دیوار سبز مصنوعی

 دیوار سبز یا گرین وال (Green wall) سطح یا پنلی پیش ساخته شده است که توسط گیاهان مصنوعی پوشیده شده است و بر روی دیوار یا سقف نصب می شود.

با استفاده از گرین وال شما می توانید یک فضای سبز بر روی دیوار خود ایجاد کنید. گرین وال ها در سایز و ابعاد مختلفی وجود دارند و با چمن مصنوعی تزئینی متفاوت هستند.

جنس دیوار سبز مصنوعی

 گیاهان دیوار سبز مصنوعی از مواد پلیمیری پلی اتیلن ساخته می شوند. این نوع پلیمر دارای استحام و مقاومت بالایی در برابر نورخورشید و آتش دارد.

مزیت استفاده از دیوار سبز مصنوعی چیست؟

انسان به طور ذاتی همواره در طول زندگی به دنبال ارامش می باشد استفاده از گیاهان و گل های طبیعی می تواند انسان را به سمت ارمش سوق دهد و نگاه کردن به گل و گیاهان باعث جلا و شادابی روح انسان می شود.

  • استفاده از دیواری پوشیده شده از گیاهان طبیعی و زنده اولا نیاز به اصول و مراقب های کافی دارد از جمله سم پاشی، آبیاری وکوددهی و……. و ثانیا در محیطی شرایط رشد این گیاهان زنده فراهم نیست. در اینجا دیوار مصنوعی پوشیده شده از گیاهان می تواند این مشکل را برطرف کند و به شما این امکان را دهد که در فضایی که دوست دارید بتوانید از این زیبایی بهره مند شوید.
  • این گیاهان مصنوعی در خاک ریشه ندارند و سبک وزن هستند و در مکان بلند و مرتفعی قابل نصب هستند و مکان زندگی و محل کارتان را به مکانی برای رفع خستگی و عاری از استرس تبدیل می کنند.
  • دیوارهای سبز مصنوعی به دلیل وجود مواد پلیمری در آنها عایق صدا و گرما هستند و استفاده از آنها در مکان های پر رفت امد و شلوغ می تواند از ورود و خروج صدا ، جلوگیری کند و همچنین عایق گرما هستند و از هدر رفتن انرژی جلوگیری میکند.
  • این گیاهان دیواری مصنوعی در مقابل نوع طبیعی و زنده خود دارای ماندگاری و مقاومت بالاتری هستند.
  • نمای سبز یا دیوار سبز به ملک و ساختمان شما علاوه بر زیبایی اعتبار مالی هم می بخشد.
  • برخی از افراد نسبت به گیاهان حساسیت و آلرژی دارند استفاده از گیاهان سبز مصنوعی میتوانید گزینه مناسبی برای آنها باشد.
  • نصب آسان این گیاهان مصنوعی بر روی دیوار یکی دیگر از مزیت های آنها می باشد
  • استفاده از این نمای سبز از هر نظر برای شما مقرون به صرفه تر است.
  • رنگ های متنوع این دیوارهای سبز از دیگر مزیت های آن می باشد و امکان انتخاب را در رنگ ها و ابعاد مختلف برای مشتری فراهم می باشد.

مقاومت دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال در برابر آتش و نورخورشید

گرین وال در برابر اشعه فرابنفش خورشید به دلیل وجود مواد اولیه پلی اتیلن بسیار مقاوم و بادوام هستند و در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهند و می توان آنها را در هر فضا و مکانی به کار برد. از ویزگی های مهم دیگر این دیوار های سبز مصنوعی شعله ور نشدن در مقابل آتش و مقاوم بودن آنها می باشد.

کاربردهای دیوار سبز مصنوعی چیست؟

  1. می توانید با استفاده از دیوار سبز مصنوعی دیوار های قدیمی و ترک دار و یا نرده ها و یا فنس های آهنی که چندان زیبا نیستند به محیطی زیبا و دلنشین تبدیل کنید.
  2. در بیمارستان ها: نصب گرین وال مصنوعی در محیط های داخلی و خارجی بیمارستان باعث می شود بیماران را تا حد زیادی از استرس دور نگه دارد.
  3. در هتل ها، رستوران ها، فروشگاه ها ، تالارها : استفاده از دیوار سبز مصنوعی در این محیط ها باعث جذب مشتری و زیبایی کار و در نهایت فروش بیشتر شما کی شود پس کافی است برای کسب درامد بیشتر محیط کار خودتان را با استفاده از دیوار های سبز مصنوعی تزیین کنید.
  4. در مدارس و محیط های اموزشی و کاری : با استفاده از رنگ سبز و گیاهان مصنوعی می تونید دیوار محل کارتان را به دیوار دلنشین و زیبا تبدیل کرده و استرس را از کارمندان خود دور کنید و همچنین در محیط آموزشی با استفاده از نمای سبز فضای خشک کلاس را به محیطی آرامش بخش تبدیل کنید و یاد گیری دانش آموزان خود را بیشتر کنید.
  5. در نماهای شهری و شهرداری : به دلیل کمبود آب امروزه شهرداری ها بیشتر به سمت گیاهان مصنوعی روی آورده اند و علائه بر صرف جویی در آب از نظر اقتصادی به نیز استفاده از دیوار های سبز مصنوعی بجای دیواره های پوشیده از گیاهان طبیعی به صرف تر است.
  6. 6.       گرین وال یا دیوار سبز مصنوعی برای حیاط و دیوار بالکن یا تراس : با استفاده از دیوار سبز مصنوعی در فضای حیاط یا تراس علاوه بر زیبایی حس بکر طبیعت را در خانه به خودتون هدیه دهید.
  7. و در کلام اخر شما بنابر بر سلیقه شخصیتان می توانید برای هر محیطی از دیوار سبز یا گرین وال استفاده کنید.

قیمت دیوار سبز مصنوعی چقدر است ؟

در زیر به بررسی فاکتور های موثر در قیمت دیوار سبز مصنوعی می پردازیم:

جنس: پلیمر به کار رفته در دیوار سبز مصنوعی تاثیر زیادی در قیمت آن دارد. دیوار سبز مصنوعی از جنس پلی اتیلن در نوع خود بهترین می باشد.

برند: دیوار سبز مصنوعی تولیده شده از کشورهای خارجی نسبت به همتای ایرانی خود قیمت بالاتری دارد. به دلیل وجود تحریم ها ورود این نوع کالا به کشور ممنوع می باشد.

تراکم: خالی بودن یا پر بودن دیوار سبز مصنوعی در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است هر چقدر تراکم گرین وال بیشتر باشد (با در نظر گرفتن جنس یکسان) قیمت آن نیز بیشتر می باشد.

طرح و نوع دیوار سبز مصنوعی : اگر در دیوار سبز از طرح های پیچیده استفاده شود هزینه آن نیز نسبت به مدل ساده آن بیشتر است.

ابعاد و سایز پنل یا تایل دیوارهای سبز مصنوعی چقدر است؟

دیوار سبز مصنوعی از پنل یا تایل های در ابعاد و سایزهای مختلف و پوشیده از گیاهان متنوع ساخته می شوند که به مصرف کننده این امکان را می دهد بر اساس فضای مورد نیاز یکی از سایزهای 50×50 ، 25×25 ، 40×60 ، 30×40 را انتخاب نماید.

 پنل های دیوارهای سبز مصنوعی چگونه بهم متصل می شوند؟

بر روی تایل یا پنل های دیوار سبز مصنوعی تعدادی خارک یا پین وجود دارد که گیاهان مصنوعی بر روی این صفحات قرار می گیرند و در هم قفل می شوند و خود این تایل ها نیز توسط این خارک ها به یکدیگر متصل و چفت می شوند و عین پازل در کنار یکدیگر قرار میگریند. پنل های دیوار سبز مصنوعی به دلیل جنس پلیمری و نرم خود در کنار مقاومت زیاد، انعطاف پذیری بالایی دارند و می توان آنها را به هر فرم دلخواهی درآوریم.

نصب و اجرا دیوار سبز مصنوعی و بستر مناسب برای این گیاهان مصنوعی

برای اجرا و نصب دیوار سبز مصنوعی باید به دیواری که می خواهید این گیاهان مصنوعی بر روی آن نصب شوند و همچنین محل قرار گیری این دیوار توجه کنید. اگر این دیوار در نمای داخلی ساختمان قرار دارد میتوانید از گیاهانی که نسبت به رطوبت و دما حساس تر هستند استفاده کنید و اگر این دیوار در نمای خارجی و در مجاورت فضای بیرونی است باید از گیاهان مصنوعی مقاوم استفاده کرد.

نصب تایل های های گرین وال بر روی دیوار کار بسیار آسانی است در ابتدا محل دقیق نصب این پیل ها را بر روی دیوار علامت گذاری میکنیم و بر اساس نوع دیوارتان از پیچ یا میخ و یا چسب استفاده کرده و آنهارا نصب میکنیم. اگر این دیوار از جنس سنگ، بتن یا سیمان یا هر سطحی سفتی باشد باید از میخ یا پیچ و رول پلاک استفاده کرد اما اگر سطح شما از چوب یا گچ و یا هر سطح نرمی دیگری باشد میتوانید از میخکوب ،چسب یا منگنه استفاده کنید.

ماندگاری دیوار سبز مصنوعی چقدر است؟

طول عمر چمن مصنوعی بستگی به عوامل مختلفی دارد از مهم ترین این عوامل جنس پلیمر به کار رفته در دیوار سبز مصنوعی است. بهترین جنس پلیمر پلی اتیلن می باشد که دارای ماندگاری و دوام بالایی است. همچنین شرایط نگهداری چمن نیز در طول عمر آن موثر می باشد وقتی چمن بیشتر در معرض نور خورشید قرار گیرد طول عمر آن نیز کم تر می شود.

نحوه محاسبه متراژ فضا برای خرید دیوار سبز مصنوعی

برای اندازه گیری متراژ فضا یا دیواری که میخواهیم آنرا با گیاهان مصنوعی تزیین کنیم کافی است طول و عرض مکان مورد نظر را با در نظر گرفتن تمام پرتی های فضا اندازه گیری کنید سپس با کارشناسان افرا چمن مشورت کرده تا شما را برای خرید تعدا پنل های مورد نیاز راهنمایی کنند.

هزینه نصب چمن مصنوعی دیواری چقدر است ؟

در صورت نیاز به نصاب برای دیوار سبز مصنوعی هزینه نصب بر اساس مساحت براورد میشود.

نحوه تمیز کردن دیوار سبز مصنوعی چگونه است؟

از مزیت های این گیاهان سبز مصنوعی شست و شوی آسان آنهاست و آب بهترین شوینده برای آنها می باشد. گاهی اوقات با استفاده از یک دسمال مرطوب میتوان گرد و غبار روی این طوح را پاک کرد. در صورت وجود مواد شیمیایی بر روی آنها میتوانید از شوینده های معمولی برای پاک کردن سطوح این گیاهان استفاده کنید.

دیوار سبز مصنوعی ارزان

مجموعه افرا چمن با عرضه دیوارهای سبز مصنوعی با بهترین کیفیت و جنس و در عین حال با نازل ترین قیمت در اختیار مشتریان گرامی قرار دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا