نگهداری از چمن مصنوعی

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند پس از آنکه چمن مصنوعی نصب می گردد کار آنها به پایان می رسد و با توجه به این موضوع که این چمن از الیاف مونوفیلامنت و پلاستیکی ساخته شده است، دیگر نیازی به مراقبت ندارد. درست است که نگهداری از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی بسیار ساده است، اما این امر بدین معنا نیست که شما باید چمن مصنوعی خود را فراموش کنید! چمن مصنوعی مخصوصا چمن مصنوعی فوتبالی مانند هر کالای دیگری نیاز به مراقبت دارد و این موضوع باعث می شود که طول عمر آن افزایش پیدا کند و برای مدت بیشتری قابل استفاده باشد.

نکات مهم برای نگهداری از چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی یکی از ساده ترین کارهایی است که شما می توانید انجام دهید. شما برای اینکار نیاز به تجهیزات خاصی ندارید و با استفاده از تجهیزاتی که از قبل در خانه تان وجود دارند می توانید به حفظ چمن مصنوعی کمک کنید.

نگهداری از چمن مصنوعی در آب و هوای گرم

اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید و چمن مصنوعی تزئینی را برای ایجاد فضای سبز سفارش داده اید باید به نکات مهمی توجه داشته باشید. با توجه به این موضوع که در اینگونه مناطق هوا بسیار گرم است، اگر این گرما از بین الیاف چمن مصنوعی خارج نشود می تواند به ساختار چمن آسیب وارد کند. توصیه می شود در اوج ساعاتی که هوا بسیار گرم است و آفتاب به صورت مستقیم بر روی چمن مصنوعی می تابد روی آن را با کاور مخصوص پوشش دهید تا الیاف آسیب نبینند. همچنین، پس از آنکه آفتاب در آسمان غروب کرد باید سطح چمن را آبپاشی کنید. این کار سبب می شود تا گرمایی که در بین الیاف چمن مصنوعی باقی مانده است خارج شود و این موضوع نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت چمن مصنوعی دارد.

هر چند وقت یکبار اینکار را انجام دهیم؟

وقتی گفته می شود برای نگهداری از چمن مصنوعی در مناطق گرم سطح چمن را در بعد از ظهر ها آبپاشی کنید تا گرما از بین الیاف خارج شود، این سوال پرسیده می شود که هر چند وقت یکبار اینکار را باید تکرار کنیم. بهتر است بدانید در تابستان توصیه می وشد هر روز اینکار انجام شود. زیرا گرمای هوا در فصل تابستان بسیار زیاد است و این امر می تواند به چمن مصنوعی آسیب وارد کند. اما در فصل پاییز و زمستان که هوا خنک تر است، توصیه می شود این کار هفته ای یکبار و یا دو بار صورت گیرد. انجام اینکار تضمینی برای حفظ چمن مصنوعی است.

نگهداری از چمن مصنوعی در آب و هوای سرد

اگر در مناطق سردسیر زندگی می کنید و خرید چمن مصنوعی را برای تداعی حس طبیعت در محیط انتخاب کرده اید، نگهداری از چمن مصنوعی اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر در منطقه شما باران زیاد می بارد، این امر مشکل خاصی را برای چمن مصنوعی به وجود نمی آورد و نیاز به کار خاصی برای نگهداری از چمن مصنوعی نیست. اما اگر در منطقه شما برف زیادی می بارد، باید در زمان بارش برف سطح چمن مصنوعی را با استفاده از کاور مخصوص پوشش دهید. اگر به کاور دسترسی نداشتید و یا نتوانستید سطح چمن را با کاور پوشش دهید، توصیه می شود پس از قطع برف روی چمن را پارو بکشید تا برف را از روی پاک کنید. اینکار طول عمر چمن مصنوعی را افزایش می دهد و سبب می شود شما مدت زمان بیشتری از این محصول استفاده کنید.

چمن مصنوعی را فرچه بکشید!

یکی از نکاتی که اهمیت بسیار زیادی در نگهداری از چمن مصنوعی دارد، فرچه کشیدن الیاف چمن است. همانطور که می دانید وقتی بر روی چمن مصنوعی راه می روید، الیاف چمن حالت خمیده به خود می گیرند و پس از مدتی ظاهر خود را از دست می دهند. نگران نباشید، شما با یک روش ساده می توانید الیاف را به روز اولشان بازگردانید. اگر در خانه جاروی تی دارید، اکنون وقت آن رسیده است که از آن جارو استفاده نمایید. برای اینکار باید جارو را بر خلاف الیاف چمن مصنوعی بکشید. اینکار سبب می شود که الیاف حالت ایستا به خود بگیرند و این موضوع نقش بسیار مهمی در افزایش طول عمر چمن مصنوعی دارد.

بهتر است بدانید که استفاده از جارو تی در زمین هایی با ابعاد بزرگ می تواند بسیار دشوار باشد. در این صورت باید از دستگاه فرچه زنی استفاده کنید. دستگاه فرچه زنی یکی از دستگاه هایی است که تمامی افرادی که از چمن مصنوعی در ابعاد بزرگ استفاده می کنند به آن نیاز دارند. این دستگاه بر روی چمن مصنوعی کشیده می شود و الیاف چمن مصنوعی را به سمت بالا می کشد. شما باید این دستگاه را بر خلاف جهت الیاف چمن مصنوعی بکشید. این موضوع سبب می شود ظاهر چمن مصنوعی مانند روز اول شود و شما حس خوبی را از نگاه کردن به چمن خواهید داشت.

هر چند وقت یکبار چمن مصنوعی را فرچه بزنیم؟

یکی از سوالاتی که دائما در این زمینه پرسیده می شود این است که هر چند وقت یکبار باید سطح چمن مصنوعی فرچه بخورد. پاسخ به این سوال به میزان استفاده شما از چمن مصنوعی بستگی دارد. به طور مثال در چمن مصنوعی ورزشی و زمین بازی که استفاده زیاد است و فشار زیادی به سطح چمن مصنوعی وارد می شود توصیه می شود هفته ای یکبار و یا دو بار سطح چمن مصنوعی فرچه بخورد، اما در چمن مصنوعی تراس و یا روف گاردن که استفاده کم است و فشار کمتری به این چمن وارد می شود، می توان آن را ماهی یکبار و یا دو بار فرچه زد.

طول عمر چمن مصنوعی چقدر است؟

شاید بتوان گفت یکی از مهمترین سوالاتی که در زمینه چمن مصنوعی پرسیده می شود در مورد طول عمر آن است. به طور کلی طول عمر چمن مصنوعی در تمامی محیط ها 5 تا 7 سال است. اما باید بدانید شما می توانید با نگهداری از چمن مصنوعی طول عمر آن را افزایش دهید. ممکن است بپرسید چگونه چنین چیزی امکان پذیر است؟! در پاسخ به این سوال باید بگوییم وقتی شما گرما را از بین الیاف چمن مصنوعی خارج می کنید و یا اجازه نمی دهید برف برای مدت طولانی بر روی چمن مصنوعی باقی بماند، از الیاف چمن محافظت می کنید.

همچنین، مشاهدات نشان داده اند کسانی که چمن خود را فرچه می کشند مدت زمان بیشتری می توانند از آن استفاده نمایند. به همین دلیل شما با نگهداری از چمن مصنوعی می توانید طول عمر چمن مصنوعی خود را تا 10 سال نیز افزایش دهید و این موضوع می تواند به عنوان محرکی برای توجه دقیق به پروتکل های نگهداری از چمن مصنوعی باشد. اگر می خواهید چمن مصنوعی شما برای همیشه زیبا باشد و مدت زمان زیادی از آن استفاده نمایید، به این نکات توجه داشته باشید.

سخن پایانی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد نگهداری از چمن مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید اگر شما در محیط گرمسیر و یا سردسیر زندگی می کنید باید به پروتکل های نگهداری از چمن مصنوعی توجه داشته باشید تا بتوانید طول عمر چمن را افزایش دهید. آبپاشی چمن مصنوعی برای خروج گرما و پارو کردن برف از روی چمن از جمله مواردی هستند که تمامی صاحبان چمن مصنوعی باید به آن پایبند باشند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا