چمن مصنوعی موکتی

مجموعه افرا چمن در این مقاله قصد دارد شما را با چمن مصنوعی طرح موکتی آشنا کند و شما را در انتخاب هوشمندانتان در خرید چمن مصنوعی مناسب یاری دهد.

چمن مصنوعی موکتی چیست؟

میدانیم کره زمین در حال افول آب های زیر زمینی است و انسان روحی عجین شده با طبیعت و سرسبزی دارد و این خود باعث شده است در سال های اخیر استفاده از چمن مصنوعی در مکان های مختلف در بین مردم رایج شود .

این محصول باالیافت پلاستیکی یا پلیمری شبیه سازی از چمن طبیعی است.

استفاده از چمن مصنوعی باعث صرف جویی در آب می شود و استفتده از مکانی سرسبز و لذت بخش را برای ما فرهم میکند و تا حدی به بحران کم آبی آب کمک میکند. از طرفی باعث صرف جویی در زمان می شود و شما مشکلاتی مانند کوددهی،سمپاسی و هرس کردن و آبیاری …. ندارید و همچنین از نظر اقتصادی نیز چمن مصنوعی به صرف تر است.

نوع و جنس الیافت به کار رفته در چمن مصنوعی انواع مختلفی از چمن ها را با قیمت های متفاوت در اختیار مصرف کننده گان قرار میدهد که میتواند بنابر نوع استفاده یکی از آنها را انتخاب نمایند.

انتخاب چمن مصنوعی کار آسانی نیست ما به شما کمک خواهیم کرد با کسب اطلاعات کافی دراین زمینه بهترین انتخاب باشید.

چمن های مصنوعی در دو نوع چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی در بازار وجود دارد. یکی از انواع چمن های مصنوعی تزیینی چمن موکتی است این نوع چمن دارای الیافتی کوتاه و از نطر ظاهری شبیه به موکت می باشد و و همین دلیل به آن چمن مصنوعی موکتی می گویند.

جنس چمن مصنوعی موکتی چیست؟

جنس چمن مصنوعی تزئینی در کیفیت و قیمت این محصول بسیار تاثیرگذار است و هرچه چمن مصنوعی با کیفیت تر باشد طبیعی تر به نظر میرسد. چمن های مصنوعی از سه ماده سنتزی پلی اتیلین، پلی پروپیلین و نایلون تولید می شود که انتخاب هر کدام از این مواد بر دوام، مقاومت و قیمت چمن مصنوعی شما تاثیر گذار می باشد.

الیافت پلی اتیلن: این الیافت به چمن طبیعی نزدیک تر هستند و در عین مقاومت و دوام بالایی که دارند بسیار لطیف و نرم می باشند. قدرت ارتجاعی بالایی دارند و البته گرانتر می باشند.

الیافت پلی پروپیلین: مقاومت بلایی در برابر اشعه نور خورشید ندارند و بیشتر مستعد آسیب می باشند و بهتر است در مکان هایی استفاده شود که رفت آمد کمتر می باشد اما از نطر اقتصادی به صرف تر هستند.

الیافت نایلون: به دلیل مقاومت بالایی که این الیفات دارند برای کاربردهای خاص در تولید چمن به کاربرده می شوند.

رنگ چمن مصنوعی موکتی

شاید فکر کنید چمن مصنوعی به دلیل شباهت به چمن طبیعی باید سبز رنگ باشد اما رنگ های مختلفی از چمن مصنوعی در بازار موجود می باشد ولی نباید از روانشناسی رنگ سبز غافل شویم به دلیل حس طبیعی بودن و سر زندگی و آرامشی که در رنگ سبز وجود دارد استفاده از این رنگ برای چمن مصنوعی در بین دوستداران طبیعت بیشتر است.

چمن مصنوعی موکتی در چه مکان های استفاده می شود؟ آیا میتوانین آن را در هر مکانی استفاده کرد؟

در پاسخ باید گفت شما بنابر بر سلیقه شخصیت تان و با ایده گرفتن از طرح های مختلف میتوانید در هر مکانی از چمن مصنوعی استفاده کنید. به طور مثال اگر بخشی متروکه ای در ساختمان خود دارید که بی استفاده است می توانید با استفاده از چمن موکتی به  یک مکان دنج و لذت بخش برای اوقات فراغت خود و خانواده تبدیل شود . در ادامه به موارد پر مصرف استفاده از چمن تزیینی موکتی اشاره میکنیم:

استفاده در بالکن و تراس، پاسیو و یا بهار خواب

در اکثرا موارد تراس ها و باکن ها چه کوچک و چه بزرگ در خانه هایمان تبدیل به یک مکان مرده و فقط برای نگهداری وسایل اضافی و یا رخت آویز شده است.

شما میتوانید با استفاده از چمن مصنوعی تزیینی انرا به یک مکان دنج تیدیل کرده و حداکثر بهره بری را از فضا مور نظرتون داشته باشید.

 استفاده در روف گاردن

شما با استفاده از چمن مصنوعی تزیینی موکتی می توانید پشت بام خانه تان را به یک فضای زیبا تبدیل کنید در واقع با صرف هزینه اندک و استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن می توانید یک مکان بی استفاده را به یک محیط دلنشین تبدیل کنید.

  •  استفاده در رستوران و کافه و تالار ها
  •  استفاده در حیاط ,ویلا، بین سنگی
  • استفاده در پارکینگ، راه پله
  • استفاده در مدرسه ،
  • چمن مصنوعی مهد کودک
  • استفاده در محیط تجاری و اداری

افرا چمن چمن تزیینی موکتی را گزینه مناسبی برای استفاده در این مکان ها میداند و توصیه میکند بنا بر پیشنهاد از ترکیب این نوع چمن ها و چوب و وسایل دکوری و یا سنگ های تزیینی و یا آلاچیق برای لذت بردن بیشتر از فضا با توجه به سلیقه شخصیتون غافل نشوید. همچنین چمن موکتی به دلیل اصطکاک کم گزینه مناسبی برای چمن مصنوعی دیواری نیز محسوب می شود.

 قیمت چمن مصنوعی موکتی و بررسی دلایل تفاوت قیمت در آن

جنس

یکی از عواملی که در قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار می باشد جنس مواد اولیه چمن می باشد که در بخش قبل افرا چمن شما را با مواد سازنده اولیه چمن های مصنوعی آشنا کرد.

 در خرید هر چیزی کیفیت و جنس حرف اول را میزند و چمن مصنوعی موکتی نیز از این قایده مستسنی نیست. هر چقدر چمن شما با کیفیت تر باشد طول عمر چمن نیز بیشتر می شود. اگر چمن کیفیت بالایی نداشته باشد در برابر نور خورشید و مواد شیمیایی موجود در محیط و یا بارش باران  تغییر رنگ میدهد. همچنین هر چقدر چمن مصنوعی با کیفیت تر باشد قابلیت شست و شوی بالاتری دارد در اثر رفت و امد زیاد دچار فرسایش نمی شود .

تراکم

تراکم یعنی در یک سطح مشخصی از چمن چه مقدار نخ به کار رفته است هر چقدر تعداد نخ های به کار رفته در یک مساحت بیشتر باشد تراکم چمن بالاتر می باشد و به دنبال آن استحام ،دوام ، زیبایی و طبیعی بودن محصول نیز بیشتر است اگر چمن مصنوعی را برای محیطی با رفت و امد زیاد میخواهید توصیه می شود که چمن با تراکم بالاتر می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

برند:

می توان گفت برند محصول یک عامل مهم و تعیین کننده در قیمت محصول می باشد چون محصولاتی که دارای برند شناخته شده و معتبری هستند در جنس و کیفیت حرف اول را میزنند و شما می توانید با تکیه بر این گزینه یک محصول مطمعن را خریداری کنید. محصولات شرکت های برند از بهترین مواد اولیه و با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار میگیرد.

 چمن های مصنوعی به صورت تک بافت یا دو بافت تولید می شوند در چمن های تولیدی که دارای دو بافت هستند استحکام و مقاومت بیشتر می باشد و بیشتر برای مصارف پر تردد مثل زمین های فوتبال و محل بازی کودکان به کاربرده می شوند و چمن های تک بافت بیشتر برای مصارف تزیینی به کاربرده می شود.

مجموعه افرا چمن با تهیه بهترین نوع چمن از برند های معروف در این زمینه مرغوب ترین محصول را در اختیار مصرف کننده گان قرار میدهد.

ارتفاع

چمن های مصنوعی در ارتفاعات یا پرزهای متفاوت و برای کاربردهای مختلفی تولید می شوند و هر چقدر چمن مصنوعی بلند تر باشد طبیعی تر به نظر میرسد . و انتخاب ارتفاع چمن کاملا سلیقه است.

در چمن های تزیینی ارتفاع چمن بیت 8 تا 45 میلی متر می باشد

ارتفاع نخ موجود در چمن مصنوعی موکتی کوتاه (حدودا بین 8 تا 11 میلی متر ) می باشد شاید به دلیل برای این نوع چمن عنوان موکت را به کار می برند. دقت داشته باشد هر چقدر ارتفاع چمن شما کوتاهتر باشد چمن راحت تر تمیز می شود.

وزن:

می توان گفت دلایل زیادی از جمله جنس، تراکم ، ارتفاع چمن و نوع الیافت و بافت بیشتر به کاررفته میتواند در وزن چمن مصنوعی موثر باشد. باید توجه داشته باشیم شاخص وزن بالای چمن یعنی تراکم بالاترکیفیت بهتر.

پوشش بکینگ

در پشت چمن مصنوعی پوششی به نام بکینگ قرار دارد که نخ های و الیفت چمن مصنوعی روی آن قرار می گیرند. جنس این پوشش در دوام و مقاومت این چمن مصنوعی مهم می باشد.از بهترین پوشش های بکینگ پوششی از جنس پلی یورتان می باشد.

نصب چمن مصنوعی موکتی چگونه است؟

بعد از انتخاب هوشمندانه چمن مصنوعی به مرحله نصب آن در مکان مورد نظر میرسیم. برای نصب چمن مصنوعی در متراژهای پایین مثلا یک بالکن کوچک می توانید با استفاده از ویدیوهای آموزشی نصب افرا چمن براحتی آن را انجام دهید ولی برای متراژهای بالا حتما از یک نصاب کمک بگیرید.

نگهداری و افزایش طول عمر چمن مصنوعی موکتی

چمن مصنوعی از مواد سازگار با محیط زیست است و از بهترین روش ها برای صرف جویی آب است چمن مصنوعی برای نگهداری و تمیز ماندن به آب نیاز دارد. برای حذف لکه روی چمن بهترین گزینه آب است اما اگر لکه های روغنی یا جوهری بر روی چمن مصنوعی شما بریزد می توانید از شوینده های معمولی مثل شامپو فرش استفاده کنید در واقع زهپوش پشت پمن مصنوعی براحتی اب را از آن خارج میکند.

اگر اشغال لابه لای پرزهای چمن مصنوعی گیر کرد بهترین گزینه برای تمیز کردن آن میتواند جاروبرقی باشد

چمن مصنوعی اگر در محیط بسته نصب باشد یا باز اصول مراقبتی از آن متفاوت می باشد . اگر چمن مصنوعی شما در محیط سر باز نصب است بهتر است باید از ورود علف های هرز بر روی آن جلوگیری کرد به دلیل اینکه چمن مصنوعی یک مکان مساعد برای رشد برای این خزه ها و علف ها می باشد پس بهتر از با استفاده از برگ روب هر چند وقت یکبار روی آنها را تمیز کنیم.

از قرار دادن و یا کشیدن اجسام سنگین و نوک تیز بر روی چمن مصنوعی خودداری کنید زیر را این اجسام باعث سابیدگی و پارگی چمن مصنوعی میشود.

آتش و حرارت زیاد باعث از بین رفتن چمن مصنوعی می شود . الیافت موجود در چمن مصنوعی در کنار حرارت و آتش شعله ور نمی شوند اما حالت خود را از دست میدهند و در برابر آتش مستقیم می سوزند.

هر چقدر چمن شما بیشتر در معرض نورخورشید باشد اشعه فرابنفش خورشید اسیب بیشتری به ان وارد میکند. اگرچمن شما زیاد در معرض نورخورشید است با کیفیت ترین و بهترین جنس انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا