ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی

ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی یکی از مواردی است که سوالات زیادی در مورد آن پرسیده می شود. بهتر است بدانید شما می توانید پس از خرید چمن مصنوعی در صورتی که آسیبی به چمن وارد شود آن را تعمیر و یا ترمیم کنید و این موضوع نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر چمن مصنوعی دارد.

به همین دلیل توصیه می شود پس از مشاهده علائم خاصی بر روی چمن مصنوعی برای ترمیم و یا تعمیر آن اقدام نمایید و دوباره از چمن ساده و سالم در محیط استفاده کنید. در ادامه تلاش می کنیم تا اطلاعات بیشتری را در مورد ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم.

روش نصب چمن مصنوعی

قبل از آنکه در مورد ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی صحبت کنیم، بهتر است نگاهی به روش نصب چمن مصنوعی داشته باشیم. برای نصب چمن مصنوعی تفاوت هایی بین چمن مصنوعی تزئینی و ورزشی وجود دارد.

برای نصب چمن در زمین در محیط ابتدا لایه ژئوتکس بر روی زمین نصب می گردد. ژئوتکس لایه ای نرم و لطیف است که از تماس مستقیم چمن مصنوعی با زمین جلوگیری می کند و نقش مهمی در افزایش انعطاف پذیری چمن مصنوعی دارد. به طور ویژه اگر می خواهید این چمن را برای زمین بازی و یا چمن مصنوعی زمین ورزشی نصب کنید، استفاده از لایه ژئوتکس به انعطاف پذیری و نرمی چمن کمک می کند و این موضوع اهمیت زیادی دارد.

پس از نصب لایه ژئوتکس چمن مصنوعی بر روی این لایه نصب می شود. اینکار باید به دقت صورت گیرد تا لایه های چمن مصنوعی بر روی لایه ژئوتکس جا نیاندازند و سطحی صاف و یکدست به وجود بیاید. در برخی از شرایط از سیلیس و گرانول در میان الیاف چمن مصنوعی استفاده می شود تا استقامت الیاف چمن مصنوعی بالا رود و ایستایی خود را حفظ نماید. این مواردی که در اینجا ذکر کردیم روش کلی نصب چمن مصنوعی است که ممکن است پروژه به پروژه تغییرات دیگری داشته باشد.

چه موقع به ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی نیاز داریم؟

یکی از سوالات پرتکراری که در مورد ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی مخصوصا در مورد چمن مصنوعی فوتبال پرسیده می شود این است چه موقع باید برای ترمیم چمن مصنوعی اقدام کنیم! برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که ظاهر چمن مصنوعی نقش مهمی در تعیین زمان ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی دارد. وقتی الیاف چمن مصنوعی حالت خوابیده به خود گیرند و حالت ایستایی خود را از دست داده باشند، دیگر موقع آن رسیده است که برای ترمیم چمن مصنوعی اقدام کنیم. اما اگر بخواهیم زمانی را برای اینکار تعیین کنیم بهتر بدانید که توصیه می شود هر 6 ماه یکبار سطح چمن مصنوعی بررسی شود. این کار سبب می شود تا در صورت بروز اولین مشکل در سطح چمن مصنوعی برای تعمیر آن اقدام شود.

در روند ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی چه کارهایی صورت می گیرد؟

برای ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی کارهای مختلفی صورت می گیرد که در ادامه به آنها می پردازیم.

تزریق سیلیس و گرانول به چمن مصنوعی

یکی از مواردی که در روند ترمیم چمن مصنوعی صورت می گیرد بررسی الیاف چمن مصنوعی است. اگر در سطح چمن مصنوعی سیلیس و گرانول تزریق شده باشند و این مواد از بین رفته باشند، سیلیس و گرانول مجدد به سطح چمن مصنوعی تزریق می شود.

تعویض و جانمایی چمن مصنوعی

گاهی الیاف چمن مصنوعی به قدری آسیب می بینند که دیگر نمی توان آن ها را ترمیم کرد. در این شرایط الیاف خمیده می شوند و لایه زیرین چمن مصنوعی مشخص می شود. به گونه ای که وقتی بر روی آن قسمت از چمن مصنوعی می ایستید، احساس می کنید که پای خود را بر لایه ای پلاستیکی قرار می دهید. در این شرایط، نصاب ماهر چمن مصنوعی آن قسمت از چمن مصنوعی را که آسیب دیده است از سطح چمن مصنوعی جدا می کند و لایه جدید را نصب می کند. این لایه با استفاده از چسب و نوار سمینگ تیپ به سطح چمن مصنوعی نصب می شود و به گونه ای صورت می گیرد که شما هرگز احساس نمی کنید که لایه ای جدید به چمن مصنوعی وصل شده است. این امر یکی دیگر از کارهایی است که در ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی انجام می شود.

فرچه زنی الیاف

پس از آنکه سیلیس و یا گرانول به الیاف چمن مصنوعی تزریق شدند و یا اینکه قسمت آسیب دیده چمن مصنوعی با لایه ای جدید جانمایی شد، نوبت به فرچه زنی الیاف چمن مصنوعی می رسد. اینکار نقش بسیار مهمی در ایجاد طراوت در چمن مصنوعی دارد. برای اینکار از وسیله خاصی استفاده می شود که برخلاف الیاف چمن مصنوعی حرکت می کند تا الیاف چمن مصنوعی را ایستا کند.

ماشین فرچه زنی ابزاری است که بر روی سطح چمن مصنوعی حرکت می کند و الیاف را می کشد و حالت ایستا به آن می دهد. پس از استفاده از این چمن ظاهر چمن بسیار زیبا و با طراوت می شود و این امر به الیاف چمن مصنوعی کمک می کند تا ظاهری شیک و زیبا به خود بگیرند و درست شبیه وقتی شوند که شما برای اولین بار این چمن را نصب کردید.

موارد احتیاطی برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی

درست است که شما می توانید با ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی طول عمر را افزایش دهید، اما راهکارهای متعددی وجود دارند که به شما کمک می کنند به زیبایی چمن مصنوعی خود کمک کنید. روشهایی که برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی پیشنهاد می شوند به شرح زیرند:

  • توصیه می شود حداقل ماهی یکبار بر روی سطح چمن مصنوعی آب بریزید تا گرمای باقی مانده در میان الیاف آن خارج شود. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می کنید، بهتر است حداقل هفته ای یکبار این کار را انجام دهید.
  • در فصول سرد سال که برف می بارد سطح چمن مصنوعی را با پوشش خاصی که در زمان نصب به شما داده می شود بپوشانید. اگر برف بر روی چمن مصنوعی نشست، مانند فضاهای دیگر در خانه برف را پارو کنید تا برف بر روی الیاف چمن مصنوعی باقی نماند.
  • حداقل ماهی یکبار با استفاده از ماشین فرچه زنی و یا با استفاده از جارو تی بر خلاف الیاف چمن مصنوعی بکشید تا الیاف چمن حالتی ایستا پیدا کنند.

تمامی این امور به حفظ و زیبایی چمن مصنوعی کمک می کنند و سبب می شوند شما سالیان زیادی از این محصول در محیط اطراف خود استفاده کنید. همچنین، بازدید دوره ای از چمن مصنوعی برای ترمیم و تعمیر چمن مصنوعی می تواند بسیار تاثیر گذار باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا