چمن مصنوعی مهد کودک

چمن مصنوعی برای مهد کودک

استفاده از چمن مصنوعی برای مهد کودک بسیار به آرامش روانی والدین کمک میکند زیرا اولین جایی که کودکان از والدین جدا میشوند و برخی ساعات را باید به دور از آنها سپری کند معمولا مهدکودک است.

پس اینکه فضای مهد کودک را بتوان به یک فضای جذاب و امن برای کودکان تبدیل کرد یک امر ضروری است.

استفاده از چمن مصنوعی مهد کودک دلایل زیادی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است:

    • جلوگیری از ضربه و آسیب: چمن مصنوعی بدلیل تراکمی که دارد باعث ایجاد فضایی نرم و لطیف میشود. بنابراین کودکان در هنگام زمین خوردن آسیب نخواهند دید.

    • عدم ایجاد آلرژی: جنس چمن مصنوعی به گونه ای است که آلرژی و حساسیت ایجاد نمیکند و با خیال راحت میتوان برای کودکان استفاده کرد.

    • قابل شستشو و جارو کشیدن است. هر جای چمن کثیف شود براحتی میتوانید آنرا با جارو و یا آب تمیز کنید.

    • در برابر آفتاب مقاوم است: جنس پلی اتیلن باعث میشود چمن مصنوعی در برابر تابش آفتاب مقاوم باشد و پوسیده نشود.

    • عدم نیاز به آبیاری: برخلاف چمن طبیعی نیازی به نگهداری خاصی ندارد. همین امر سبب میشود که نیازی به فردی جهت نگهداری از آن نباشد.

    • همیشه سبز : چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی دچار تغییر رنگ نمیشود و در تمان فصل های سال سبز است و شادابی خود را حفظ میکند. استفاده از چمن مصنوعی تزئینی با رنگ سبز بهاره باعث می شود حس چمن طبیعی و بودن در طبیعت برای کودکان تداعی شود. 

مزایای خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک

امنیت بیشتر کودکان هنگام بازی

استفاده از چمن مصنوعی برای مدرسه، محیطی امن را برای کودکان به وجود می آورد. کودکان در مهد کودک دوست دارند که با کودکان دیگر بازی کنند و یا بدوند. اما با توجه به این موضوع که خطر زمین خوردن آنها وجود دارد مربیان دائما آنها را از این کار منع می کنند.

اگر در مهد کودک چمن مصنوعی وجود داشته باشد این نگرانی ها به طور کامل از بین می رود. در زمان نصب چمن مصنوعی ابتدا لایه ژئوتکس بر روی زمین نصب می گردد و پس از آن چمن مصنوعی به آن متصل می شود.

ژئوتکس لایه ای بسیار منعطف است که قدرت ضربه گیری بالایی دارد. همچنین، الیاف چمن مصنوعی به گونه ای طراحی شده اند که نیروی کوبشی را به خوبی جذب می کنند. در نتیجه اگر کودک شما بر روی این چمن زمین بخورد خطر آسیب دیدگی وجود ندارد و این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد.

تمیزی و باکتری کمتر و عدم گل آلودگی:

پس از یک بارندگی شدید قطعا حضور کودکان در حیاط مهدکودک و یا هر فضای بازی دیگری باعث کثیف شدن لباس ها و دست و پای کودک میشود. اما وقتی زیر پای کودک با چمن مصنوعی پوشیده شده باشد دیگر لازم نیست نگران گلی شدن و کثیفی لباس و سر و صورت کودک خود باشید. اب براحتی از زیر چمن عبور کرده و به خروجی ها انتقال پیدا میکند.

نداشتن حساسیت و آلرژی:

وجود آلرژی همیشه برای برخی از افراد دردسرساز بوده است. چمن طبیعی نیز یکی از گیاهانی است که باعث ایجاد آلرژی میشود. اگر در فضای مهد کدوک بخواهید از چمن طبیعی استفاده کنید قطعا یکی از مشکلاتی که با آن روبه رو خواهید شد ایجاد آلرژی برای کودکان است. بهمین خاطر چمن مصنوعی را جایگزین چمن طبیعی میکنیم. جنس چمن مصنوعی به گونه ای است که هیچ گونه آلرژی برای کودک بوجود نخواهد آورد و او با خیال میتواند روی چمن به بازی و سرگرمی مشغول باشد.

عمر و دوام بالای چمن مصنوعی:

شاید برایتان سوال باشد که چمن مصنوعی برای مهدکودک چقدر دوام می آورد. کودکان مدام روی چمن در حال بازی و تردد هستند. تولیدکنندگان با در نظر گرفتن این فشار ها و شرایط آب و هوایی متفاوت همه استانداردها را در نظر میگیرند. چمن های مصنوعی که برای مهدکدوک ها تولید میشود دارای مقاومت بالایی هستند که اگر بخوبی مراقبت شوند میتوانند تا ۱۰ سال هم عمر کنند.

هزینه کمتر، استفاده بیشتر:

انتخاب چمن مصنوعی یک انتخاب هوشمندانه است. با یکبار هزینه میتوانید برای چند سال از آن استفاده کنید. چمن مصنوعی نیازی به نگهداری خاصی مانند آبیاری، کوددهی، هرس و کاشتن ندارد.

همین دلایل سبب میشود در طولانی مدت در هزینه ها صرفه جویی شود. قیمت چمن مصنوعی نسبت به سایر کفپوش ها مقرون بصرفه تر است و از طرفی زیبایی و سرسبزی را نیز به ارمغان می آورد.

بدون باکتری و کاملا تمیز و بهداشتی

یکی از نگرانی های عمده کسانی که می خواهند چمن مصنوعی مهد کودک را سفارش دهند این است که ممکن است آلودگی ها بر روی چمن مصنوعی جمع شوند و همین امر می تواند خطر ابتلا به بیماریهای مختلف را افزایش دهد. بهتر است بدانید که الیاف چمن مصنوعی از مواد آنتی باکتریال ساخته شده اند. در نتیجه، امکان رشد آلودگی ها بر روی الیاف چمن مصنوعی وجود ندارد و همین امر می تواند موضوع دیگری باشد که شما را برای استفاده از چمن مصنوعی مهد کودک ترغیب کند.

ایجاد روحیه بهتر و بالابردن نشاط در کودکان

کودک نیاز به بازی و ایجاد روحیه و نشاط دارد تا فکر و ذهنش آمادگی لازم برای حضور در اجتماع و فضای آموزشی را پیدا کند. رنگ سبز چمن همیشه باعث ایجاد حس نشاط و شادابی میشود و این حس برای تمام افراد اعم از بزرگ و کوچک ،کودک و بزرگسال وجود دارد. حضور کودکان در یک فضای خشک و سیمانی نمیتواند حس خوبی را برای آنها ایجاد کند. کودکان نیاز به رنگ های شاد در اطرافشان دارند . ترکیب رنگ سبز چمن مصنوعی در حیاط به همراه نقاشی های خوشرنگ و لعاب دیوار های مهد کودک به فضای بسیار زیبا و با نشاط را برای کودکان ایجاد میکند.

کاهش هزینه های مهد کودک

حیاط مهد کودک ها نیاز به یک فضای بازی دارد. شاید مدیران مدارس قادر به هزینه های کلان برای نصب وسایل بازی با کف پوش های کران قیمت را نداشته باشند. پیشنهاد ما برای اینکه با هزینه های کمتر هم فضای جذابی را ایحاد کنید و هم بتوانید کفپوش نصب کنید استفاده از چمن مصنوعی است. چمن مصنوعی نیازی به مراقبت و کوددهی و ابیاری ندارد. این دلایل باعث صرفه جویی در هزینه ها میشود.

قیمت چمن مصنوعی برای مهد کودک

قیمت چمن مصنوعی مهد کودک بسته به کیفیت، ارتفاع الیاف، تراکم و جنس بکینگ متفاوت است. مجموعه افراچمن انواع چمن مصنوعی مهد کودک با بهترین کیفیت را بدون واسطه در اختیار شما عزیزان قرار میدهد.

چمن های مصنوعی موکتی که کوتاه ترین چمن های موجود در بازار هستند دارای کمترین قیمت و هر چقدر ارتفاع و تراکم بالاتر میرود قیمت نیز افزایش می یابد.

تماس با کارشناسان فروش چمن مصنوعی مهد کودک

محصولات چمن مصنوعی برای مهد کودک

چمن مصنوعی تزئینی پرتو
(دیدگاه 1 کاربر)

194,000 تومان

انتخاب چمن مصنوعی برای مهد کودک

شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که چه نوع چمن مصنوعی را برای مهد کودک انتخاب کنم. انتخاب چمن مصنوعی مناسب کار سختی نیست. اما قبل از آن بهتر است که با ویژگی های چمن مصنوعی مهدکودک آشنا شوید. باید بدانید که تراکم، ارتفاع و بکینگ چمن باید چه مشخصاتی داشته باشد. انموقع است که میتوانید انتخابی صحیح داشته باشید.

مهمترین ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک کدام است؟

چمن مصنوعی مهد کودک از دسته چمن های تزئینی میباشد که دارای ویژگی های زیر است:

  1. تراکم بالایی داشته باشد: تراکم بالا باعث میشود که چمن نرم تر و ضربه پذیر تر باشد و کودک هنگام زمین خوردن آسیب نمیبیند.
  2. الیاف نرمی داشته باشد: الیاف چمن مصنوعی باید نرم و لطیف باشد تا برای کودک آزار دهنده نباشد و راحت روی آن بنشیند و با دست نرمی آن را حس کند.
  3. دیتکس آن بالا نباشد : دیتکس بالا باعث صخیم شدن نخ ها میباشد و نخ های ضخیم خیلی برای کودکان مناسب نیست.
  4. سرب نداشته باشد: چمن مصنوعی باید عاری از هرگونه سرب باشد. ممکن است الیاف به داخل دهان کودکان برود و اگر از سرب در داخل چمن استفاده شده باشد به سلامت کودک آسیب میرساند. توصیه میشود از هر چمن بی کیفیت و ارزانی استفاده نکنید.
  5. بکینگ نرم و ضخیم داشته باشد: داشتن بکینگ نرم و ضخیم باعث میشود که طول عمر چمن بالا رود و همچنین چمن منطف تر شود. از ژرف دیکر بکینک ضخیم الیاف را محکم نکه میدارد و از کنده شدن آنها جلوگیری میکند.
  6. ارتفاع الیاف متوسط داشته باشد: اگر ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بلند باشد بسرعت آشغال را به خودش جذب میکند و تمیزکاری آن بسیار دشوار است. به همین خاطر معمولا از ارتفاع ۱۱ تا ۲۵ میلیمتر استفاده میکنند.

چمن مصنوعی مهد کودک و ضربه پذیری و آسیب دیدن کودکان در هنگام زمین خوردن

در چمن مصنوعی مهد کودک یکی از مهمترین فاکتورهایی که باید به آن دقت شود ضربه پذیری و نرمی آن است. چرا که کودکان مدام در حال دویدن و زمین خوردن هستند. به همین علت توصیه میشود از چمن های با تراکم بالا و ارتفاع مناسب استفاده شود مخصوصا اگر قصد استفاده به عنوان چمن مصنوعی فوتبال را نیز داشته باشید. اما در کنار چمن مصنوعی میتوان از لایه ژئوتکستایل نیز استفاده مرد. این لایه نمدی که بصورت موکت در زیر چمن مصنوعی پهن میشود باعث بالا بردن نرمی و انعطاف بیشتر چمن مصنوعی میشود.

انواع چمن مصنوعی مهدکودک

برای اینکه بتوانید چمن مصنوعی درستی را انتخاب کنید بهتر است که با انواع چمن مصنوعی مهد کودک آشنا شوید.

به طور کلی چمن های مصنوعی برای مهدکودک ها باید منعطف، ضربه پذیر، قابل شستشوو با مواد استاندارد تولید شده باشد.

چمن های مصنوعی مهد کودک حداقل ارتفاعی که دارند 8 میلیمتر و بیشترین ارتفاعی که میتوان استفاده کرد 35 میلیمتر است. که هر کدام از آنها دارای کیفیت ها و رنگ های متنوعی از جمله سبز روشن، سبز تیره، دو رنگ، بهاره و پاییزه هستند.

اینکه بدانید کدام نوع را بهتر است انتخاب کنید بستگی به کاربرد و سلیقه شما دارد. در ادامه توضیحاتی راجع به انواع چمن ها و معرفی آنها داده ایم که میتواند در انتخاب درست به شما کمک کند:

مهم‌ ترین چمن‌ های مصنوعی برای مهدکودک:

  1. چمن مصنوعی 25 میلیمتری پرتو
  2. چمن مصنوعی ۱۱ میلیمتری فیروزه
  3. چمن مصنوعی 25 میلیمتری پاپیروسظ
  4. چمن مصنوعی تزئینی | مدل ارکیده | 8 میلیمتری
  5. چمن مصنوعی تزئینی | 25 میلیمتری | vip
  6. چمن مصنوعی تزئینی | مدل آلستر (L3)| 25 میلیمتری
  7. چمن مصنوعی MG 75/G (ماهونیا)- ۲۵ میل
  8. چمن مصنوعی MG 75/G (ماهونیا ) – ۱۵ میل
  9. چمن مصنوعی MG 80/G+ TG52/G (رویال پاییزه) – ۲۵ میل

خرید چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف کوتاه برای مهد کودک

اگر که روی نظافت چمن مصنوعی خیلی حساس هستید باید بدانید که چمن های مصنوعی الیاف کوتاه راحت تر تمیز میشوند. در این مدل چمن ها به دلیل ارتفاع کمتر باعث میشود آشغال و گرد و غبار در لابه لای الیاف نفوذ نکند و تمیزکاری آنها راحت تر انجام شود. قیمت انها نسبت به سایر مدل ها نیز مناسب تر است. چمن های زیر از جمله این محصولات هستند.

  • چمن مصنوعی فیروزه
  • چمن مصنوعی یاس
  • چمن مصنوعی پات
  • چمن مصنوعی باران

خرید چمن مصنوعی دارای ارتفاع متوسط برای مهد کودک

چمن های مصنوعی ارتفاع متوسط دارای انعطاف بیشتری بوده و ضربه پذیری بالاتری نسبت به چمن های با ارتفاع کوتاه هستند. از طرف دیگر چون ارتفاع آنها بلند تر میباشد جلوه زیباتری داشته و به چمن طبیعی نزدیکتر هستند. قیمت این مدل ها کمی بالاتر از چمن عای با ارتفاع کوتاه تر است. از جمله این مدل ها میتوان به محصولات زیر اشاره کرد.

  • چمن مصنوعی پرتو 15
  • چمن مصنوعی پرتو 25
  • چمن مصنوعی رویال 25
  • چمن مصنوعی آوانا
  • چمن مصنوعی اطلس

معرفی چمن‌ مصنوعی ارزان قیمت برای مهد کودک

چمن های مصنوعی موکتی یا همان الیاف کوتاه ارزان ترین چمن های موجود در بازار میباشند که دارای تراکم بالایی بوده و نسبت به هزینه ای که میکنید میتوانید چمن مناسبی را استفاده کنید. چمن های یاس، فیروزه و اطلس از جمله چمن های ارزان و باکیفیت موجود در بازار هستند.

شست و شو، نظافت و نگهداری چمن مهد کودک

نظافت محیط بازی کودکان یک امر ضروریست که اگر رعایت نشود ممکن است باعث ایجاد مشکلات جسمی در آنها شود. بدلیل حساسیت بالای این موضوع وزارت بهداشت نیز روی این مسئله حساس بوده و همین امر سبب شده که مدیران مدارس همیشه نظافت و بهداشت را برای سلامتی کودکان رعایت نمایند. چمن های مصنوعی که در حیاط مدارس و مهدکودک ها وجود دارند مدام در معرض هوای آلوده و کثیف شدن است. از جمله این الودگی ها ریختن شیر، نوشابه و مایعاتی است که کودکان مممن است روی چمن بریزند. برای از بین بردن اینجور کثیفی ها میتوانید براحتی با آب و یا مواد شوینده مانند شامپو فرش اینکار را انجام دهید.

در حیاط مهد کودک اگر درخت و گیاه وجود دارد و شاخ و برگ آنها روی زمین میریزند میتوان از دستگاه های باد یا دمنده استفاده کرد و بعد کار شستشو را انجام داد.
چمن مصنوعی آب را از خود عبود میدهد و با خیال راحت میتوانید روی آن آب کرفته و فرچه بکشید. فقط دقت شود که از مواد سفید کننده قوی برای از بین بردن لکه ها استفاده نکنید چرا که باعث آسیب رساندن به الیاف میشود.

نحوه نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک

نصب چمن مصنوعی بسیار مهم است و باید بصورت اصولی و صحیح انجام شود. قبل از اینکه به سراغ نصب چمن بروید باید از زیرسازی یعنی کف حیاط مطمئن شوید. کف حیاط مهدکودک ها معمولا از آسفالت و یا بتن پوشیده شده است. باید دقت شود که ناهمواری و گودال در داخل حیاط وجود نداشته باشد. در صورت وجود پستی بلندی و یا چاله باید آن را بوسیله شن و ماسه و یا سیمان یکدست کرد. در مرحله بعد باید شیب بندی را بررسی کرد که آیا آب بدرستی به سمت خروجی انتقال پیدا میکند یا خیر. اگر شیب بندی درست بود به سراغ نصب چمن مصنوعی میرویم.

قبل از پهن کردن چمن اگر لایه ژئوتکستایل موجود بود باید ابتدا ژئوتکستایل را پهن کنید. سپس روی آن چمن را پهن میکنید. رول های چمن در کنار یکدیگر باید بدرستی و دقیق فیکس شوند و هیچ گونه فاصله ای بین آنها نباشد. بعد از پهن کردن اتصالات را بوسیاه نوار اتصال و چسب دوجزیی به یکدیگر میچسبانید. اینکار باید بدست افراد حرفه ای انجام شود تا موقع بازی و دویدن کودکان از هم جدا نشوند و به کودکان آسیب نرساند. بعد از اینکه چسب بخوبی محکم و خشک شد چمن مصنوعی آماده شده و میتوانید از آن استفاده کنید.

‏نکات مهم در نصب و اجرای چمن مصنوعی مهد کودک

در هنگام استفاده از لایه ژئوتکستایل باید مواظب بود که هنگام پهن کردن چمن مصنوعی روی آن دچار چروک نشود. چرا که اگر جمع شود و یا در جایی دچار چروک شود، آن چروک به مرور به روی چمن انتقال پیدا میکند و الیاف داخل هم میروند و ممکن است پای کودک به آن گیر کند و باعث زمین خوردن و پیویدن مچ پای آن شود.

از مواد پرکننده گرانول استفاده نکنید. این مواد لاستیکی مشکی رنگ روی چمن باعث بالا بردن نرمی میشوند ولی برای کودک مناسب و بهداشتی نیست و ممکن است برای پوستش مضر باشد.

کاربرد استفاده از لایه ژئوتکستال هنگام نصب چمن مصنوعی برای مهد کودک

همانطور که در بالا اشاره شد، ژئوتکستایل یک لایه نمدی است که همانند موکت زیر چمن مصنوعی پهن و انعطاف آن را بالا میبرد. توصیه میشود که اگر میتوانید کمی بیشتر هزینه کنید حتما از این لایه استفاده کنید. مخصوصا هر وقت میخواهید ازچمن های با الیاف کوتاه و با تراکم کم استفاده شود حتما از لایه ژئوتکستایل استفاده شود. اما هنگام نصب و قبل از پهن کردن چمن باید دقت لازم به عمل آید که چروک در آن ایجاد نشود.

خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای مهد کودک را کرده اید باید به شما تبریک بگوییم. با این انتخاب هوشمندانه یک فضای شاد هم برای کودکان وهم مربیان را فراهم کرده اید. با بالارفتن روحیه مربیان قطعا تاثیر اموزش و تربیت روی کودکان نیز دوچندان خواهد شد و این چرخه ادامه دار قطعا به سود کودکان و آینده آنها خواهد بود و از طرف دبگر یک نوع سرمایه گذاری به حساب می آید.

برای اینکه خرید خود را قطعی انجام دهید ابتدا باید متراژ را مشخص کرده باشید. پس از آن مدل چمن مهم است که اگر اطلاعات لازم را ندارید میتوانید با تماس با مشاوران تیم افراچمن اطلاعات لازم را بدست آورید و خریدی درست را انجام دهید.

مزایای خرید چمن مصنوعی مهد کودک از افراچمن

خدمات شرکت افراچمن برای خرید چمن مصنوعی مهد کودک

شرکت افراچمن مفتخر است با تیمی قوی و با تجربه دارای چندین سال سابقه در زمینه نصب و فروش انواع چمن های ورزشی و تزئینی در سراسر کشور، تضمین این را دهد که کار شما را به بهترین شکل ممکن صفر تا صد به مرحله اجرا درآورد.

خدمات مجموعه افرا چمن به اینصورت است که در مرحله اول در مهد کودک شما حضور پیدا میکنند تا از نزدیک فضای مهد را بسنجند و بررسی های دقیق جهت نصب و متراژ دقیق چمن را به دست اورند. در صورت امکان میتوانیم این امکان را فراهم کنیم که پروژه های انجام شده و یا در حال اجرای افراچمن را از نزدیک مشاهده نمایید. دیدن نمونه ها در محل پروژه از دیگر خدمات تیم افرا چمن است. در هنگام بازدید کارشناس میتوانید هماهنگ کنید نمونه های چمن را نیز در محل کارتان مشاهده نمایید.
ایجاد تمام زمینه ها برای خرید اینترنتی. شرکت افراچمن این امکان را فراهم کرده تا بدون نیاز به حضور فیزیکی و اتلاف وقت و هزینه، بتوانید خرید خود را انجام دهید.

سوالات متداول انتخاب و خرید چمن مصنوعی در مهد کودک

آیا چمن مصنوعی حاوی مواد شیمیایی مضر است؟

اگر در تولید چمن مصنوعی از ترکیب مواد نامرغوب استفاده شده باشد، میتواند حاوی یرب باشد که برای کودکان مضر است. اما تمام محصولات شرکت افراچمن دارای گواهینامه RoHS است و طبق استانداردهای تعریف شده تولیده شده است.

ویژگی های چمن مصنوعی مناسب برای مهد کودک، چه مواردی هستند؟

دارای مواد نامرغوب نباشد. ارتفاع الیاف متوسط از ۱۱ تا ۳۰ میلیمتر باشد. بکینگ آن خشک و نازک نباشد. از طرف دیکر دارای تراکم بالایی باشد.

آیا چمن مصنوعی حین زمین خوردن کودکان، برای آنها ایمن است؟

بله چمن های با تراکم انعطاف لازم را برای ضربه پذیری دارند .اما در کنار چمن باید از لایه نمدی نیز در زیر چمن مصنوعی استفاده شود.

چه نوع چمنی به عنوان چمن مصنوعی مهد کودک مناسب نمی باشد؟

چمن های با ارتفاع الیاف بلند و ورزشی که برای پر کردن انها نیز باید از سیلیس و گرانول استفاده کرد برای کودکان و مهد کودک مناسب نیست.

چه چمن مصنوعی برای مهد کودک مناسب است؟ ‏

چمن های با ارتفاع الیاف متوسط بهترین چمن مصنوعی مهدکودک هستند. چمن های مصنوعی پرتو 15 و 25 میلیمتر و رویال 25 از جمله این چمن ها هستند.

چمن مصنوعی مهد کودک را از کجا می توان تهیه کرد؟

مجموعه افرا چمن با فروش بدون واسطه و مستقیم انواع چمن های مصنوعی بل بهترین کیفیت را در اختیار شما عزیزان قرار میدهد. هدف اول ما لبخند رضایت شماست.

استانداردهایی که چمن های مصنوعی برای مهد کودک دارند

چمن مصنوعی مهد کودک
چمن مصنوعی مهد کودک
چمن مصنوعی مهد کودک
چمن مصنوعی مهد کودک

نمونه کارهای چمن مصنوعی مهد کودک و مدرسه

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا