قیمت چمن مصنوعی فوتسال

چمن‌ مصنوعی یا Artificial Grass نوعی کفپوش مصنوعی است که سطح آن با الیاف معمولا سبز رنگ از جنس پلی اتیلن و پلی اورتان پوشیده شده است که این الیاف به یک لایه پلاستیکی به نام بکینگ متصل شده اند. زمین های مینی فوتبال (فوتسال) و مدارس نیز با استفاده از چمن مصنوعی فوتسال توانسته اند به محیط شاداب تر و امن تری برای نوجوانان و کودکان هنگام بازی تبدیل شوند.

چمن مصنوعی فوتسال

یکی از مکان هایی که با خیال راحت میتوان از چمن مصنوعی ورزشی استفاده کرد مینی فوتبال است. چمن مصنوعی مدرسه نیز از دیگر کاربردهایی است که چمن مصنوعی ورزشی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

در بازی فوتسال امکان اجرای حرکات سریع خیلی مهم است به همین دلیل چمن مصنوعی زمین فوتسال باید از جنبه های فنی مانند مقاومت بالا در برابر ضربه ها و حرکات سریع، عدم لغزش توپ و کنترل ریباند مورد توجه قرار بگیرد.

چمن های مصنوعی فوتسال از جنس پلی اتیلن یا پلی پروپیلن هستند و با داشتن خاصیت ارتجاعی مانع ضربه های شدید میشوند و آسیب های ناشی از برخورد بازیکن را کاهش میدهند. زیبا هستند و نیاز به آبیاری ندارند، شباهت زیادی به چمن طبیعی دارند.

به صورت کلی چمن های فوتسال تفاوت چندانی با چمن های فوتبال ندارند و از نظر قیمت چمن مصنوعی نیز در یک سطح هستند، اما از نظر اینکه زمین های فوتسال متراژ کمتری دارند این چمن ها نیز به صورت خاص برای هر زمین طراحی و تولید میشوند. نکته دیگر اینکه نیاز به خط کشی ندارند و در بافت چمن خط های سفید اعمال شده اند.

اندازه زمین چمن مصنوعی فوتسال چقدر است؟

زمین های فوتسال نسبت به زمین های فوتبال ابعاد کوچکتری دارند و میتوانند طولی بین 25 متر تا 45 متر و عرض بین 15متر تا 25 متری داشته باشند. در این زمین ها نسبت طول به عرض باید حتما 2 باشد.

برای زمین های مینی فوتبال فیفا چون آنها را به رسمیت نمیشناسد عددی اعلام نکرده است اما آنها نیز نسبت طول به عرض 2 را رعایت میکنند. زمین های فوتبال مدارس و ویلاها و دانشگاه های و زمین های فوتبال خصوصی عمدتا از این نوع هستند.

در سالن های فوتسال معمولا اندازه ها به صورت زیر است:

  • طول زمین: 25 تا حداکثر 45 متر
  • عرض زمین: 15 تا حداکثر 25 متر
  • قطر 3 متر برای دایره وسط زمین
  • ربع دایره کرنر به اندازه 25 سانتی متر
  • خطوط همگی پهنای 8 سانتی متر
  • نقطه پنالتی 6 متر فاصله تا خط دروازه و پنالتی دوم 10 متر فاصله
  • فاصله بین دو تیر دروازه 3 متر و تیر افقی در ارتفاع 2 متر تا زمین

نصب چمن مصنوعی فوتسال

نصب چمن مصنوعی فوتسال و مینی فوتبال نیز مانند چمن مصنوعی فوتبال است و عمده تفاوت در قسمت زیرسازی است که در چمن های فوتسالی عمدتا از زیرسازی سخت استفاده میشود. برای نصب چمن مصنوعی فوتسالی به روش زیر عمل میکنیم:

  1. ابتدا زیرسازی های لازم را انجام میدهیم و سطح را برای نصب چمن آماده می کنیم.
  2. در مرحله بعد چمن را که در تکه های کوچکتر ساخته شده است روی سطح پهن میکنیم.
  3. در محل درزهای چمن که قرار است به هم متصل شوند از نوار اتصال استفاده میکنیم.
  4. روی نوار اتصال چسب میریزم و چمن ها را در کنار هم و به نوار اتصال میچسبانیم.
  5. روی چمن ها وزنه هایی قرار میدهیم که به صورت کامل به هم متصل شوند.
  6. اگر نوار سفید در بافت چمن وجود نداشت با چمن های سفید رنگ خطوط سفید را اجرا میکنیم.

مزیت‌های استفاده از چمن مصنوعی فوتسال

استفاده از چمن مصنوعی فوتبالی نتایج اثربخش و مفیدی در کاهش صدمات به بازیکنان داشته است که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش آسیب دیدگی و محافظت بیشتر از بازیکنان فوتبال

  1. محافظت بیشتر از رباط صلیبی زانو (cl8) به میزان 42 درصد
  2. کم شدن آسیب های عمومی و جزئی به میزان 19 درصد
  3. افزایش تعادل مچ پای ورزشکاران به میزان 32 درصد
  4. کاهش پارگی عضلانی به میزان 74 درصد
  5. 22 درصد اثربخشی در کم کردن آسیب های مفصلی
  6. کاهش 12 درصدی در آسیب های مغزی

چمن مصنوعی فوتسال استاندارد چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین ویژگی های چمن مصنوعی فوتسالی به شرح زیر است:

  • ارتفاع الیاف سفارشی اما معمولا بین 40 تا 50 میلی متر است. در مسابقات حرفه ای تر تا 60 میلی متر هم استفاده میشود اما در مدارس و سالن های کوچک نیاز به ارتفاع بالا نیست.
  • استفاده از دیتکس (وزن محصول به تراکم بافت) بالا برای افزایش دوام که در چمن مصنوعی تزئینی این مورد اهمیت کمتری دارد.
  • استفاده از چمن های تک بافت و دوبافت

تفاوت بین چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال چیست؟

چمن های مصنوعی ای که در زمین های فوتبال و فوتسال استفاده می شوند از نظر نوع ساخت تفاوت زیادی با هم ندارند اما در زمین های فوتبال شرایطی حاکم است که روش اجرای چمن مصنوعی فوتبالی را از چمن مصنوعی مینی فوتبال متفاوت میکند. این موارد شامل نوع زیرسازی زمین، ارتفاع الیاف چمن و تراکم چمن مصنوعی فوتبال است که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.

تفاوت زیرسازی چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال

زمین های فوتسال از نظر ابعاد کوچکتر از زمین های فوتبالی هستند. همین موضوع باعث می شود که امکان وجود تله های آبی در زمین های فوتسال خیلی کمتر باشد و بنابراین نوع زیرسازی چمن های فوتسال را میتوان از نوع زیرسازی سخت مانند بتن، آسفالت یا سنگ و با شیب بندی مناسب انجام داد اما در فوتبال این موضوع می تواند منجر به تجمیع آب در زمین شود و بهترین گزینه برای زمین های فوتبالی استفاده از سیستم زیرسازی لایه گذاری ناپیوسته یا همان unbound باشد که با استفاده از زهکشی مناسب مشکل تجمیع آب در زمین نداشته باشیم و حتی در صورت استفاده از سیستم زهکشی برای فوتسال حجم زیرسازی و عمق چاه های جذب آب در آن کمتر از زیرسازی برای چمن فوتبالی است.

ارتفاع الیاف در چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال متفاوت است

تفاوت بین چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال را از منظر ارتفاع الیاف نیز می توان مورد توجه قرار داد. در فوتسال و مینی فوتبال ارتفاع چمن تقریبا 40 تا 50 میلی متر است اما در زمین های فوتبال چمن مصنوعی، از ارتفاع 50 تا 60 میلی متر استفاده می شود.

تراکم چمن مصنوعی فوتبال

در زمین فوتسال با توجه به ابعاد کوچکتر میزان ضربه و فشاری که به هر متر مربع چمن وارد می شود نسبت به فوتبال بیشتر است و استهلاک بیشتری نسبت به زمین چمن مصنوعی فوتبالی وجود دارد و بنابراین توصیه می شود که از چمن با الیاف متراکم تری در زمین های مینی فوتبال استفاده شود.

طریقه نظافت چمن مصنوعی فوتسال

وجود آشغال یا کثیفی ها رو زمین برای بازیکنان فوتبال میتواند مشکلاتی ایجاد کند مخصوصا در بازی های حرفه ای و حساس. در مقاله نظافت چمن مصنوعی به صورت کامل به معرفی انواع روش های آن و نکات مهم در فرایند تمیزکاری چمن پرداخته ایم. به صورت کلی برای نظافت چمن مصنوعی فوتبال و فوتسال بسته به متراژ زمین می توان به خیال راحت از آب استفاده کرد زیرا چمن های مصنوعی مقاوم به رطوبت هستند.

در سالن های سرپوشیده که شرایط استفاده از آب برای تمیزکاری چمن فوتسال را ندارند معمولا دستگاه های شوینده را به کار میگیرند که فرایند شستن و خشک کردن را همزمان انجام می دهند. دقت شود که برای برداشتن برگ های خشک و … از وسایل فلزی برنده مانند چنگک ها تا حد امکان استفاده نشود. همچنین در صورت بارش برف از پاروهای پلاستیکی استفاده برای تمیزکردن سطح چمن مصنوعی استفاده شود.

قیمت چمن مصنوعی فوتسال

هر آنچه که در مورد قیمت چمن مصنوعی فوتبالی و عوامل موثر بر قیمت آن گفته شد در مورد قیمت چمن مصنوعی فوتسال (مینی فوتبال) نیز صدق می کند تنها موردی که متفاوت است هزینه های زیرسازی و نصب است که معمولا در فوتسال نیاز به زیرسازی های آن باند و سیستم های تخلیه آب حرفه ای ندارم و بنابراین هزینه نصب کاهش می یابد اما از نظر نوع چمن مصنوعی برای فوتسال از ارتفاع الیاف پایین تری استفاده می کنند که این عامل نیز قیمت چمن مصنوعی فوتسالی را کاهش میدهد.

نحوه خرید چمن مصنوعی فوتسال چگونه است؟

چمن مصنوعی مناسب فوتسال باید تراکم بالایی داشته باشد و از کیفیت الیاف خوبی برخوردار باشد. تحمل ضربات و کوبش شدید ناشی از حرکات سریع ورزشکاران را داشته باشد.

برای انتخاب چمن مصنوعی با کیفیت و گارانتی معتبر با کارشناس ورزشی ما تماس بگیرید. تیم ما از بین انواع چمن های مصنوعی ورزشی بهترین گزینه را با توجه به بودجه و معیارهای شما معرفی خواهد کرد. پس از انتخاب و خرید چمن مصنوعی فوتسالی مورد نظر مراحل نصب چمن در کوتاهترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

خرید چمن مصنوعی فوتسال و فوتبال از نمایندگی و تولید کننده

شرکت افراچمن سالهاست با تمامی شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی در ایران همکاری نزدیکی دارد به همین دلیل قیمت هایی که ما برای چمن مصنوعی ارائه می دهیم کمتر از زمانی است که کارفرما بخواهد مستقیم از کارخانه تولید چمن مصنوعی فوتبالی خرید کند.

ما محدود به یک تولید کننده نیستیم و در صورتی که کیفیت محصولات یک شرکت مناسب نباشد یا به نسبت کیفیت چمن مصنوعی، قیمت مناسبی را نداشته باشد آنرا به شما پیشنهاد نمی دهیم و از سایر تولیدات که از گارانتی و کیفیت آنها مطمئن هستیم و تست های خود را به خوبی گذرانده اند به شما معرفی میکنیم. با خرید از افراچمن از تخصص ویژه ما که عرضه و احداث زمین فوتبال و فوتسال چمن مصنوعی است لذت خواهید برد.

هزینه احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال

برای اطلاع از کلیه هزینه های احداث زمین چمن مصنوعی فوتسال، فوتبال یا مینی فوتبال با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت کامل این موارد با برای شما شرح داده و شما را راهنمایی میکنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا