انواع چمن مصنوعی

انواع چمن مصنوعی

چمن مصنوعی اولین بار در دهه 90 میلادی به بازار عرضه شد و هرگز انتظار نمی رفت که این چمن به زودی به یکی از محصولات پرطرفدار بازار تبدیل شود. امروزه از چمن مصنوعی در فضاهای متعددی از جمله زمین بازی و زمین ورزشی، تراس و روف گاردن استفاده می شود.

با توجه به این موضوع که هر یک از این فضاها شرایط خاصی دارند برای نصب بهترین چمن باید انواع چمن مصنوعی در بازار موجود باشد. بهتر است بدانید امروزه تعداد زیادی چمن در دسترس است که شما می توانید با توجه به ویژگی های محل بهترین گزینه را انتخاب کنید و از نصب آن چمن در فضای مورد نظر خود لذت ببرید.

انواع مدل چمن مصنوعی

چمن مصنوعی بر اساس ویژگی های متعددی تقسیم بندی می شوند. به صورت کلی در دو نوع چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی تقسیم می شوند.

یکی از مواردی که بر مدل چمن مصنوعی اثر می گذارد تراکم چمن مصنوعی است. طبیعتا انتخاب چمن مصنوعی روف گاردن با چمن مصنوعی فوتبالی تفاوت هایی دارد.

هر چقدر فشار در محیط بیشتر باشد، باید تراکم چمن مصنوعی بیشتر باشد. به طور مثال تصور کنید شما می خواهید برای زمین فوتبال و یا زمین ورزشی چمن مصنوعی انتخاب کنید.

اگر در بین انواع چمن مصنوعی که در دسترس شما قرار دارند، چمن مصنوعی با تراکم بالا را انتخاب نکنید، این چمن به زودی آسیب می بیند و ظاهر خود را از دست میدهد.

میزان تراکم چمن بر اساس میزان تردد و فشار در محیط مشخص می شود. موارد دیگری نیز وجود دارند که باعث تقسیم بندی انواع چمن مصنوعی می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ارتفاع الیاف

یکی دیگر از مواردی که چمن های مصنوعی را به دسته های مختلفی تقسیم بندی می کند ارتفاع الیاف است. بهتر است بدانید که این چمن ها با ارتفاع الیاف 8 میلی متر تا 55 میلی متر در بازار موجود هستند. معمولا استفاده از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف 25 تا 35 میلی متر در محیط های مختلفی از جمله چمن مصنوعی برای بالکن و تراس، حیاط و روف گاردن مرسوم است. گاهی افراد ترجیح می دهند برای این محیط ها از چمن مصنوعی با ارتفاع الیاف کوتاهتر استفاده کنند. زیرا هر چقدر ارتفاع الیاف چمن مصنوعی بالاتر باشد، قیمت چمن مصنوعی بالاتر می رود.

با این وجود در برخی از موارد ارتفاع الیاف در محیط مورد نظر مهم است. به طور مثال اگر شما می خواهید چمن مصنوعی را برای استفاده ورزشی از جمله چمن مصنوعی فوتبال سفارش دهید، باید ارتفاع الیاف آن 55 میلی متر باشد. همچنین، اگر می خواهید از این چمن در فضای بین سنگ استفاده کنید، باید ارتفاع الیاف بین 25 تا 35 میلی متر باشد تا از فضای بین سنگ خارج شود و محیطی زیبا و منحصر به فرد را به وجود بیاورد.

چمن مصنوعی بهاره و پاییزه

انواع چمن مصنوعی به صورت چمن مصنوعی بهاره و پاییزه موجود هستند. چمن مصنوعی بهاره به چمنی گفته می شود که مشابه به چمنی است که در آغاز فصل بهار روییده است و ظاهری سبز و یکدست دارد. استفاده از این چمن در محیط هایی مانند تراس و یا روف گاردن می تواند فضایی خاص و منحصر به فرد را به وجود بیاورد. از طرفی دیگر، چمن مصنوعی پاییزه به چمنی گفته می شود که الیاف زرد و نسکافه ای در ساختار آن به کار رفته اند و ظاهری مشابه به چمن پاییزه دارند. شما می توانید با توجه به سلیقه خود از چمن مصنوعی بهاره و یا پاییزه در محیط استفاده کنید. اما باید بدانید با توجه به این موضوع که در چمن های مصنوعی پاییزه از الیاف مختلفی استفاده شده است، این چمن ها مقاومت و تراکم بالاتری دارند و برای استفاده در محیط هایی با تراکم و فشار بالا پیشنهاد می شوند.

اسامی انواع چمن مصنوعی

با توجه به این موضوع که امروزه انواع چمن مصنوعی در بازار موجود هستند، کارشناسان تولید به هریک از آنها نام مشخصی داده اند تا به سادگی قابل شناسایی باشند. برخی از چمن های مصنوعی پر طرفدار در بازار به شرح زیر هستند:

  • چمن مصنوعی ماهونیا
  • چمن مصنوعی صدف
  • چمن مصنوعی رویال بلژیکی
  • چمن مصنوعی صحرا
  • چمن مصنوعی سپیدار
  • چمن مصنوعی مایا
  • چمن مصنوعی اسپریت

این چمن ها برخی از انواع چمن مصنوعی هستند و امروزه صدها مدل دیگر در بازار موجود هستند که شما می توانید هر گزینه ای را که علاقه دارید انتخاب کنید.

چمن مصنوعی دیواری

یکی از انواع چمن مصنوعی که در بازار موجود است و توانسته است توجه بازار را به خود جلب کند چمن مصنوعی دیواری است. این چمن بر روی دیوار نصب می شود که در اصلاح عموم به آن دیوار سبز می گویند. شما می توانید بخشی از دیوار خانه و یا محل کار خود را با استفاده از چمن مصنوعی سبز کنید. این کار تاثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و حفظ آرامش شما دارد. امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا از جمله گوگل و آمازون از دیوار سبز استفاده می کنند تا بتوانند فضایی خاص و منحصر به فرد را برای مشتریان خود خلق کنند.

چمن مصنوعی از کجا تهیه کنیم

اگر به دنبال انواع چمن مصنوعی هستید، می توانید به شرکت های فروشنده چمن مصنوعی مراجعه کنید. در زمان انتخاب شرکت فروشنده چمن مصنوعی باید به ویژگی های متعددی توجه داشته باشید. اولا از شرکت بخواهید تا نمونه چمن برای شما ارسال کند و اگر از کیفیت چمن رضایت داشتید، برای خرید چمن اقدام کنید. همچنین، شرکت های معتبر در زمان فروش محصولات خود باید گارانتی معتبر ارائه دهند. این موضوع می تواند نشان دهنده اعتبار شرکت و تضمین محصولاتش باشد.

به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید از خرید چمن مصنوعی احساس خوبی داشته باشید. به همین دلیل توصیه می شود برای خرید انواع چمن مصنوعی از افراد متخصص مشاوره بگیرید. این مشاوره ها به شما کمک می کنند تا بهترین گزینه را خریداری کنید. در زمان خرید به ویژگی های محیط دقت داشته باشید و چمن مصنوعی خود را بر اساس ویژگی هایی که قرار است چمن مصنوعی در آنجا به کار رود انتخاب کنید. دقت به این مسائل سبب می شود تا در پایان چمنی مناسب را سفارش دهید و حس بسیار خوبی را تجربه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا