نصب و اجرای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی یکی از کالاهایی است که امروزه استفاده از آن مورد توجه قرار گرفته است. این چمن دارای ویژگی های متعددی است و همین امر سبب شده است کسانی که به زیباسازی فضا اهمیت می دهند از چمن مصنوعی تزئینی و یا ورزشی برای زیباترکردن محیط اطراف خود استفاده کنند.

نصب و اجرای چمن مصنوعی بسیار ساده است و سبب می شود قابلیت های چمن مصنوعی در محیط افزایش پیدا کند. در ادامه اطلاعات بیشتری را در مورد نصب و اجرای چمن مصنوعی در اختیار شما قرار می دهیم!

قابلیت های این چمن به حدی مهم هستند که امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ در سراسر دنیا برای زیبا تر کردن فضای اطراف خود این چمن را سفارش می دهند. مخصوصا چمن مصنوعی فوتبال که طرفداران زیادی در دنیا پیدا کرده است.

چمن مصنوعی نیاز به آبیاری ندارد!

اگر به اخبار نگاهی بیاندازید متوجه می شوید که کره زمین در بحران کم آبی قرار گرفته است. این موضوع می تواند نگران کننده باشد. یخ های قطبی در حال آب شدن هستند و دنیا در شرایطی قرار گرفته که شاید به زودی به هیچ آبی برای ادامه زندگی دسترسی نداشته باشیم. سازمان های جهانی دائما در این زمینه هشدار می دهند که باید در مصرف آب صرفه جویی شود. اکنون شما می خواهید فضای سبز خود را داشته باشید! اکنون بگویید چه کاری انجام دهیم تا به منابع آبی نیز صدمه وارد نشود! بی شک، خرید چمن مصنوعی یکی از کارهایی است که به شما کمک می کند تا فضای سبزی در اطراف خود داشته باشید و این فضای سبز نیاز به آبیاری ندارد. چه چیزی بهتر از این!

چمن مصنوعی همواره سبز است!

شما می توانید با نصب و اجرای چمن مصنوعی در محیط اطراف خود این حس را در تمامی فصول سال تجربه کنید. یکی از مواردی که سبب شده است استفاده از چمن مصنوعی مورد توجه قرار گیرد ویژگی همیشه سبز بودن آن است.

استفاده از چمن مصنوعی روف گاردن باعث می شود پشت بام همیشه سبز داشته باشید. استفاده از چمن مصنوعی برای تراس و بالکن و حیاط خانه و تزئین آنها با انواع چمن مصنوعی حس همیشگی تازگی و طراوت را در انسان ایجاد می کند.

مهم نیست که اکنون در وسط زمستان یا در وسط پاییز هستید، مهم این است که شما می توانید با نگاه کردن به چمن سبز حس خوبی را در خود به وجود بیاورید!

نگهداری از چمن مصنوعی ساده است!

همانطور که می دانید نگهداری از چمن طبیعی بسیار دشوار است. شما باید دائما به چمن کود بدهید و آن را بررسی کنید تا دچار آفت نشود. همچنین، نمی توانید از این چمن زیاد استفاده کنید. زیرا اگر بر روی چمن بنشینید و یا بازی کنید به زودی چمن طبیعی خراب می شود. همچنین، شما باید حداقل یک بار در روز به این چمن آب بدهید. اما چمن مصنوعی هیچ یک از این دردسرها را ندارد. چه چیزی شگفت انگیز تر از این که شما چمنی زیبا، همواره سبز و بدون نگهداری دشوار در اطراف خود داشته باشید!

نصب و اجرای چمن مصنوعی چگونه صورت می گیرد؟

فرایند نصب چمن مصنوعی تا حد زیادی به مکانی که قصد نصب چمن را داریم بستگی دارد. نصب چمن مصنوعی بین موزاییک و سرامیک فرایند متفاوتی با نصب چمن مصنوعی فوتبال دارد.

اما به صورت کلی نصب و اجرای چمن مصنوعی به صورت زیر انجام می شود:

  • ابتدا یک لایه ژئوتکس بر روی زمین پهن می گردد. این لایه از تماس مستقیم با چمن مصنوعی جلوگیری می کند و همین امر سبب شده است قابلیت های چمن مصنوعی افزایش پیدا کند. به طور مثال اگر شما نگران انتقال آلودگی از خاک به چمن مصنوعی هستید، باید بدانید که لایه ژئوتکس مانند یک لایه محافظ عمل می کند و اجازه نمی دهد آلودگی به سطح چمن برسد. از طرف دیگر، این لایه بسیار نرم و لطیف است و بر انعطاف پذیری چمن مصنوعی اثر می گذارد. بهتر است بدانید یکی از مواردی که در ضربه گیری چمن مصنوعی تاثیر گذار است، لایه ژئوتکس است که در زیر آن نصب می شود.
  • در مرحله بعدی از نصب و اجرای چمن مصنوعی نوارهایی بر روی لایه ژئوتکس قرار داده می شوند و پس از آن چمن مصنوعی نصب می گردد. به این موضوع توجه داشته باشید که نصب و اجرای چمن مصنوعی باید به صورتی باشد که ردی را بر روی سطح چمن بر جای نگذارد. زیرا اگر به این نکته توجه نشود، زیبایی چمن مصنوعی تحت تاثیر قرار می گیرد.
  • در برخی از پروژه ها، مانند پروژه های چمن مصنوعی ورزشی و زمین های بازی، پس از نصب و اجرای چمن مصنوعی، برای افزایش استقامت چمن مصنوعی در برابر ضربه و فشار از سیلیس و گرانول در بین الیاف چمن استفاده می شود. این مواد مقاومت چمن مصنوعی را بالا می برند و باعث می شوند طول عمر چمن مصنوعی افزایش پیدا کند.

همانطور که متوجه شده اید نصب و اجرای چمن مصنوعی کاری تخصصی و حرفه ای است و تنها کسانی که در این زمینه تخصص دارند می توانند آن را انجام دهند. در غیر اینصورت چمن مصنوعی نمی تواند محیط اطراف شما را زیبا کند.

نکات مهم پس از نصب و اجرای چمن مصنوعی

پس از نصب و اجرای چمن مصنوعی باید به این نکات توجه داشته باشید:

  • اگر از این چمن در زمین های ورزشی استفاده کرده اید، دستور العمل هایی را که برای افزایش طول عمر چمن مصنوعی به شما داده می شود اجرا کنید.
  • بهتر است حداقل ماهی یکبار با استفاده از دستگاه فرچه کش و یا با استفاده از جاروی تی بر خلاف الیاف چمن مصنوعی بکشید تا الیاف ظاهر خود را حفظ کنند.
  • اگر متوجه شدید که آب در یک قسمت چمن جمع می شود نشان دهنده این است که زیر سازی آن دچار مشکل شده است. در این شرایط با متخصصان تماس بگیرید و از آنها بخواهید از چمن شما بازدید کنند.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد نصب و اجرای چمن مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید این کار در چند مرحله انجام می شود و تنها افرادی که در این زمینه تخصص دارند می توانند این کار را انجام دهند. برای نصب و اجرای چمن مصنوعی خود تنها با شرکت های معتبر در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا