نظافت چمن مصنوعی و نکات آن

نظافت چمن مصنوعی یکی از دغدغه های اصلی کسانی است که می خواهند از این چمن در فضای اطراف خود استفاده کنند. بسیاری از افراد فکر می کنند که نظافت چمن مصنوعی دشوار است، به همین دلیل از خرید چمن مصنوعی سر باز می زنند. اما باید بدانید تمیز کردن چمن مصنوعی یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می توانید در طول زندگی خود انجام دهید! زیرا این چمن به گونه ای طراحی شده است که آلودگی و کثیفی را به خود جذب نمی کند و به سرعت و با استفاده از ساده ترین روش ها تمیز می شود! در نتیجه، بهتر است بدون هیچ گونه نگرانی خرید چمن مصنوعی خود را نهایی کنید و از زیبایی های آن در محیط لذت ببرید.

راهکارهای مناسب برای نظافت چمن مصنوعی

یکی از نکاتی که باید از همین ابتدا به آن اشاره کنیم در مورد جنس الیاف چمن مصنوعی است. بهتر است بدانید که الیاف چمن مصنوعی از مواد آنتی باکتریال ساخته شده اند و هرگز آلودگی و کثیفی را به خود نمی گیرند. در واقع، باید بدانید که امکان رشد آلودگی ها در میان الیاف این چمن وجود ندارد و همین امر سبب می شود که چمن مصنوعی به یکی از ایمن ترین کالایی تبدیل شود که شما می توانید سفارش دهید. در ادامه به راهکارهای مناسب برای تمیز کردن چمن مصنوعی می پردازیم!

نحوه نظافت چمن مصنوعی در متراژ پایین

اگر چمن مصنوعی در متراژ پایین نصب شده است، مانند چمن مصنوعی تزئینی در تراس، شما به سادگی می توانید آن را تمیز کنید. شما می توانید آشغال هایی را که بر روی این چمن ریخته اند با استفاده از جارو برقی تمیز کنید. همچنین، شما می توانید با استفاده از جارو دستی آشغال ها را جمع کنید. پس از آنکه آشغال ها از روی سطح چمن مصنوعی جمع شدند می توانید با استفاده از دستمال مرطوب و شامپو فرش سطح چمن مصنوعی را دستمال بکشید. این کار سبب می شود تا الیاف چمن مصنوعی براق شوند و این امر نقش بسیار مهمی در زیبایی و جلوه چمن مصنوعی دارد. در پایان شما باید با استفاده از جارو تی بر خلاف الیاف چمن مصنوعی بکشید، تا الیاف حالت ایستا به خود بگیرند. این کار نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر چمن مصنوعی دارد. همچنین، تمیز کردن آن سبب می شود جلوه چمن مصنوعی بیشتر شود.

هر چند وقت یکبار چمن مصنوعی را تمیز کنیم؟

اگر از چمن مصنوعی در متراژ پایین استفاده می کنید، می توانید نظافت چمن مصنوعی را ماهی یکبار انجام دهید. با توجه به این موضوع که استفاده از این چمن بسیار محدود است، شما نیاز ندارید که آن را دائما تمیز کنید. همچنین، این چمن آلودگی را به خود جذب نمی کند و دیگر نباید نگران نظافت چمن مصنوعی باشید!

نحوه نظافت چمن مصنوعی در متراژ بالا

اگر چمن مصنوعی در متراژ بالا نصب شده است، مانند چمن مصنوعی ورزشی در زمین بازی و یا زمین فوتبال، دیگر شما نمی توانید با استفاده از روشی که در بالا به آن اشاره کردیم چمن مصنوعی را تمیز کنید. در این شرایط شما برای نظافت چمن مصنوعی به دستگاهی به نام واتر جت نیاز دارید.

واتر جت چیست؟

واتر جت دستگاهی است که آب را با هوا ترکیب می کند و سپس این ترکیب را به صورت پودری بر روی سطح چمن مصنوعی می ریزد. یکی از مواردی که سبب شده است استفاده از دستگاه واتر جت مد نظر قرار گیرد قابلیت آن در صرفه جویی در مصرف آب است. با توجه به این موضوع که متراژ در اینگونه زمین ها بالاست، استفاده از آب برای شستشوی چمن مصنوعی باعث هدر رفتن مقدار زیادی آب می شود. اما این دستگاه هدر رفتن آب را کاهش می دهد و این موضوع نقش بسیار مهمی در حفظ محیط زیست دارد.

چگونه با استفاده از دستگاه واتر جت چمن مصنوعی را تمیز کنیم؟

همانطور که در بالا متوجه شدید شما می توانید برای نظافت چمن مصنوعی از دستگاه واتر جت استفاده نمایید. برای استفاده از این دستگاه باید دست خود را در زاویه 30 درجه با زمین نگه دارید. در نتیجه فشار آب دیگر به الیاف چمن مصنوعی آسیب وارد نمی کند و باعث خرابی چمن نمی شود. این موضوع در چمن مصنوعی فوتبال اهمیت بسیار بیشتری دارد. زیرا در زمین فوتبال از سیلیس و گرانول در بین الیاف چمن مصنوعی استفاده می شود تا قدرت الیاف آن افزایش پیدا کند. اگر آبی که از دستگاه واترجت خارج می شود با شدت زیاد بر روی الیاف چمن مصنوعی ریخته شود، سیلیس و گرانول از میان الیاف چمن مصنوعی خارج می شوند و این امر می تواند به چمن مصنوعی آسیب وارد کند. سپس نوبت به استفاده از دستگاه فرچه زنی می رسد!

چگونه از دستگاه فرچه زنی برای نظافت چمن مصنوعی استفاده کنیم؟

دستگاه فرچه زنی دستگاهی است که بر خلاف جهت الیاف چمن مصنوعی کشیده می شود و حالتی ایستا به چمن مصنوعی می دهد. این دستگاه سبب می شود که زمین چمن در متراژ بالا در زمان بسیار کمی فرچه بخورد و در نتیجه الیاف ویژگی های خود را حفظ می کنند. استفاده از دستگاه فرچه زنی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا وقتی الیاف فرچه بخورند ظاهر چمن حفظ می شود و این امر نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر چمن مصنوعی دارد. اگر می خواهید از چمن مصنوعی خود به مدت طولانی استفاده کنید، باید به این موارد توجه داشته باشید و با نظافت چمن مصنوعی طول عمر و زیبایی آن را افزایش دهید.

سخن پایانی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد نحوه نظافت چمن مصنوعی در متراژ پایین و بالا درا ختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید شما می توانید چمن مصنوعی در متراژ پایین را با دستمال نمدار تمیز کنید و سپس با جارو تی روی آن فرچه بکشید. اما برای تمیز کردن چمن مصنوعی در متراژ بالا باید از دستگاه واتر جت و دستگاه فرچه زن استفاده کنید. توصیه می شود حداقل ماهی یکبار سطح چمن مصنوعی را تمیز کنید. اینکار نه تنها طول عمر چمن مصنوعی را افزایش می دهد بلکه بر زیبایی و جلوه چمن مصنوعی اثر می گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا