چمن مصنوعی حیاط خانه

محصولات چمن مصنوعی برای حیاط خانه

چمن مصنوعی تزئینی پرتو
(دیدگاه 1 کاربر)

194,000 تومان

چمن مصنوعی فیروزه
(دیدگاه 2 کاربر)

150,000 تومان

انواع کاربردهای چمن مصنوعی تزئینی در حیاط

چمن مصنوعی در باغ و باغچه حیاط

چمن مصنوعی حیاط خانه

چمن مصنوعی دور استخر در حیاط و ویلا

چمن مصنوعی حیاط خانه

چمن مصنوعی بین موزاییک و سنگ حیاط خانه

چمن مصنوعی حیاط خانه

چمن مصنوعی پارکینگ حیاط

چمن مصنوعی پارکینگ حیاط

چمن مصنوعی پله های ورودی ساختمان

چمن مصنوعی پله های حیاط

چمن مصنوعی حیاط خانه

چمن مصنوعی حیاط خانه

ویژگی های بهترین چمن مصنوعی برای حیاط منزل

چمن مصنوعی تزئینی پرتو

مزایای خرید چمن مصنوعی حیاط از افراچمن

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

خرید چمن مصنوعی یکی از جذابترین گزینه های است که میتوان به برای زیباسازی محیط از آن استفاده کرد. ویژگی که باعث شده این محصول جذاب جزو پرمصرف ترین ها باشد، نزدیک بودن به چمن طبیعی و تنوع در تولید است. متنوع بودن باعث میشود که با هر سلیقه ای سازگار باشد و بتوان هر نوع چمنی با هر تراکم و ارتفاع الیافی را انتخاب کرد. اکر که شما نیز تصمیم دارید که یک فضای خاص را خلق کنید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

حیاط منازل در زمان های گذشته همیشه به عنوان یک مکان سرسبز و با نشاط به حساب می آمد. وجود حوضچه های پر از آب و باغچه هایی پوشیده از درخت وگل و گیاه و دویدن و بازی کردن کودکان به دور آنها همچنین نشیمنگاه های در کنار ایوان که دورهمی های خانوادگی در آنجا بود یک حال و هوای خاصی داشت که امروزه با زندگی های آپارتمان نشینی امکان دسترسی و ایجاد همچین فضاهایی سخت شده است.

طراحی فضای سبز حیاط با استفاده از چمن مصنوعی تزئینی با کیفیتی که امروزه بافت میشود بسیار زیبا خواهد شد. در کنار چمن مصنوعی میتوان از گلدان و گل های مختلف استفاده کرد تا زیبایی را چند برابر کند.

تیم افرا چمن با چندین سال سابقه در زمینه فروش و نصب انواع چمن های تزیینی و ورزشی افتخار دارد تا بهترین دیزاین را با استفاده از چمن های مصنوعی با کیفیت به شما ارائه دهد.

چمن مصنوعی حیاط خانه

ویدیو راهنمای انتخاب چمن مصنوعی برای حیاط

مزایای چمن مصنوعی برای حیاط

  • نیاز به آب ندارد. چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی برای اینکه سالم بماند نیازی به آبیاری و کوددهی ندارد و هیچ گونه دردسری ایجاد نمیکند.
  • همیشه سبز است. چمن طبیعی اگر بموقع ابیاری ، کوددهی و هرس نشود زرد میشود و دیگر نمای زیبایی نخواهد داشت. اما چمن مصنوعی بدون هیچ گونه ابیاری و هرس کاری، همیشه و تحت هر شرایط آب و هوایی سبز میماند.
  • گهداری خاصی ندارد. یکی از دلایلی که چمن های طبیعی به مرور فرسوده میشوند و شادابی اولیه را ندارند عدم رسیدگی به آن میباشد. چمن طبیعی فردی را نیاز دارد که روزانه به آن رسیدگی کند تا زنده بماند. اما چمن مصنوعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد.
  • قابل شستشو است. تردد روی چمن به مرور باعث کثیف شدن آن میشود. اما براحتی میتوان بوسیله آب و یا مواد شوینده مانند شامپو فرش و یا شیشه شور چمن را شستشو داد.
  • مقاوم در برابر اشعه uv. اگر از چمن های مصنوعی با کیفیت استفاده کنید، دبگر نگران تغییر رنگ چمن در برابر تابش مستقیم نور افتاب نباشید. چرا که جنس انها به گونه ای است که در برابر تابش نور افتاب مقاومت بالایی دارند و دچار تغییر رنگ نمیشوند.
  • فضایی شاداب برای بازی کودکان . چمن مصنوعی حیاط علاوه بر اینکه باعث سبز پوش کردن حیاط میشود، میتواند محیطی برای بازی کودکان نیز باشد.

معایب استفاده از چمن مصنوعی در حیاط

  • هزینه اولیه نصب بالاتر ازچمن طبیعی است. هزینه ای که برای راه اندازی چمن مصنوعی پرداخت میشود شاید کمی بیشتر باشد اما در طولانی مدت به نسبت شرایط نگهداری راحت تر و صرفه حویی در مصرف آب این هزینه ها جبران خواهد شد.
  • در فصل تابستان و تابش مستقیم نور افتاب گرما را بیشتر از چمن طبیعی به خودش جذب میکند. چمن مصنوعی همانند چمن طبیعی قابلیت متعادل کردن دما را ندارد و همین امر سبب میشود که دمای آن به نسبت دمای چمن طبیعی بالاتر رود. البته برای کاهش دمای چمن میتوانید با استفاده از آب پاشی گرمای لابه لای الیاف را ازبین ببرید.
  • مانند چمن طبیعی اکسیژن تولید نمیکند.
  • اگر از چمن های بی کیفیت استفاده شود، شاید نیاز باشد زمان زیادی صرف تمیرکاری بکنید. چمن های بی کیفیت دارای بکینگ ضعیف و خشک هستند و همین امر سبب میشود که الیاف به راحتی جدا شوند و در محیط اطراف پخش شوند. در انتخاب چمن دقت نمایید .

تیم افرا چمن با ارائه بهترین مدل های چمن مصنوعی همه روزه در خدمت شما عزیزان هستند. جهت انتخاب صحیح و مناسب با مشاوران ما بصورت رایگان در تماس باشید.

کاربردهای چمن مصنوعی جهت خلق فضاهای خاص در حیاط

برای خلق دیزاین جذاب در حیاط میتوان از طرح های مختلفی استفاده کرد که هر کدام جذابیت های خاص خودش را دارد. برخی فکر میکنند که چون متراژ حیاط بزرگ نیست نمیتوان از چمن مصنوعی استفاده کرد، در صورتیکه در هر متراژ و هر طرح و مدلی میتوان از چمن مصنوعی استفاده کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا چند نمونه از کاربردهای چمن مصنوعی در حیاط را بررسی کنیم.

طراحی حیاط خانه با چمن مصنوعی

اگر در خانه خود حیاط دارید باید بدانید یکی از افرادی هستید که می توانید حس های خوبی را در حیاط خانه خود تجربه کنید و هیچ چیز نمی تواند لذت بخش تر از این باشد که شام خود را در محیط زیبای حیاط بخورید و یا قهوه صبحگاهی خود را در این حیاط بنوشید. اما برای لذت بردن از حیاط باید شرایط آنجا مهیا باشد و هیچ چیز نمی تواند مانند استفاده از چمن این محیط را زیبا کند. نگهداری از چمن طبیعی بسیار دشوار است و نیاز به نگهداری های خاصی دارد. همچنین، چمن طبیعی در گرمای تابستان و سرمای زمستان از بین می رود و در نتیجه دیگر حیاط شما زیبا نیست. نگران نباشید! چمن مصنوعی حیاط این مشکل را برای شما رفع کرده است و شما می توانید از ویژگی های خاص این چمن در محیط اطراف خود بهره مند شوید و دیزاین متفاوتی را برای حیاط ایجاد کنید.

چمن مصنوعی برای کف حیاط

تبدیل حیاط از یک محیط خشک به یک محیط پوشیده از چمن و گل و گیاه باعث ایجاد حس تازگی و نشاط در شما میشود. کف حیاط ها معمولا از سنگ، موزاییک و یا سیمان تشکیل شده اند. اگر کف حیاط یکدست و بدون ناهمواری باشد میتوان براحتی و بصورت یکپارچه کل فضای حیاط را با چمن مصنوعی پوشش داد. اینکه چه مدل چمنی انتخاب کنید بستگی به سلیقه و میزان استفاده از آن دارد. تزیین خیاط با چمن مصنوعی و در کنار آن گل و گیاهان زیبا باعث متمایز کردن آن از سایر حیاط ها میشود.

چمن مصنوعی برای حیاط کوچک

لازم نیست نگران کوچک بودن فضایتان باشید. برخی افراد فکر میکنند که چون فضا کوچک است دیگر نمیتوان یک مکان سرسبز و زیبا را ایجاد کرد. چمن مصنوعی در هر متراژی و با هرعرض و طولی قابل اجراست. ولی چون فضا کوچک است خیلی نیاز به شلوغ کردن آن ندارید. اجرای چمن مصنوعی در کنار چند عدد گلدان کوچک میتواند نمای زیبایی خلق بکند.

چمن مصنوعی حیاط خلوت

وجود حیاط خلوت در برخی اپارتمان ها یک نعمت بزرگ بحساب می آید. اما برخی آن مکان را به انباری و یک محیط خشک تبدیل کرده اند. در صورتیکه با دیزاین آن با استفاده از چمن مصنوعی میتوان به یک مکان دنج و آرام برای استراحت و نوشیدن چای و حتی بازی کودکان و یا مکانی برای تمرین ورزشی استفاده کرد. تبدیل آن فضای خشک و بی روح به یک فضای مفرح فقط با کمی هزینه چمن مصنوعی قطعا ارزشش را دارد.

چمن مصنوعی برای مسیر ورودی حیاط

ورودی حیاط اولین مکانی است که به چشم می آید. مخصوصا اگر ورودی حیاط ساختمان های اداری و تجاری باشد. اجرای چمن مصنوعی در ورودی حیاط ها باعث ایجاد یک استقبال خوب میشود. هر فردی در بدو ورود با یک فضای سبزپوش مواجه میشود. دیدن همچین صحنه ای قطعا یک حس خوب را بدنبال خواهد داشت و این حس خوب به تمام افرادی که در آنجا تردد میکنند انتقال پیدا میکند. امروزه انواع مختلفی از چمن های مصنوعی وجود دارد که با توجه به سلیقه خود میتوانید برای ورودی ها از انها استفاده کنید.

چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک برای حیاط

یکی از پرکاربردترین و پرطرفدارترین استفاده چمن مصنوعی در حیاط ، نصب آن مابین سنگ و موزاییک است. اگر حیاط بزرگ است، ترکیب چمن مصنوعی یکپارچه در یک قسمت حیاط و چمن مصنوعی مابین سنگ در قسمت دیکر میتواند جذابیت را بیشتر کند. چمن های مصنوعی در بین سنگ ها را بهتر است که کمی بلند از ارتفاع شیار ها بگیرید، تا زیبایی آن دوچندان شود. اکثرصاحبان ویلاها که حیاط بزرگ دارند سعی میکنند در دیزاین حیاط حتما از چمن مابین سنگ استفاده کنند. چرا که یکی از زیباترین طراحی ها برای حیاط همین طرح چمن مصنوعی مابین سنگ است.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای بازی کودکان در حیاط

کودکان همیشه دوست دارند که در فضای باز به دویدن و بازی بپردازند و پدر و مادر مجبورند که فرزندانشان را به فضای بازی که از کفپوش های نرم پوشانده شده ببرند. ولی با نصب چمن مصنوعی در حیاط میتوانید این مشکل را حل کنید. با نصب چمن مصنوعی با یک تیر چند نشان میزنید. هم از فضای سبز ایجاد شده میتوان نهایت لذت را برد و هم به عنوان یک کفپوش نرم میتوان برای بازی کوکان از آن استفاده کرد. چمن های مصنوعی با کیفیت و تراکم بالا دارای انعطاف بالایی هستند و از آسیب رساندن به کودک هنگام زمین خوردن جلوگیری میکند.

چمن مصنوعی مناسب برای روی پله های حیاط

یکی دیگر از کاربردهای چمن مصنوعی پوشش دهی پله ها است.پله های ساختمان ها یک مکان پرتردد هستند و با نصب چمن مصنوعی روی آنها در هنگام رفت و آمد روزانه به طور ناخوداگاه با سرسبزی روی پله ها مواجه خواهید شد و این یک حس خوب را به شما القا میکند. اینکار علاوه بر اینکه باعث زیبایی پله ها میشود، مانع از لیز شدن خوردن افراد میشود. در هنگام زمین خوردن نیز از آسیب دیدگی جدی جلوگیری میکند. بهتر است که چمن مصنوعی بصورت یکپارچه از بالا تا پایین نصب شود و لبه های پله را پوشش دهد. اینکار هم جلوه زیباتری دارد و هم اینکه تا حد امکان مانع از ایجاد آسیب دیدگی میشود.

چمن مصنوعی بر روی باغچه در حیاط

استفاده از چمن مصنوعی در باغچه حیاط یکی دیگر از کاربردهای آن است. ترکیب سبزی یکدست چمن مصنوعی درکنار درختان و گیاهان یک دیزاین زیبا را بوجود می اورد که میتوان ساعت ها از آن فضای سرسبز لذت برد.شاید برای شما سوال باشد که آیا چمن مصنوعی را روی خاک باغچه نیز میتوان نصب کرد ؟ در جواب باید گفت که بله میتوان هم روی بستر خاکی مبتوان نصب کرد و هم میتوان از بتن برای زیر آن استفاده کرد.

چمن مصنوعی بر روی بستر خاکی باغچه

اگر بستر باغچه خاکی باشد باید خاک کوبیده و سفت شود .روی همان خاک شل و کوبیده نشده نمیتوان نصب کرد چرا که در اثر تردد جای پا میماند و ناهمواری هایی در چمن بوجود می آید که زیبایی چمن را از بین میبرد. پس از کوبیدن بهتر است که از شن نخودی روی آن به عمق چند سانتی متر استفاده کرد. سپس برای مهار چمن نیاز به ریختن سیمان در حاشیه باغچه به عرض ۲۰ سانتیمتر دارید تا بتوان چمن را روی آن چسباند.

چمن مصنوعی بر روی بستر بتنی باغچه

 راه دیگری که میتوان چمن مصنوعی را برای باغچه نصب کرد، زیرسازی بتنی است. در این روش تمام قسمت هایی که خالی از درخت و گیاه هستند بتن میشود. دقت شود که به اندازه کافی باید فضا برای کوددهی و آبیاری درختان باشد و تمام قسمتها بتن نشود. چمن مصنوعی بدون هیچ مشکلی روی بتن قابل نصب و برشکاری است. نصب این کار نیاز به متخصص دارد و اگر مهارت لازم را ندارید به هیچ وجه اینکار را انجام ندهید.

استفاده از چمن مصنوعی روی بتن

در حیاط هر خانه معمولا قسمت هایی وجود دارد که کف آن بتنی یا موزاییک باشد. یکی از بهترین زیرسازی هایی که چمن مصنوعی تزئینی بخوبی روی آنها نصب میشود بتن و موزاییک است.البته در صورتیکه بتن صاف و یدکست بوده و ناهمواری نداشته باشد. دقت شود که شیب بندی زمین باید درست باشد چرا که اگر آب روی بتن جمع شود و بدرستی به سمت خروجی آب نرود باعث جمع شدن آب روی چمن مصنوعی خواهد شد. در زیرسازی های سخت مثل بتن و موزائیک در حیاط ، بهتر است که هنکام نصب چمن، از لایه ژئوتکستایل استفاده شود. این لایه نمدی شکل باعث بالارفتن انعطاف و نرمی چمن مصنوعی میشود.

کدام یک از انواع چمن مصنوعی برای حیاط مناسب هستند؟

برای حیاط، یک نوع چمن خاص را نمیتوان معرفی کرد. چرا که بسته به نوع کاربری که دارید باید چمن مخصوص به آن را انتخاب کنید. در واقع اینکه چه نوع استفاده ای میخواهید کنید مثلا سطح باغچه باشد و یا محوطه بازی کودکان و مابین سنگ باشد، نوع چمن نیز فرق خواهد کرد. مثلا چمن مصنوعی مابین سنگ بسته به اینکه ارتفاع شیار چقدر باشد باید انتخاب شود. چمن مصنوعی ورودی و پله اکر تردد بالا دارد باید از چمن های با ارتفاع الیاف کوتاه و متراکم استفاده کرد. نکته دیگری که در انتخاب نوع چمن مهم است سلیقه شخصی شماست. در برخی مدل ها تنوع زیاد است و شما میتوانید انواع مختلفی را در رنگ ها و طرح های گوناگون انتخاب کنید.

ویژگی‌های چمن مصنوعی برای حیاط

چمن مصنوعی حیاط با توجه به تردد و رفت و امد هایی که روی آن انجام میشود و همچنین نوع کاربری آن باید یک سری ویژگیها داشته باشد که در زیر به مهمترین انها اشاره شده است:

  • دیتکس بالا

دیتکس به معنای میزان نخ استفاده شده در واحد گرم است. هر چقدر دیتکس بیشتر باشد یعنی نخ بیشتری استفاده شده در نتیجه چمن سنگین تر و با دوام تر خواهد بود. در حیاط ساختمان های اداری و تجاری که تردد زیاد است معمولا باید از چمن های مصنوعی با دیتکس بالا استفاده کرد.

  • تراکم بالا

تراکم چمن مصنوعی به معنای پر بودن الیاف و به معنای دیگر تعداد بافت نخ در هر متر مربع را تراکم میگویند. هر چقدر تراکم بالاتر برود چمن مصنوعی دارای الیاف بیشتری است در نتیجه در برابر فشار و کوبیدگی مقاومت بیشتری دارد. چمن های پرتراکم نیز لطیف تر هستند و تردد روی آنها حس بهتری دارد. این لطافت و نرمی مخصوصا برای بازی کودکان مناسب است.

  • الیاف مناسب و ارتفاع آن

ویژگی دیگری که باید در نظر بگیرید ارتفاع الیاف و جنس آن است. چمن های بی کیفیت که دارای الیاف ضعیفی هستند براحتی کنده و فرسوده میشوند و خیلی دوام نمی آورند.

ارتفاع الیاف چمن همان بلندی نخ های آن است. اگر ورودی حیاط پرتردد باشد بهتر است که از چمن های مصنوعی با ارتفاع الیاف متوسط به پایین استفاده کنید. چرا که تمیزکاری انها راحت است. اما اگر تردد زیاد نیست و بسرعت کثیف نمیشود میتوانید از چمن های با ارتفاع متوسط تا ۴۰ میلیمتر نیز استفاده بکنید. هر چقدر ارتفاع بیشتر شود چمن مصنوعی نرمتر و به طبیعی نزدیکتر میشود.

انواع متداول چمن مصنوعی برای حیاط منزل

  1. چمن مصنوعی پرتو
    این مدل دارای بکینگ دولایه و منععطفی میباشد که برای پوشش دهی فضای حیاط بسیار مناسب است. رنگ این چمن به چمن طبیعی بسیار نزدیک است و حس زیبای طبیعت را به شما انتقال میدهد. این محصول در سه ارتفاع ۱۵، 25 و 35 میلیمتر به بازار عرضه میگردد. چمن مصنوعی پرتو 15 میلیمتر مزیتش نسبت به دوتای دیگر این است که تمیزکاری آن راحت تر انجام میشود. اما در نظر بگیرید که هر چقدر ارتفاع بالاتر میرود انعطاف و نرمی چمن نیز بیشتر خواهد شد.
  2. چمن پرتو ملانژ
    این چمن شباهت زیادی به مدل پرتو دارد، با این تفاوت که نخ های آنها دورنگ است. در مدل پرتو رنگ الیاف سبز یکدست است ولی در این مدل الیاف دارای دورنگ سبز تیره و روشن میباشد. از لحاظ کیفیتی با مدل پرتو یک میباشد. این مدل در دونوع 15 و 25 میلیمتر در بازار وجود دارد. ازین محصول نیز در تمام فضای حیاط میتوانید استفاده کنید و چندین سال دوام دارد.
  3. چمن رویال
    یکی از با کیفیت ترین چمن های موجود در بازار را میتوان همین چمن معرفی کرد. چمن مصنوعی رویال دارای تراکم بسیار بالایی است و دارای الیافی سه بافت است :رنگ زرد، سبز روشن و سبز تیره. مقاوم در برابر کوبش و فشار است.بهمین خاطر در حیاط ویلاها به عنوان زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال و والیبال نیز از آن استفاده میشود.
  4. چمن صحرا
    اگر تصمیم دارید که فضای حیاط را برای بازی کودکان مهیا کنید و یا یک زمین مینی فوتبال و مینی والیبال داخل حیاط ویلا داشته باشید، این مدل چمن گزینه مناسبی است. جنس نخ های ان ضخیم و دوام بالایی دارند که باعث میشود در برابر کوبش مقاومت خوبی نشان دهند. از این نوع چمن در حیاط مدارس نیز استفاده میشود.
  5. چمن مصنوعی مدل لایت
    اگرماین مدل نیز شباهت زیادی به مدل رویال دارد ولی کمی لطیف تر است. استفاده از چند رنگ متفاوت زرد ،سبز بهاره روشن و تیره درون الیاف باعث زیبایی هاصی در آن شده است. چمن مصنوعی لایت در دو ارتفاع ۲۵ و ۴۵ میلیمتر تولید میشود. تراکم بالای آن باعث شده که در استفاده از مابین سنگ و باغچه بسیار زیبا بنظر برسد.

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط

بهترین چمن مصنوعی برای حیاط را نمیتوان به یک چمن خاص معطوف کرد، چرا که بسته به کاربردی که برای خیاط دارید هر کدام از چمن ها میتواند به نوع خودش بهترین باشد. پس بهترین چمن مصنوعی حیاط به این موضوع برمیگردد که درست و مناسب با نیازتان انتخاب شود، در آن صورت میتوان گفت انتخابتان بهترین چمن مصنوعی خواهد بود. در ادامه چمن های مصنوعی مناسب برای هر کاربری معرفی شده است.

  • چمن مصنوعی تزئینی | مدل آلستر (L3)| 25 میلیمتری
  • چمن مصنوعی تزئینی | مدل گندم | 30 میلیمتری
  • چمن مصنوعی تزئینی | 25 میلیمتری | vip
  • چمن مصنوعی تزئینی | مدل لاله | 35 میلیمتری
  • چمن مصنوعی تزئینی | مدل پایا | 25 میلیمتری
  • چمن مصنوعی MG 80/G (ماهونیا ملانژ) – ۱۵ میل
  • چمن مصنوعی MG 75/G (ماهونیا ) – ۱۵ میل
  • چمن مصنوعی MG 75/G (ارکیده) – ۱۵ میل
  • چمن مصنوعی PP 20/G (یاس) – ۸ میل
  • چمن مصنوعی PP 20/G (فیروزه) – ۱۱ میل

چمن مصنوعی مناسب برای مسیر ورودی حیاط

ورودی حیاط ها معمولا مسیر پرترددی به حساب می آیند. مخصوصا اگر ساختمان اداری باشد و تعداد واحد ها نیز بالا باشد. معمولا عبور مرور ماشین نیز به آن اضافه میشود. پس چمنی مناسب اینکار است که مقاوم و پرتراکم باشد. همچنین دارای بکینگ نرم باشد که بر اثر عبور ماشین یا فشار پا دچار شکستگی نشود. از جمله این چمن ها میتوان به 25 و 35 پرتو ، لایت 25 میلیمتر ، 25 میلیمتر آوانا ، 25 میلیمتر رویال اشاره کرد.

اگر تردد کمتر باشد میتوان ازچمن های با قیمت مناسبتر مانند پرتو 15 ،اوانا 15 ، فیروزه استفاده کرد.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای سبز حیاط

فضای سبز معمولا مکانی است که تردد زیادی روی آن انجام نمیشود، بهمین خاطر میتوان از چمن های مصنوعی ارزانتر مانند یاس ، فیروزه و سورن استفاده کرد. دقت کنید که اگر هزینه برایتان مهم نباشد، برای اینکه چمن مصنوعی به طبیعی خیلی نزدیکتر باشد میتوانید از ارتفاع های بلندتر نیز استفاده کرد.

چمن مصنوعی مناسب برای بین سنگی و واش بتن در حیاط

انتخاب چمن مصنوعی مابین سنک بستگی به ارتفاع شیارها دارد. معمولا ارتفاع شیارها هر چقدر باشد بهتر است که ارتفاع چمن مصنوعی نیم الی یک سانتیمتر بیشتر باشد تا از شیار بیرون بزند و نمای چمن زیباتر شود. مثلا اگر ارتفاع شیار 1.5 سانتیمتر باشد بهتر است از چمن های 25 میلیمتر استفاده بکنید. هر چقدر چمن مصنوعی متراکم تر و الیاف ایستاده تر باشند زیبایی بیشتری خواهد داشت.

چمن مصنوعی مناسب برای فضای بازی کودکان در حیاط

فضای بازی کودکان باید نرم و لطیف باشد .بهمین خاطر بهتر است از چمن های متراکم با ارتفاع نسبتا بلند مانند لایت 25 و 45، پرتو 25 یا 35 استفاده شود.

چمن مصنوعی بر روی پله در حیاط

پله ها مکان های پرتردد به حساب می آیند و معمولا تخت فشار قرار میگیرد. بهتر است چمنی انتخاب شود که دچار له شدگی نشود و الیاف آن ایستایی خود را از دست ندهد. چمن های مصنوعی رویال 20 و 25 میلیمتر, لایت 25 و 45 میلیمتر، یاس و فیروزه میتوانند بهترین گزینه ها باشند.

نصب چمن مصنوعی در حیاط خانه

نصب چمن مصنوعی خود یک پروسه جدا دارد که اگر بدرستی انجام نشود، باعث میشود که چمن مصنوعی جلوه خوبی نداشته باشد. پس باید به این نکته توجه داشته باشید که قبل از نصب چمن، باید زیرسازی فضای مورد نظرتان آماده باشد.

می‌خواهید بدانید که زیرسازی چمن مصنوعی در حیاط چگونه انجام می‌شود؟

پاسخ به این پرسش بستگی به این دارد که چمن مصنوعی را برای چه کاربردی در حیاط استفاده میکنید چرا که اجرای چمن مصنوعی در هر بخش از حیاط متفاوت است.

اجرای چمن مصنوعی در باغچه

برای نصب چمن مصنوعی در باغچه ابتدا باید علف های هرز کنده و سطح خاک یکدست صاف شود. سپس خاک را تسطیح کرده و بوسیله غلطک میکوبانید. در مرحله بعد باید روی خاک شن نخودی ریخته شود. که عمق نخودی مینچتواند 5 تا 10 سانتیمتر باشد. دقت کنید که اگر کف باغچه سفت باشد در برخی فضا بنا به تشخبص متخصص میتوان از ریختن شن صرف نظر کرد. پس از ریختن نخودی و تسطیح آن، باید غلتک زده شود تا بخوبی فشرده شده تا در هنگام تردد و فشار دچار تو رفتگی نشود. نکته ای که باید دقت شود این است که چمن مصنوعی روی شن و خاک چسبیده نمیشود. برای اینکه بخواهیم چمن مصنوعی را از وزش باد و تکان خوردن مهار کنیم، نیاز است که در حاشیه باغ سرتاسری به اندازه 20 سانتی متر ملات سیمانی کشیده شود. پس از خشک شدن سیمان شروع به پهن کردن رول ها میکنیم. مانند فرش کنار یکدیگر پهن و اتصالات را به وسیله نوار اتصال به یکدیگر میچسبانیم. در این مرحله نصب چمن به اتمام رسیده است.

اکر که تردد در باغچه زیاد باشد میتوان از مواد پرکننده سیلیس نیز استفاده کرد. سیلیس باعث میشود ایستایی الیاف بیشتر شده و استحکام ان تیز بالاتر رود.

اجرای چمن مصنوعی در فضاهای ورودی و پرتردد حیاط

زیرسازی های ورودی حیاط ها معمولا سیمانی و یا موازییک هستند و در اکثر مواقع نیاز به انجام زیرسازی مجدد نیست. فقط نکته ای که باید به آن دقت شود شیب بندی و نحوه خروج آب است. حتما باید قبل از نصب چمن شیب زمین تست و خروج آب به آبراه را مشاهده کنید که آب زیر چمن جمع نشود. اگر پستی بلندی هایی در ورودی وجود دارد انها را میتوان بوسیله سیمان یکدست کرد.

پس از اطمینان از زیرسازی، اگر لایه ژئوتکستایل داشتید ابتدا آنرا پهن و سپس چمن ها را روی آنها مانند فرش باز میکنید و در کنار یکدیگر فیکس کرده، سپس بوسیله نوار اتصال و چسب به هم میچسبانید.

اجرای چمن مصنوعی روی پله‌های حیاط

برای اجرای چمن مصنوعی روی پله نیازی به زیرسازی خاصی نیست مگر اینکه شکستگی در سنگ پله ها وجود داشته باشد که میتوان آن را با مخلوطی از سیمان سفید و یا گچ پوشش داد بعد از خشک شدن روی آن را با چمن پوشاند. دقت کنید که برای زیبای بیشتر و نصب صحیحتر، چمن مصنوعی را بصورت یکپارچه سرتاسر پله ها پهن کنید.

نحوه اندازه گیری متراژ مورد نیاز چمن مصنوعی برای کف حیاط

نصب یکپارچه

برای اندازه گیری فضاهای یکپارچه کافی است که مساحت آنرا بدست بیاورید. اگر که فضا مستطیلی و یا مربعی باشد با ضرب کردن طول و عرض مساحت بدست می آید. اما در برخی مکان ها قوس هایی وجود دارد و یا شکل آن ذوزنقه است که در این مواقع پرتی چمن دارید و باید مساحت را به گونه ای حساب کنید که کمتری پرتی ایجاد شود. توصیه میشود در همچین فضاهایی قبل از خرید با کارشناسان تیم افرا چمن در تماس باشید و کروکی فضای مورد نظر را به آنها بدهید تا دقیق ترین اندازه محسابه گردد.

نصب بین سنگی چمن مصنوعی برای کف حیاط (واش بتن، کفپوش های پلیمری و هر نوع سنگ دیگری)

برای اندازه گیری چمن مورد نیاز برای بین سنگ ها ابتدا باید عرض آنها را اندازه بگیرید. اکر عرض تمام آنها یکسان باشد میتوان طول کل شیارها را حساب کرده و در عرض شیار ها ضرب کنید.

روش دیگر این است که اگر تمام سنگ ها یک اندازه هستند، مساحت کل (شامل سنگ ها و شیارها)و مساحت یک عدد از سنگ ها را جداگانه محاسبه میکنیم. سپس کل سنگ ها را در مساحت یک عدد سنگ ضرب کرده تا مساحت سنگ ها بدون شیار ها بدست آید. در آخر مساحت کل سنگ ها را از مساحت کل کم میکنیم تا مساحت کل شیار ها بدست می آید.

هزینه نصب چمن مصنوعی در حیاط همراه با زیرسازی

هزینه نصب چمن مصنوعی بسته به چند عامل است:

زیرسازی:

اگر زیرسازی آماده باشد دیگر نیازی به هزینه اضافی بابت زیرسازی ندارید. اما اکر نیاز به اجرای زیرسازی باشد هزینه میتواند متغیر باشد. مثلا در زیرسازی باغچه باید دید که چه مقدار نیاز به خاکبرداری و یا کوبیدن دارد و شن نخودی در چه حجمی باید تخلیه شود.

شکل هندسی و میزان برشکاری :

در برخی مکان ها هیچ گونه مانعی سر راه چمن وجود ندارد و فضا یکپارچه است و نصب چمن کار دشواری نخواهد بود فقط اگر فضا بزرگ باشد باید در فیکس کردن لبه های چمن و چسبکاری دقت شود. اما در برخی مکان ها نیاز است که چمن از مانع های زیادی عبور کند و برشکاری آن زیاد و زمان بر خواهد بود. اینگونه اختلاف ها باعث متغییر بودن هزینه های نصب میشود. اگر میخواهید هزینه دقیق نصب را محاسبه کنید بهتر است که با کارشناسان تیم افرا چمن در ارتباط باشید تا در صورت نیاز با بازدید فضای مورد نظر هزینه ها محاسبه گردد.

نکات مهم در رابطه با اجرای چمن مصنوعی حیاط

در برخی حیاط ها و مخصوص حیاط ویلاها زمین های چمن مصنوعی مینی فوتبال و مینی والیبال نصب میشود و یا چمن مصنوعی در فضایی قرار گرفته که تردد روی آن زیاد و تحت فشار است. در اینگونه مواقع بهتر است که از مواد پرکننده سیلیس استفاده کرد. سیلیس باعث میشود که الیاف مستحکم تر شده در نتیجه دیرتر فرسوده میشوند و دوام چمن بالاتر میرود.

نکته مهم دیگری که قبل از نصب باید به آن دقت شود زیرسازی صحیح و اصولی است. اکر زیرسازی بخوبی انجام نشده باشد ممکن است انگونه که باید، چمن مصنوعی نتواند جلوه خود را نشان دهد. اما زیرسازی خوب زیبایی چمن مصنوعی را دوچندان میکند.

نگهداری و نظافت چمن مصنوعی حیاط

چمن مصنوعی مانند چمن طبیعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد. اما برخی کارها برای نظافت و نگهداری، بهتر است انجام شود تا هم چمن مصنوعی شاداب تر بماند و هم طول عمر بالاتری داشته باشد.

شاخ و برگ ها را با استفاده از دستگاه باد یا واترجت و یا چنگک تمیز کنید. چنگک ها نباید نوک تیزی داشته باشند که باعث آسیب به چمن نشوند.

ابتدا تمام آشغال ها و شاخ و برگ ها را تمیز کنید سپس اگر چمن نیاز به شستشو داشت آنرا بشویید.

مراقب پرت شدن زغال، آتش و یا ته سیگار روی چمن باشید. چمن مصنوعی دچار آتش سوزی نمیشود ولی ممکن است همان مکان مورد تماس با آتش دچار سوختگی شود.

شست و شو و خروج آب چمن مصنوعی حیاط

آیا نگران این هستید که ممکن است شستشوی چمن مصنوعی دشوار باشد و شما نتوانید از پس آن بر بیایید! در همینجا به شما می گوییم که این تفکر و نگرانی اشتباه است و شما به سادگی می توانید چمن مصنوعی حیاط را بشویید و از زیبایی آن لذت ببرید. شما برای شستشوی چمن مصنوعی می توانید به سادگی آن را آبشویی کنید و نیاز به هیچ گونه شوینده خاصی ندارید. همچنین، باید بدانید که آبشویی چمن مصنوعی سبب می شود که الیاف چمن مصنوعی طراوت زیادی پیدا کنند و حس چمن طبیعی را در محیط به وجود بیاورند.

چمن مصنوعی حیاط چون تردد روی آن انجام میشود. گاهی اوقات نیاز است تا شسته شود که کثیفیهای آن از بین برود. شستشوی چمن بهتر است که با فرچه های تفلونی نسبتا زبر انجام شود. سعی شود فرچه را خلاف خواب الیاف بکشید. اینکار باعث میشود الیاف به حالت ایستایی برگردد و شادابتر بنظر برسند.

چمن مصنوعی حیاط در فصول مختلف سال

چمن مصنوعی هیچ گونه تغییر شکلی در فصول مختلف سال نمیدهند. اما یک سری نکات وجود دارد که رعایت کردن آنها در فصل های مختلف سال باعث افزایش طول عمر چمن میشود.

در فصل زمستان و مواقعی که روی چمن برف است و دچار یخ زدگی شده، روی چمن تردد نکنید. اجازه دهید یخ ها نرم شوند سپس با استفاده از پاروی چوبی آنها را از روی چمن تمیز کنید.

نکته دیگری که باید بدانید اینکه از نمک برای اب کردن یخ ها استفاده نکنید چرا که نمک ها در لابه لای الیاف نفوذ میکنند و باعث ایجاد شوره و سفیدک میشوند.

در فصل تابستان الیاف چمن هیچ گونه آسیبی نمیبینند چرا که چمن های با کیفیتی که افرا چمن ارائه میدهد بسیار با کیفیت بوده و مقاوم در برابر اشعه uv هستند.

قیمت چمن مصنوعی حیاط

آیا تصمیم گرفته اید برای خرید چمن مصنوعی حیاط اقدام کنید؟! بی شک در مورد قیمت چمن مصنوعی حیاط سوال دارید. پاسخ به این سوال به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. به طور مثال، آیا تراکم چمن مصنوعی بالاست یا متوسط؟ آیا جنس نخ چمن مصنوعی ایرانی است یا خارجی؟ ارتفاع الیاف چمن مصنوعی چند میلی متر است؟! پاسخ به این سوال نقش تعیین کننده ای در قیمت چمن مصنوعی حیاط دارد. به همین دلیل توصیه ما به شما این است برای استعلام قیمت، با مراکز معتبر فروش، مانند شرکت افرا چمن، در تماس باشید.

خرید چمن مصنوعی برای حیاط خانه

برای خرید چمن مصنوعی حیاط باید ابتدا نوع کاربری را مشخص کرده باشید که برای کجا میخواهید استفاده کنید. سپس باید متراژ را اندازه بگیرید. چمن های مصنوعی خیاط دارای عرض ۲ متر هستند که بر حسب متر مربع به فروش میرسند. یعنی قیمت هایی که در زیر عر محصول قید شده، قیمت یک در یک میباشد. مثلا اگر مساحت ۵۰ متر باشد چمنی که که خریداری میکنید عرض ۲ در طول ۲۵ متر میباشد.

در شرکت افرا چمن انواع چمن های مصنوعی با کیفیت برای حیاط ارائه میشود که میتوانید اطلاعات هر چمن را از مشاوران ما جویا و با خیال راحت خریدی مطمئن انجام دهید.

امکان خرید حضوری، تلفنی و یا آنلاین برای شما عزیزان فراهم شده است. قبل از خرید اینترنتی میتوانید نمونه محصولات مورد نیازتان را در قسمت قیمت محصولات مشاهده بفرمایید.

سوالات متداول چمن حیاط

خروج آب از چمن مصنوعی در حیاط چگونه خواهد بود؟

آب از چمن مصنوعی عبور میکند. اینکار توسط زهکش هایی که در بکینگ تعبیه شده انجام میشود.

کدام نوع چمن مصنوعی برای استفاده در حیاط مناسب است؟

اکر برای مکان پرتردد مبخواهید از الیاف بلند و پرتراکم استفاده کنید. اکر برای باغچه میخواهید میتوانید از تراکم پایین تر و ارتفاع کوتاه تر استفاده کرد و مقرون بصرفه تر خواهد بود.

قیمت چمن مصنوعی برای حیاط خانه چقدر است؟

قیمت چمن مصنوعی بسته به نوع کاربرد و همچنین مدل چمن متفاوت خواهد بود.

چرا افراچمن

خدمات فروش و اجرای چمن مصنوعی در افراچمن

مجموعه افرا چمن با بهره گیری از نصابان حرفه ای و با تجربه و ارائه محصولات با کیفیت توانسته رضایت مشتریان خود را به ارمغان آورد. اگر نمیدانید که برای خرید چمن مصنوعی چه اقداماتی انجام دهید، کافیست که با مجموعه ما تماس گرفته تا در صورت نیاز کارشناسان ما در اسرع وقت محل حضور یافته و فضای مورد نظرتان را متراژ و مورد بررسی قرار دهند. حتی میتوانید نمونه کار ها همانجا بازدید کرده و انتخاب کنید.

فرقی نمیکند که کجای ایران هستید. تیم ما آمادگی نصب و ارسال سراسر کشور را براحتی فراهم کرده است.

نمونه پروژه های فروش چمن مصنوعی در حیاط در تیم افراچمن

مجموعه افرا چمن با دارا بودن چندین سال سابقه در زمینه نصب انواع چمن های مصنوعی تزئینی و ورزشی در سراسر کشور در شرایط آب و هوایی مختلف این اطمینان را به شما میدهد تا با ارائه بهترین ها در زمینه نصب و فروش زیبایی و شادابی را برای شما به ارمغان آورد. شما عزیزان میتوانید برای آشنایی بیشتر با افراچمن از نمونه کارهای ما دیدن نمایید.

 

استانداردهایی که چمن های مصنوعی حیاط افراچمن دارند

چمن مصنوعی حیاط خانه
چمن مصنوعی حیاط خانه
چمن مصنوعی حیاط خانه
چمن مصنوعی حیاط خانه

نمونه کارهای چمن مصنوعی حیاط خانه

مشتریان افراچمن

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا