بالایی دارند. خاصیت خوداطفایی چمن ویژگی دیگری است که استفاده آن را در مدارس دوچندان می کند. در واقع در هنگام آتش سوزی مانع پخش شدن شعله های آتش به محیط اطراف می شود. چمن مصنوعی براحتی تمیز می شوند و قابلیت شست و شو با آب و شوینده های ملایم را دارند.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

ایجاد فضای سبز در مدارس و مهد کودک ها یک نقطه قوت برای این محل های آموزشی و تربیتی می باشد. در این بخش به بعضی از مزایای استفاده از چمن مصنوعی در مدارس و مهدکودک ها اشاره خواهیم کرد.

ایجاد انگیزه و روحیه در دانش آموزان

با توجه به تحقیقات عمل آمده هیچ چیز به اندازه، بودن در فضای سبز و طبیعت نمیتواند در روحیه انسان موثر باشد. میدانیم کاشت و نگهداری چمن طبیعی مشکلات و هزینه زیادی دارد . پس استفاده از چمن مصنوعی سبز می تواند بهترین راه کار ممکن باشد. به کار بردن چمن مصنوعی در مدارس، فضای خشک مدارس و محیط های آموزشی را به مکانی جذاب تبدیل میکند و دانش آموزان با انگیزه بیشتری مباحث علمی و آموزشی را دنبال می کنند. پس استفاده از چمن مصنوعی سبز یک امتیاز بسیار مثبت و تثیر گذاری برای مکان آموزشی است که فرزندانمان در آن تحصیل می کنند.

خلق محیط ورزشی ایده آل برای دانش آموزان

به دلیل کمبود فضا در بعضی مدارس بهترین راه کار ممکن تبدیل حیاط مدرسه با کفپوش چمن مصنوعی سبز به یک محیط جذاب برای استراحت یا محل ورزش جوانان می باشد. تمیز کردن و پاک کردن آلودگی از روی این الیافت سبز مصنوعی کاری بسیار راحت می باشد و هر آلودگی با آب براحتی قابل تمیز کردن است. چمن مصنوعی بسیار ایمن می باشد و یک ضربه گیر بسیار عالی و مناسب مکان های ورزشی می باشد. بر روی چمن مصنوعی هر ورزشی قابل اجرا می باشد.

عدم نیاز به آبیاری، کود و آفت کش

 چمن طبیعی به آبیاری، کود دهی، سم پاشی برای دفع آفات نیاز دارند. اگر هر کدام از این مراحل بخوبی انجام نشود چمن طبیعی براحتی خراب و زرد می شود. هر یک از این مراحل به خودی خود دارای هزینه های گزافی هستند که از نظر اقتصادی مقرون به صرف نیست. در مقابل استفاده از چمن مصنوعی بسیار آسان می باشد و نیاز به هیچ گونه مراقبتی ندارد و فقط تنها هزینه ای که شما انجام می دهید برای خرید این محصول باشد و بعد از نصب نیاز به هیچ مراقب خاص و هزینه بری ندارد. پس استفاده از این گیاهان سبز مصنوعی از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر آن چمن طبیعی برای برخی از افراد آلرژی زا می باشد در مقابل چمن مصنوعی هیچ گونه حساسیتی برای هیچ گروه سنی ایجاد نمی کند.

کاهش آسیب های احتمالی حین بازی

چمن مصنوعی به دلیل لایه نرم و لایه ژئوتکستایل بسیار ایمن و دارای خاصیت ضربه گیری می باشد. میدانیم که در محیط های ورزشی تامین امنیت جان کودکان و نوجوانان در درجه اول قرار دارد با نصب چمن مصنوعی در مکان های ورزشی مدارس و یا حیاط آنها از ایجاد آسیب در هنگام ورزش و بازی نوجوانان جلوگیری کنید.

استفاده در تمام فصول

چمن مصنوعی یک انتخاب هوشمندانه برای تمام فصول می باشد. الیافت چلیمری و مقاومت این الیافت در برابر نور خورشید و گرمای تابستان و ماندگاری بالا در برابر سرما و یخ زدگی در فصل زمستان باعث شده است این محصول بهترین انتخاب برای کفپوش مدارس و مهد کودک ها در تمامی فصول باشد. در فصول بارانی آب براحتی از لایه زیرین آنها خارج می شود و این گیاهان سبز مصنوعی مانع از لغزش افراد در فصل زمستان در برف و یخ زدگی می شوند.

نیرو انسانی کمتر و صرفه جویی در بودجه مدارس

مراقب از چمن طبیعی کار هر کسی نیست و نیاز به افراد متخصص دارد مثلا شما اگر به چمن طبیعی زیاد آب دهید و یا زیاد کود دهی کنید چمن طبیعی شما به سرعت خراب می شود پس شما به افرادی ماهر برای نگهداری از این گیاهان طبیعی دارید که این نیز به نوبه خود بسیار هزینه بر می باشد.
در مقابل نکهذاری چمن مصنوعی نیاز به افراد متخصصی برای نگهداری ندارد در واقه این الیافت سبز مصنوعی مراحل پیچیده ای برای نگهداری ندارند و فقط شما برای خرید آن پول هزینه می کنید.

ویژگی های بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه

ممکن است اکنون شما تصمیم گرفته باشید که با سفارش چمن مصنوعی مدارس مدرسه خود را زیبا کنید. برای خرید این چمن باید ویژگی های مهمی را مد نظر داشته باشید. چمن مصنوعی مدرسه علاوه بر اینکه باید باعث سرسبزی و زیبایی حیاط مدرسه شود باید ویژگیهای دیگری از جمله بکینگ قوی،تراکم بالا، ارتفاع الیاف مناسب، نرمی و لطافت و دیتکس بالایی داشته باشد.

حیاط مدرسه مکانی است که مدام در مسیر تردد دانش آموزان قرار دارد به همین دلیل باید مقاومت بالایی داشته باشد. تراکم و دیتکس بالا از جمله فاکتورهایی است که باعث بالا رفتن مقاومت چمن مصنوعی میشود.

چمن مصنوعی مدرسه باید بکینگ نرم و قوی داشته باشد. بکینگ چند لایه و نرم باعث میشود که الیاف مستحکم و ایستاده باشند و بر اثر فشار پای دانش آموزان از هم گسیخته نشوند.

چمن مصنوعی باید ارتفاع مناسب داشته باشد. بهترین ارتفاع الیافی که میتوان استفاده کرد 15 تا 25 میلیمتر میباشد. دقت کنید که اگر متراژ حیاط به نسبت بزرگ است و میخواهید چمن مصنوعی فوتبال نصب کنید بهتر است که ازچمن های مصنوعی مخصوص فوتبال با ارتفاع 50 میلیمتر استفاده کرد.

 ارتفاع الیاف

منظور از ارتفاع الیاف میزان بلندی نخ های چمن مصنوعی از کف بکینگ تا نوک آنها میباشد. هر چقدر ارتفاع بلند تر باشدچمم مصنوغی به طبیعی نزدیک تر و نرم تر نیز میشود. البته برای مدارس نمیتوان از چمن های مصنوعی خیلی بلند استفاده کرد چرا که در هنگام تمیزکاری به مشکل برمیخورید.

 تراکم و وزن

تراکم و وزن الیاف از فاکتور های مهمی هستند که در هنگام خرید چمن مصنوعی بابد به آن دقت شود. هر چقدر تراکم و وزن اایاف بیشتر باشد چمن مصنوعی منعطف تر و دوام بالاتری خواهد داشت. هر چه تعداد دوخت وگره در طول و عرض بیشتر باشد تراکم بالاتر میرود.

 جنس الیاف

حیاط مدرسه مکانی پرتردد به حساب می آید. به همین دلیل نیاز است از چمن های با دوام بالا استفاده شود. بهتر است که علاوه بر زیبایی، کیفیت الیاف را نیز در نظر بگیرید. برخی مدل ها دارای نخ ضخیم تر و مقاومت بیشتری هستند. امروزه چمن های مصنوعی با نخ مونوفلامینت و فیبریلیت از جمله چمن های مصنوعی با کیفیت هستند.

 نوع بکینگ و فیلر

برای بالا بردن مقاومت چمن های مصنوعی مدارس معمولا از مواد پرکننده سیلیس استفاده میشود. شن سیلیس با جابجایی در میان الیاف باعث ایستایی و استحکام الیاف میشود و ضربات ناشی از فشار پای دانش آموزان را مهار میکند.

نوع بکینگ نیز در انتخاب چمن مصنوعی مناسب بسیار مهم است و باید دقت شود که چمن مصنوعی مدارس باید بکینگ ضخیم و منعطفی داشته باشد.

 ایمنی

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه استفاده از آسفالت برای پوشش زمین در مدارس استاندارد ممنوع اعلام شده است. یکی از دلایل اصلی آن بخارهای سمی است که در زمان تابش آفتاب از آسفالت بلند می شود و این بخارها می توانند وارد ریه دانش آموزان شوند و به آنها آسیب وارد کنند. به همین دلیل استفاده از آسفالت برای پوشش مدارس حذف شده است تا دانش آموزان بتوانند در محیطی امن درس بخوانند. اما اکنون این سوال مطرح است که از چه چیزی باید برای پوشش مدارس استفاده شود؟! پاسخ به این سوال کاملا واضح است. چمن مصنوعی مدارس!

یکی دیگر از مواردی که سبب شده است استفاده از چمن مصنوعی مدارس مورد توجه قرار گیرد، افزایش ضریب امنیت و جلوگیری از آسیب به دانش آموزان است! هیچ چیز بهتر از این نیست که دانش آموزان در زمان زمین خوردن آسیب نبینند!! چمن مصنوعی لایه ای ایمن بر روی زمین به وجود می آورد و این موضوع می تواند برای مدیران مدارس قابل توجه باشد.

معرفی انواع چمن مصنوعی حیاط مدرسه

برای مدارس انواع مختلفی از چمن های مصنوعی تولید میشود که هر کدام ویژگیهای مختص به خود را دارد. همه این مدل ها برای مدارس قابل استفاده میباشد اما برای اینکه بتوان بهترین کارایی را از هر مدل داشته باشید بهتر است که با آنها آشنا شوید.

  1. چمن مصنوعی 50 میلیمتری MS Pro
  2. چمن مصنوعی 50 میلیمتری MN Pro
  3. چمن مصنوعی 45 میلیمتری WG Eco
  4. چمن مصنوعی 25 میلیمتری ویستا
  5. چمن مصنوعی 25 میلیمتری رویال
  6. چمن مصنوعی 25 میلیمتری پرتو
  7. چمن مصنوعی 25 میلیمتری گلسا
  8. چمن مصنوعی 35 میلیمتری ویستا
  9. چمن مصنوعی 15 میلیمتری سورن
  10. چمن مصنوعی 25 میلیمتری سورن
  11. چمن مصنوعی ۱۱ میلیمتری ونوس
  12. چمن مصنوعی 25 میلیمتری پاپیروس
  13. چمن مصنوعی صحرا
  14. چمن مصنوعی رویال
  15. چمن مصنوعی سپیدار
  16. چمن مصنوعی ماهونیا
  17. چمن مصنوعی ماهونیا ملانژ

معرفی چمن های مناسب بر اساس انواع کاربرد چمن مصنوعی در مدرسه

چمن های مصنوعی موکتی با ارتفاع الیاف کوتاه 8 و 11 میلیمتر معمولا برای مدارس ابتدایی و یا مکان هایی مثل راه پله ها استفاده میشود. اگر مدارس راهنمایی و یا دبیرستان باشد بهتر است از چمن های مصنوعی 15 تا 25 میلیمتر پرتراکم مثل پرتو، رویال، گلسا و یا در برخی موارد که فشار بیشتر است از مواد پرکننده سیلیس نیز به همراه چمن مصنوعی استفاده کرد.

آیا از تمامی چمن‌های مصنوعی می‌توان به عنوان چمن مصنوعی مدارس استفاده کرد؟

خیر، چمن مصنوعی مدارس باید متناسب با سن بازیکنان دارای نراکم و ارتفاع مناسب باشد. اگر کیفیت لازم را نداشته باشد بسرعت فرسوده میشود و زیبایی اولیه را نخواهد داشت و ممکن است باعث آسیب رساندن به دانش آموزان شود.

استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای مدارس

بله برخی از چمن های مصنوعی تزیینی هستند که هم ظاهر زیبایی دارند و برای مکان های تزیینی استفاده میشود و هم میتوانند در مکان های پرتردد نصب و به عنوان چمن مصنوعی ورزشی نیز استفاده شوند. اتفاقا مدرسه مکانی است که نیاز به زیباسازی دارد تا روحیه دانش آموزان بالاتر رود و چمن های مصنوعی تزیینی و چند منظوره میتوانند زیبایی و محوطه سازی ورزشی را با هم بهمراه آورد.

زمین فوتبال مدارس:

یکی از کاربردهایی که چمن مصنوعی دارد و امروزه بسیار رواج پیدا کرده است، ایجاد زمین فوتبال چمن مصنوعی در حیاط مدارس است. فوتبال یک ورزش مهیج است که معمولا ساعات ورزش دانش آموزان به آن میپردازند. چمن مصنوعی توانسته فضای خشک و سفت حیاط مدارس را به یک فضای سرسبز و نرم برای بازی دانش آموزان تبدیل کند. چمن های مصنوعی فوتبالی مخصوص مدارس ویژگبهای متفاوتی باچمن های تزئینی دارند و برای نصب نیاز به سیلیس و گرانول دارند.

آیا چمن‌های مصنوعی فوتبالی (۵۰ میل) برای حیاط مدرسه مناسب هستند؟

چمن های مصنوعی 50 میلیمتر مدل هایی هستند که مخصوص زمین هلی فوتبالی از ان استفاده میشود. پس اگر قصد دارید حیاط مدرسه را اختصاصی به ورزش فوتبال اختصاص دهید میتولنید از این مدل چمن ها استفاده کنید.

فضای نشیمن:

در زمان های گذشته از سکو های سنگی و نیم کت های خشک برای استراحت دانش اموزآن استفاده میشد. امروزه روش های خلاقانه تری جایگزین شده است که چمن مصنوعی یکی از این روش هاست که بخوبی توانسته این فضای خشک را به یک فضای جذاب و سرسبز برای نشستن دانش آموزان تبدیل کند.

محوطه بازی:

چمن مصنوعی یکی از بهترین کف پوشهایی است که هم باعث زیبایی فضای اطراف میشود و هم ایمنی را برای افراد بالا میبرد. از این محصول امروزه در مدارس بسیار استفاده میشود و روز به روز در حال گسترش میباشد. ایجاد محوطه بازی با یک فضای سرسبز میتواند برای دانش آموزان بسیار خوشایند باشد. از طرف دیگر والدین خیال آسوده تری نسبت به فرزندانشان در مدرسه دارند.

نصب چمن مصنوعی مدرسه

نصب چمن مصنوعی یک مقوله بسیار مهم است که اگر بدرستی انجام نشود به زیبایی و مقاومت چمن آسیب وارد میکند. اما جای نگرانی نیست متخصصان خبره تیم افرا چمن با در دست داشتن تجارب کافی در زمینه چمن های مصنوعی ورزشی و تزیینی به بهترین شکل ممکن چمن مصنوعی شما را نصب خواهد کرد. در ادامه مراحلی که در هنگام نصب چمن مصنوعی مدرسه باید اجرا کرد را آورده ایم.

  1. زیرسازی: قبل از اجرای چمن مصنوعی باید مکانی که میخواهید چمن را نصب کنید مورد بررسی قرار گیرد. اینکار توسط کارشناسان ما انجام میشود. زیرسازی میتواند از جنس سخت یعنی آسفالت، بتن، موزاییک و یا جنس نرم یعنی شن باشد. اگر از زیرسازی جنس سخت باشد باید حتما ناهمواری ها و شیب بندی زمین مورد بررسی قرار گیرد.
  2. پهن کردن ژئوتکستایل: بعد از آنکه از زیرسازی مطمئن شدید و سطحی صاف و یکدست را ایجاد کردید باید ژئوتکستایل را که یک لایه نمدی میان سطح زمین و چمن میباشد را پهن کرد. این لایه باعث بالا رفتن انعطاف و همچنین دوام چمن مصنوعی میشود.
  3. پهن کردن چمن مصنوعی: در این مرحله بر اساس نقشه طراحی شده باید رول های چمن مصنوعی را کنار یکدیگر پهن کرد. در هنگام پهن کردن باید دقت شود که لایه ژئوتکستایل چروک نشود و لبه های رول ها کنار یکدیگر فیکس شوند.
  4. پهن کردن نوار اتصال: نوار اتصال معمولا پارچه های برزنتی هستند که بین اتصالات رول ها پهن شده و چسب را روی آنها میریزیم. سپس لبه های رول ها را روی نوار اتصال به یکدیکر میچسبانیم.
  5. تزریق سیلیس و گرانول: بعد از خشک شدن چسب نوبت به تزریق سیلیس و گرانول میرسد. ابتدا به میزان لازم سیلیس روی چمن مصنوعی میریزیم و بوسیله دستگاه برس چمن مصنوعی شن سیلیس را بین الیاف جابحا میکنیم. در مرحله بعد گرانول را نیز مانند سیلیس بوسیله دستگاه، فرچه میزنیم تا لابه لای الیاف جاباجا شوند. البته دقت کنید که گرانول فقط برای چمن های مخصوص فوتبالی یعنی ۵۰ میلیمتر استفاده میشود.
  6. خط کشی چمن مصنوعی: این مورد برای همه چمن های مصنوعی نیازی نیست. بیشتر برای زمین چمن های مصنوعی ورزشی استفاده میشود.

نظافت، نگهداری و عمر چمن مصنوعی مدارس

چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیاز به نگهداری خاصی مانند آبیاری، هرس کاری و کوددهی ندارد. اما برای اینکه عمر آن بالاتر رود بهتر است برخی مراقبت ها انجام شود. در ادامه به برخی ازین نکات اشاره شده است.

چه عواملی باعث آسیب دیدگی چمن مصنوعی مدارس می‌شود؟

چمن های مصنوعی با گذشت زمان ممکن است دچار آسیب شوند. اگر مراقبت های لازم انجام نشود این آسیب ها بیشتر شده و باعث میشود عمر چمن مصنوعی پایین بیاید. در زیر به تعدادی از این آسیب ها اشاره شده است:

  1. جدا شدن برخی از اتصالات چمن مصنوعی
  2. خوابیدن الیاف در اثر تردد زیاد و گره خوردن آنها داخل یکدیگر
  3. پارگی چمن در اثر برخورد وسیله های نوک تیز
  4. پوسیدگی چمن در اثر تجمع آب در زیر چمن بدلیل زیرساخت نامناسب بدست افراد بی تجربه
  5. سوختگی لکه هایی از چمن مصنوعی بدلیل بی احتیاطی

برای افزایش عمر چمن مصنوعی مدارس چه کاری انجام دهیم؟

با انجام دادن برخی کارها میتوانید عمر چمن مصنوعی مدرسه را افزایش دهید.

تمیزکاری چمن مصنوعی: چمن مصنوعی مدارس بدلیل تردد زیاد دانش آموزان مدام در حال کثیف شدن و آشغال گرفتن است. بهتر است که هر از چند گاهی با شیلنگ آب و فرچه الیاف را شستشو داده تا به حالت ایستایی برگردند.

دور نگه داشتن از حرارت بالا: چمن های مصنوعی شعله ور نمیشوند ولی نقاطی که با حرارت مستقیم در تماس باشند دچار سوختگی میشوند. پس باید مراقب بود که حرارت مستقیم مانند زغال و یا آتش با الیاف برخورد نداشته باشند.

استفاده از سیلیس: شن سیلیس باعث افزایش استحکام چمن مصنوعی میشود و با قرار گرفتن در بین الیاف نیز باعث ایستایی آنها میشود.

فرچه زدن الیاف: الیاف چمن مصنوعی بعد از مدتی ممکن است داخل یکدیکر گره بخورند و حالت خوابیده بگیرند و به مرور فرسوده شوند. برای جلوگیری ازین کار باید هر چند وقت یکبار الیاف را فرچه کشید تا به حالت ایستایی برگردند.

ترمیم چمن مصنوعی مدرسه

هر چقدر هم که جنس چمن مصنوعی خوب و با کیفیت باشد، عوامل و شرایط محیطی باعث میشود که چمن مصنوعی در برخی نقاط دچار آسیب شود. اما سوال اینجاست که آیا باید تمام چمن را تعویض کرد؟ پاسخ خیر است. در چنین مواقع میتوان با ترمیم چمن مصنوعی آسیب دیدگی ها را از بین برد. ترمیم چمن مصنوعی به چند صورت انجام میشود که در زیر به آنها اشاره شده است.

 ترمیم چمن مصنوعی مدارس به دلیل فرسودگی الیاف

چمن های مصنوعی طول عمری بین 5 تا 10 سال دارند و بسته به نگهداری و میزان تردد ممکن است برخی قسمت ها که تردد ببشتری داشته پچار فرسودگی و پارگی شوند. در اینگونه مواقع باید ارتفاع الیاف چمن مشخص شود و چمنی مناسب با هما ارتفاع نصب گردد که دچار اختلاف ارتفاع و پله نشود و پای دانش آموزان به آن گیر نیاورد.

برای ترمیم ابتدا باید منطقه فرسوده را بصورت مربعی و یا مستطیل برش و سیلیس و گرانول آن را تخلیه کنید سپس چمن نو را روی منطقه برشکاری شده بچسبانید. سپس سیلیس و گرانول را مجدد تزریق کنید.

 ترمیم چمن مصنوعی مدارس به دلیل آسیب دیدگی قطعاتی از چمن

برخی مواقع ممکن است الیاف چمن مصنوعی دچار پارگی شده باشد. اگر پارگی به گونه ای باشد که الیاف جدا نشده باشند میتوان بوسیله نوار اتصال و چسب دوجزیی همان قسمت را به یکدیگر چسباند. البته اینکار درصورتی قابل اجراست که الیاف یکدست و فرسوده نباشند.

 ترمیم چمن مصنوعی حیاط مدرسه به علت سوختگی

معمولا قسمت هایی از چمن مصنوعی که دچار سوختگی شده اند بسیار خشک و آسیب زننده میشوند و با برخورد پوست بدن دانش آموزان به آن میتواند آزاردهنده باشد. برای ترمیم این قسمت ها میتوانید با کارشناسان تیم افراچمن در ارتباط باشد تا در اسرع وقت با حضور در مکان با استفاده از چمن های اضافه رول ها و یا تکه های دیکر که از نظر ارتفاع و تراکم به چمن مدرسه بخورد، لکه های سوخته شده را ترمیم کند.

دقت کنید که اگرعمق سوختگی زیاد باشد و به ژئوتکستایل آسیب زده باشد باید ژئوتکستایل نیز تعویض شود.

 ترمیم خط ‌کشی چمن مصنوعی حیاط مدرسه

برخی از چمن های مصنوعی مدارس دارای خطکشی زمین های فوتبالی، والیبال، تنیس و یا بسکتبال هستند که به مرور زمان رنگ آنها از بین میرود و مجدد نیاز به رنگ آمیزی دارند. برای رنگ آمیزی چمن مصنوعی میتوان از رنگ های روغنی سفید استفاده کرد. برای خط کشی دقیق تر استفاده از ریسمان نیز توصیه میشود.

 ترمیم چمن مصنوعی مدارس با فرچه‌زنی الیاف

یکی از عواملی که باعث آسیب زدن به اایاف میشود گره خوردن الیاف به یکدیگر است که باعث میشود الیاف حالت ایستایی خود را از دست بدهد. در چنین مواقعی باید هر چند وقت یکبار با استفاده از دستگاه فرچه زنی اایاف را فرچه کشید تا مجدد به حالت ایستایی برگردند.

قیمت چمن مصنوعی برای مدرسه

قیمت مصنوعی یکی از دغدغه هایی است که اکثر مشتریان با آن روبه رو هستند. داشتن یک محصول با کیفیت و در عین حال با قیمت مناسب همیشه مد نظر مشتریان بوده است. در واقع انتخاب یک محصول که تمام پارامترهای مورد نیاز از جمله استاندارد بهداشتی، ایمنی، کیفیت و قیمت مناسب را داشته باشد کار دشواری است.

عوامل مختلفی وجود دارد که باعث میشود قیمت چمن مصنوعی تغییر کند:

تراکم: هر چقدر چمن متراکم تر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. تراکم بالا باعث میشود انعطاف چمن و دوام آن نیز بالا رود.

ارتفاع الیاف: کوتاهیی و بلندی الیاف علاوه بر اینکه بر ظاهر چمن تاثیر میگذارد در نرمی و همچنین عمر چمن نیز مؤثر است. با افزایش ارتفاع چمن مصنوعی به چمن طبیعی نزدیکتر میشود و قیمت نیز افزایش میابد.

بکینگ: بکینگ همان لایه زیرین چمن مصنوعی است که الیاف روی آن بافته میشود. بکینگ میتواند تک، دو یا سه لایه باشد. از طرف دیگر جنس مواد تشکیل دهنده روی نرمی و انعطاف آن تاثیر گذار است.

استفاده از ژئوتکستایل: ژیوتکستایل یک لایه نمدی است که زیر چمن مصنوعی پهن میشود و انعطاف چمن را بالامیبرد. در همه مکان ها نیاز به استفاده از این لایه نمدی نیست ولی در برخی کاربری ها مثل چمن مصنوعی ورزشی در حیاط مدرسه استفاده از آن توصیه میشود.

ممکن است فکر کنید که هزینه چمن مصنوعی زیاد شود اما باید بگوییم که اگر در بلند مدت محاسبه کنید بدلیل عمر بالا و نگهداری کم هزینه و بصرفه چمن مصنوعی متوجه میشوید که بصرفه تر از چمن طبیعی خواهد بود.

توصیه میکنیم که برای مکان های پرتردد مانند حیاط مدرسه به هیچ عنوان کیفیت را فدای قیمت نکنید.

خرید چمن مصنوعی برای مدرسه

قبل از اینکه اقدام به خرید چمن مصنوعی کنید بهتر است که با کارشناسان تیم افرا چمن تماس بگیرید تا کارشناسان ما بررسی های لازم را در مورد حیاط مدرسه انجام داده و بهترین نقشه را برای اجرای چمن مصنوعی طراحی کنند. از طرف دیگر میتوانید با کمک مشاوران ما بهترین چمن مصنوعی مناسب با کاربریتان را خریداری کنید.

افراچمن مرکز فروش چمن مصنوعی مدرسه و مهدکودک

چمن های مصنوعی موجود در بازار مدل های مختلفی دارند که هر برند کیفیت مختص به خود را دارد. برخی مدل ها کیفیت مرغوب و مناسب برای اجرا در حیاط مدارس را ندارند و خرید آنها اصلا توصیه نمیشود چرا که بعد از مدت کوتاهی فرسوده و پاره میشوند و یا الیاف آنها از بین میرود. مجموعه افرا چمن همیشه تلاش کرده است که چمن های مصنوعی با کیفیت و مرغوب را در اختیار مشتریان خود قرار دهد و کیفیت را قربانی قیمت نمیکند. مجموعه ما کاری میکند که شما با خریدی مطمئن پول خود را در طولانی مدت پس انداز کنید و نیازی نباشد بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی هزینه اضافی بابت تعویض و یا ترمیم بدهید.

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه را از کجا بخریم؟

افرا چمن یکی از تولیدکنندگان برتر چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی در مدل های مختلف است که همیشه کیفیت و ایمنی را مدنظر داشته. چمن مصنوعی برای مدارس نیاز به ایمنی بالا و کیفیت مرغوب دارد. علاوه بر این موارد باید ظاهر زیبا نیز داشته باشد. شرکت افراچمن با در نظر گرفتن همه این موارد سعی میکند تا همیشه به عنوان حامی دانش آموزان بهترین چمن مصنوعی را به کل مدارس سطح کشور عرضه کند.

سوالات متداول چمن مصنوعی مدارس

مزایای استفاده از چمن مصنوعی برای مدرسه چیست؟

  • ایجاد فضای سرسبز و با نشاط
  • کاهش آسیب به دانش اموزان حین بازی و دویدن
  • کاهش مصرف آب و صرفه جویی در هزینه ها

کاربردهای چمن مصنوعی برای مدارس چه مواردی هستند؟

  • زمین فوتبال
  • ایجاد فضای سبز در حیاط
  • نصب چمن روی پله ها جهت زیباسازی و همچنین جلوگیری از لیز خوردن پای دانش آموزان
  • فضای نشیمن برای دانش آموزان

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط مدرسه چیست؟

چمن مصنوعی مدارس باید پرتراکم و الیاف متوسط داشته باشد. البته بسته به کاربری که دارید تراکم و الیاف میتواند متغیر باشد.

قیمت چمن مصنوعی برای مدارس چقدر است؟

بسته به اینکه متراژ شماچقدر است و اینکه چه مدل چمنی انتخاب میکنید متفاوت است.البته هزینه های نصب را نیز باید در نظر گرفت.

نمونه کارهای چمن مصنوعی حیاط مدرسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا