هزینه نصب چمن مصنوعی

اگر می خواهید برای نصب چمن مصنوعی اقدام کنید، یکی از سوالاتی که به ذهن شما خطور می کند در مورد هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی است. بهتر است بدانید که عوامل متعددی بر روی این موضوع اثر می گذارند. به همین دلیل شما باید با رویه نصب چمن مصنوعی آشنا باشید تا بتوانید هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی را به خوبی محاسبه کنید. در ادامه این گزارش به روش نصب و عواملی که بر اجرای چمن مصنوعی اثر می گذارند می پردازیم.

عوامل تاثیر گذار بر هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی

همانطور که می دانید برای اینکه چمن مصنوعی در فضای مورد نظر شما نصب شود عوامل مختلفی مورد نیاز هستند. تمامی این فاکتورها می توانند بر هزینه نصب چمن مصنوعی اثر گذار باشند و شما باید بودجه مناسب را برای اینکار مد نظر قرار دهید.

قیمت چمن مصنوعی

وقتی می خواهید برای نصب چمن مصنوعی اقدام کنید اولین مرحله خرید چمن مصنوعی است. قیمت چمن مصنوعی متغیر است و به محلی بستگی دارد که شما می خواهید از چمن مصنوعی استفاده کنید. به طور مثال اگر می خواهید چمن مصنوعی برای تراس یا روف گاردن سفارش دهید، می توانید چمن مصنوعی تزیینی سفارش دهید که معمولا قیمت این چمن ها پایین است. اما اگر می خواهید برای زمین ورزشی و بازی خود چمن خریداری کنید، قیمت چمن مصنوعی فوتبال نسبت به چمن تزئینی کمی بالاتر است. همچنین، متراژ محلی که می خواهید چمن را سفارش دهید در قیمت چمن مصنوعی تاثیر گذار هستند. در نتیجه اگر می خواهید هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی را به خوبی محاسبه کنید، باید بودجه کافی را برای نصب چمن در نظر داشته باشید.

زیر سازی زمین

یکی از مواردی که نقش مهمی در هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی دارد زیر سازی زمین است. وقتی می خواهید چمن مصنوعی را نصب می کنید، این کار را می توانید بر روی سطح بتونی یا آسفالت و یا زمین خاکی انجام دهید. مورد اول سطح سخت و مورد دوم سطح نرم است. نصب چمن مصنوعی در سطح نرم نیاز به زیرسازی ندارد، اما اگر می خواهید چمن مصنوعی خود را در سطح سخت نصب کنید، باید شیب مناسبی را در زمین در نظر بگیرید تا آب بروی سطح چمن جمع نشود و چاله آب به وجود نیاید. این کار بر هزینه نصب چمن مصنوعی اثر می گذارد. در نتیجه، قبل از نصب چمن مصنوعی سطح زمین را در نظر بگیرید و از متخصصان بخواهید زیرسازی را انجام دهند.

آغاز نصب چمن مصنوعی

پس از آنکه چمن مصنوعی مورد نیاز خود را خریداری کردید و زیرسازی زمین را به خوبی انجام دادید، اکنون نوبت آن می رسد که چمن مصنوعی را نصب کنید. نصب چمن مصنوعی نیازمند طی مراحل خاصی صورت می گیرد که هر یک از این مراحل در تعیین هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی تاثیر گذار هستند. روش نصب چمن مصنوعی به صورت زیر است:

  • نصب لایه ژئوتکس: در مرحله اول شما باید به اندازه ای که چمن مصنوعی خریداری می کنید هزینه خریداری لایه ژئوتکس را نیز پرداخت کنید. این لایه بر روی زمین نصب می شود و سپس چمن مصنوعی بر روی آن قرار می گیرد. نقش لایه ژئوتکس افزایش انعطاف پذیری چمن مصنوعی و جلوگیری از تماس چمن مصنوعی با زمین است.
  • نصب چمن مصنوعی: در این قسمت چمن مصنوعی با استفاده از چسب و نوارهای مخصوص بر روی لایه ژئوتکس نصب می شود. در نتیجه شما باید هزینه خرید چسب و نوار های مخصوص را پرداخت کنید.

همانطور که می دانید لایه ژئوتکس، چسب و نوارهای مخصوصی که برای نصب چمن مصنوعی به کار می روند در برندهای مختلفی در بازار موجود هستند. اما نکته بسیار مهم این است که شما باید از محصولات با کیفیت استفاده کنید تا بتوانید طول عمر نصب چمن مصنوعی را بالا ببرید. در نتیجه شما باید بودجه کافی را برای اینکار در نظر داشته باشید و تمامی این موارد بر هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی اثر می گذارند.

هزینه نصب چمن

همانطور که متوجه شده اید، عوامل مختلفی بر هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی اثر می گذارند. در کنار تمامی موضوعاتی که به آنها اشاره کردیم، هزینه دستمزدی که باید به نصابان پرداخت شود نیز موضوع بسیار مهمی است. به همین دلیل اگر می خواهید برای نصب و اجرای چمن مصنوعی تصمیم گیری کنید، باید جلسات مشاوره با شرکت های نصب چمن مصنوعی داشته باشید و هزینه کلی را محاسبه کنید.

عقد قرارداد با شرکت نصب چمن مصنوعی

اگر می خواهید برای نصب و اجرای چمن مصنوعی اقدام کنید، پس از آنکه تمامی مراحل بالا را به دقت طی کردید باید با شرکتی که می خواهد این کار را برای شما انجام دهد قرار داد رسمی ببندید. اینکار اهمیت بسیار زیادی دارد و به شما کمک می کند تا بودجه را برای نصب چمن مصنوعی کنار بگذارید. توصیه می شود قبل از عقد قرارداد متن قرار داد را به دقت بررسی کنید و بندهای آن را بخوانید. همچنین، روش محاسبه هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی را به خوبی تحلیل کنید و پس از آنکه در مورد تمامی موارد اطمینان کامل داشتید قرار داد را امضا کنید.

یکی از مواردی که در زمان عقد قرار داد باید به آن توجه داشته باشید زمان اجرای پروژه است. به طور متوسط زمانی که برای نصب چمن مصنوعی در نظر گرفته می شود یک هفته است. شما می توانید از کارفرما بخواهید در صورتی که در زمان مقرر چمن مصنوعی را نصب نکرد، به شما غرامت پرداخت کند. این موضوع باید در قرارداد ذکر شود.

جمع بندی

تا بدینجا تلاش کردیم تا اطلاعات کاملی را در مورد هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده اید عوامل مختلفی از جمله قیمت چمن مصنوعی، چسب برای نصب چمن مصنوعی، نوار پهن، لایه ژئوتکس، زیرسازی زمین برای نصب چمن مصنوعی و هزینه پرداخت به نصاب بر این امر اثر می گذارند. شما باید برای هزینه نصب و اجرای چمن مصنوعی با شرکت های معتبر قرار داد ببندید و تمامی موارد را در قرار داد ذکر کنید تا بتوانید در پایان از نصب چمن مصنوعی رضایت کاملی داشته باشید. رعایت این نکات اهمیت بسیار زیادی دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا