چمن مصنوعی گلف و مینی گلف

بازی گلف یکی از ورزش هایی است که امروزه طرفداران بسیار زیادی دارد. خاستگاه اصلی این ورزش کشور اسکاتلند است. در گذشته این ورزش تنها در میان اشراف و شاهزادگان رواج داشت، اما امروزه تمامی کسانی که به این ورزش علاقه دارند می توانند آن را بازی کنند.

بسیاری از افراد بر این عقیده هستند که ورزش گلف به تمدد اعصاب کمک می کند و سبب می شود افراد بهتر بتوانند بر کارهای خود تمرکز داشته باشند. به همین دلیل کسانی که می خواهند اعصاب خود را تقویت کنند، حتما ورزش گلف را در برنامه خود قرار می دهند.

آماده سازی زمین برای بازی گلف اهمیت زیادی دارد. چمن مصنوعی ورزشی یکی از کالاهایی است که می تواند برای آماده سازی زمین به کار برده شود. اگر می خواهید از چمن مصنوعی گلف و مینی گلف استفاده کنید، باید قبل از خرید به ویژگی های این چمن توجه داشته باشید!

بازی گلف از چه زمانی در ایران رواج پیدا کرد؟

زمانی که انگلیسی ها در جنوب ایران حضور داشتند، زمین گلفی را منحصرا برای استفاده خودشان ساختند. اما پس از خروج انگلیسی ها از ایران این زمین به ایرانی ها واگذار شد. فدارسیون گلف برای اولین بار در سال 1374 در ایران تاسیس گردید و پس از آن به ورزش اصلی ایران تبدیل شد.

امروزه، زمین های زیاد گلف و مینی گلف در دسترس هستند و هر کس که علاقه دارد می تواند زمین شخصی گلف را در منزل یا ویلای شخصی خود راه بیاندازد.

آماده سازی زمین اهمیت بسیار زیادی دارد و شما هرگز نمی توانید بر روی زمین معمولی گلف بازی کنید. بنابراین، اگر به این بازی علاقه دارید باید دست به کار شوید و خرید چمن مصنوعی برای زمین گلف و مینی گلف را انجام دهید.

چمن مصنوعی گلف و مینی گلف نباید جهت خاصی داشته باشد!

همانطور که اگر بازی گلف را از نزدیک مشاهده کرده باشد، می دانید در طی بازی گلف توپی بر روی زمین گذاشته می شود و با استفاده از چوب به آن ضربه زده می شود. اگر زمین شیب داشته باشد و یا چمنی که آن را پوشانده است دارای جهت خاصی باشد، این امر می تواند بر بازی اثر بگذارد و این موضوع در نتیجه بازی گلف اثر می گذارد. در نتیجه، مهمترین ویژگی که در خرید چمن مصنوعی گلف و مینی گلف باید به آن توجه داشته باشید، عدم جهت برگ های چمن مصنوعی است. به همین دلیل گفته می شود چمن مصنوعی گلف و مینی گلف باید حالت مجعد داشته باشد تا به توپ جهت ندهد و از چمن مصنوعی تزئینی که برای مصارف عادی طراحی شده اند نمی توان در این زمین استفاده کرد.

به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید، شما هرگز نمی توانید از چمن مصنوعی زمین تنیس، والیبال و یا چمن مصنوعی زمین های بازی برای پوشش زمین گلف یا مینی گلف استفاده کنید. چمنی که برای پوشش زمین گلف یا مینی گلف به کار برده می شود باید دقیقا برای همین هدف طراحی شده باشد.

ویژگی های دیگر چمن مصنوعی گلف و مینی گلف

همانطور که در بالا متوجه شدید، چمن مصنوعی گلف و مینی گلف نباید جهت خاصی داشته باشد. در غیر اینصورت می تواند بر بازی گلف اثر بگذارد. اما این تنها موردی نیست که در زمان خرید این چمن باید به آن توجه داشته باشید. چمنی که برای زمین گلف یا مینی گلف سفارش می دهید باید تراکم بالایی داشته باشد تا ضربه و فشار به آن آسیب وارد نکند. بهتر است بکینگ یا لایه زیرین این چمن چند لایه باشد تا مقاومت آن در برابر ضربه و فشار افزایش پیدا کند.

رنگ چمن مصنوعی گلف و مینی گلف

بسیاری از کسانی که می خواهند چمن مصنوعی را برای استفاده در زمین گلف و یا مینی گلف سفارش دهند در این مورد سوال می پرسند که رنگ چمن به چه صورت است! معمولا رنگی که برای این چمن در نظر گرفته می شود سبز یک دست است. با این وجود، رنگ چمن مصنوعی به شرکت سازنده آن بستگی دارد. با توجه به این موضوع که رنگ چمن فاکتور مهمی در انتخاب چمن مصنوعی نیست، شما باید رنگ آن را بنا بر سلیقه خود انتخاب نمایید.

روش نصب چمن مصنوعی گلف و مینی گلف

ممکم است شما که می خواهید این چمن را سفارش دهید در این مورد سوال داشته باشید که چمن مصنوعی گلف و مینی گلف چگونه نصب می شود. روش نصب این چمن به صورت زریر است:

  • برای نصب این چمن باید زیر سازی های مناسب صورت گیرد تا آب به خوبی از سطح چمن انتقال داده شود و بر روی چمن جمع نشود. در غیر اینصورت چمن مصنوعی غیر قابل استفاده است.
  • ابتدا لایه ژئوتکس بر روی زمین نصب می گردد. این لایه سبب می شود تا انعطاف پذیری چمن مصنوعی افزایش پیدا کند. همچنین، این لایه از اتصال مستقیم چمن مصنوعی با سطح خاک جلوگیری می کند و این موضوع برای حفظ سلامتی افراد اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • سپس چمن مصنوعی با استفاده از نوارهای مخصوص به سطح لایه ژئوتکس متصل می گردد و می توان از آن استفاده کرد.

معمولا پروسه نصب چمن مصنوعی سه روز تا یک هفته طول می کشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با شرکت افرا چمن در ارتباط باشید.

قیمت چمن مصنوعی گلف و مینی گلف

اگر شما می خواهید بازی گلف خود را آغاز کنید، باید محیط را آماده سازید و همانطور که متوجه شده اید استفاده از چمن مصنوعی گلف یا مینی گلف اهمیت بسیار زیادی دارد و فضا را به گونه ای آماده می سازد که لذت ببرید. اگر در مورد قیمت چمن مصنوعی گلف سوال دارید، باید بدانید این موضوع به فاکتورهای مختلفی از جمله موارد زیر بستگی دارد:

  • تراکم الیاف چمن
  • ارتفاع الیاف چمن
  • بکینگ چمن
  • جنس نخ چمن مصنوعی

به همین دلیل شما برای استعلام قیمت باید با مشاوران شرکت افرا چمن تماس بگیرید.

افرا چمن، شرکتی پیشرو در زمینه نصب و اجرای چمن مصنوعی

اگر می خواهید برای خرید چمن مصنوعی گلف و مینی گلف اقدام کنید، می توانید به شرکت افرا چمن مراجعه کنید. این شرکت سابقه درخشانی در زمینه نصب چمن مصنوعی دارد. نمونه کارهای این شرکت بر روی وب سایت آن قرار دارند و شما می توانید اطلاعات تکمیلی را از متخصصان این شرکت بدست بیاورید. متخصصان این شرکت به شما کمک می کنند تا چمن مصنوعی مناسب فضاهای مختلف را انتخاب کنید. مهم نیست شما از چمن مصنوعی در چه فضایی می خواهید استفاده کنید، مهم این است که با متخصصان این شرکت در تماس باشید و مشاوره های تخصصی را از آنها دریافت نمایید. این شرکت به شما کمک می کند تا لذت خرید چمن مصنوعی همیشه در ذهن شما بماند!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا