چمن مصنوعی در اصفهان

استان اصفهان یا نصف جهان از مناطق توریستی و زیبا ایران می باشد که دارای آب و هوای گرم و خشک می باشد. این استان دارای شهرداری زیبا و دلنشینی است و به دلیل روخانه زاینده رود که از آن میگذرد بسیار سرسبز است. مشکل جدی که در سال های اخیر استان اصفهان با آن درگیر شده است کمبود آب و بسته شدن آب زاینده رود است و همین امر موجب شده است که کاشت گل و گیاه در این استان با مشکل جدی مواجه شود. اما خوشبختانه در سال های اخیر استفاده از چمن و گیاهان مصنوعی این مشکل را برطرف کرده و این شهر زیبا همچنان سرسبزی و زیبایی خود را برای جذب توریست به همراه دارد. مجموعه افرا چمن در خرید چمن مصنوعی با بهترین کیفیت برای مردم شریف استان اصفهان آماده خدمت رسانی می باشد . هدف ما جلب رضایت و دائمی بودن مشتری هاست.

مزایای استفاده از چمن مصنوعی در اصفهان

در آب و هوای کویری شهر زیبای اصفهان به دلیل بحران آب و تابش مستقیم اشعه فرابنفش شاهد خزان زود هنگام گیاهان هستیم. الیافت به کار رفته در چمن مصنوعی باعث می شود که این نوع گیاهان مصنوعی با هر تغییر آب و هوایی سازگار شوند. پس می توانند بهترین جایگزین برای گیاهان طبیعی باشند. این گیاهان مصنوعی در هر شرایط آب و هوایی پاسخ گو هستند.

 برای افرادی که مشکلات آلرژی دارند و نسبت به گیاهان طبیعی حساسیت دارند می توان چمن مصنوعی جایگزین خوب برای آنها باشد این گیاهان مصنوعی ساخته شده از بهترین الیافت ایجاد حساسیت و آلرژی نمی شوند.

 چمن طبیعی نیاز به مثل کود دهی و سم پاشی ،آبیاری و …دارد و این مشکل باعث می شود کاشت چمن طبیعی در آب و هوا گرم نظیر استان اصفهان از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نباشد در صورتی که چمن مصنوعی نیاز به مراقب و نگهداری ندارد و اقتصادی تر می باشد.

 میدانیم در استان اصفهان شدت تابش نور خورشید زیاد است و چمن های طبیعی در اثر تابش مستقیم اشعه فرابنفش نور خورشید و در اثر کبود آب پژمرده و زرد می شوند. و در مقابل آنها چمن های مصنوعی نیاز به نور ندارد و در محیط های تاریک و سربسته قابل استفاده هستند. پس در همه جا بدون محدودیت مکان می توان از چمن های مصنوعی برای تزیین دکور و دیزاین در هر محیطی استفاده کرد.

 چمن های مصنوعی عایق گرما هستند در واقع کارایی بیشتری در آب و هوای گرم و خشک دارند. این چمن های مصنوعی با الیافت مصنوعی و پلاستیکی باعث می شوند گرما به ساختمان وارد نشود و از گرم شدن ساختمان در روزهای داغ تابستان جلوگیری میکنند. همچنین در زمستان یک عایق خیلی خوب در مقابل با اتلاف گرمای خانه شما می باشند. علاوه بر آن مزیت دیگر این چمن ها عایق بودن آنها در برابر صدا است در واقع فراز و نشیب هایی که روی این گیاهان وجود دارد باعث می شود صدا از آنها عبور نکند. پس می توان گفت استفاده از چمن های مصنوعی یک فاکتور مناسب در صرفه جویی انرژی مخصوصا در آب و هوای گرم و خشک می باشد.

 محیط بازی کودکان تاثیر مستقیمی در روحیه آنها دارد و تزیین این محیط با گیاهان در خلاقیت کودکان بسیار تاثیر گذار است. استفاده از چمن طبیعی مشکلات زیادی را بهمراه دارد در این میان الیافت نرم و انعطاف پذیر چمن مصنوعی با خاصیت ضربه گیر بودن یک کاندید مناسب برای محل بازی کودکان می باشد.

مراقبت از چمن مصنوعی و سرد کردن آنها در هوای گرم در اصفهان

چمن های مصنوعی در گرما و در فصل تابستان مقاومت بالایی دارند ولی برای مراقبت بهتر لازم است اقدامات اولیه ای را رعایت کرد تا دربرابر گرمای زیاد از آنها محافظت کرد. مثلا در روزهایی که گرما در اوج خود قرار دارد بهتر است برای جلوگیری از اثر تخریب شدت اشعه فرابنفش خورشید، چمن ها را سرد کنیم برای این کار بهتر است آنها را آبپاشی کنیم، با این کار به خنک شدن چمن ها کمک می کنیم.

همچنین برای جلوگیری از گرم شدن چمن نباید وسایل فلزی و جاذب گرما روی آن قرار گیرد این وسایل موجب گرم شدن بیشتر چمن مصنوعی می شوند. درختان بزرگ و تنومند می توان باعث ایجاد سایه برای چمن مصنوعی و جلوگیری از آسیب این چمن ها در برابر تابش نور خورشید شوند.

 در این میان جنس چمن مصنوعی هم بسیار مهم است. جنس چمن مصنوعی باید بگونه ای باشد که گرما را به خود جذب نکند. چمن هایی با جنس پلیمری پلی اتیلن گرمای کمتری را به خود جذب می کنند.

انتخاب رنگ های روشن برای چمن مصنوعی در فصول گرما گزینه خوبی است زیرا این رنگ ها بیشتر گرما را بازتاب میدهند و در خود نگه نمیدارند.

مراقبت از چمن مصنوعی در روزهای سرد زمستان در اصفهان

 چمن های مصنوعی قابلیت زیاد در تغییرات اقلیمی و سازگار شدن با محیط دارند. استان اصفهان در مقابل تابستان گرم و داغ، زمستان های بسیار سردی دارد.

 گیاهان طبیعی تحمل سرما را ندارند و در برف دچار یخ زدگی و خشکی می شوند. در مقابل چمن های مصنوعی با بهترین متریال و مواد در برابر سرمای زمستان مقاومت و ماندگاری بالایی دارند. الیافت پلیمری چمن مصنوعی در برابر سرما دچار پوسیدگی و تغییر رنگ نمی شوند. یخ زدگی هیچ آسیبی به چمن مصنوعی وارد نمی کند.

چمن های طبیعی در برابر بارش تگرگ دچار آسیب و تخریب می شوند. اما چمن های مصنوعی با الیافت نرم و منطف پذیری زیاد در برابر وزن و شدت تگرگ مقاومت بالایی دارند.

 در روزهای برفی می توان از پارو یا بیل پلاستیکی برای تمیز کردن برف روی چمن ها استفاده کرد. توجه شود نباید از ابزارهای فلزی برنده و تیز برای تمیز کردن برف یا کثیفی های روی چمن استفاده کرد. چون ممکن است چمن دچار پارگی و آسیب شود.

الیافت پلاستیکی چمن باران و رطوبت را در خود نگه نمی دارند و سوراخ های موجود در پوشش بکینگ این الیافت آب را براحتی از خود خارج میکند. توصیه می شود آشغال های روی چمن مصنوعی را تمیز کرده تا این مواد باعث بسته شدن منافذ این پوشش سوراخ دار نشوند.

شست و شوی چمن مصنوعی در اصفهان

 معظل بسیاری از خریداران چمن مصنوعی تمیز کردن چمن مصنوعی می باشد. شست و شوی چمن مصنوعی بسیار آسان و راحت است. مجموعه افرا چمن نکاتی را به شما آموزش می دهد که شما بتوانید براحتی و در منزل چمن مصنوعی خود را شست و شو دهید.

توصیه می شود برای شست و شوی چمن از آب استفاده کنید و این آب از پوشش سوراخ دار واقع در زیر این الیافت پلاستیکی براحتی خارج می شود. این چمن های توسط باران نیز براحتی تمیز می شوند. اما در صورت ریختن مواد شیمیایی و رنگزا بر روی چمن می توان از شوینده های ملایم استفاده کنید. استفاده از جوهر نمک و مواد سفید کننده به الیافت پلیمری آسیب وارد میکنند. همچنین برای پاک کردن آشغال ها می توان از جارو برقی یا دستی استفاده کنید. و در روزهای زمستان می توان برف روی آنها را توسط پارو های پلاستیکی تمیز کرد.

خرید چمن مصنوعی ارزان و اقتصادی در اصفهان

 خرید چمن مصنوعی در آب و هوای گرم این استان بسیار با استقبال مواجه شده است. مجموعه افرا چمن، چمن مصنوعی با بهترین متریال و با کیفیت ترین محصولات را به مشتریان عزیز ارائه می دهد. شما می توانید با خرید آنلاین از این مجموعه چمن ارزان و با کیفیت تهیه نمائید.

نصب چمن مصنوعی در اصفهان

شما می توانید خودتان نصب چمن مصنوعی در متراژهای پایین با استفاده از نکات آموزشی افرا چمن انجام دهید. یا در صورت تمایل می توانید از یک نصاب کمک بگیرید ولی در متراژهای بالا توصیه می شود حتما از نصاب های مخصوص این کار استفاده کنید.

چمن مصنوعی دارای مقاومت بالایی در برابر رطوبت و آب می باشد و رعایت نکات اولیه باعث ماندگاری و طول عمر بیشتر چمن ها می باشد.

اولین قدم در نصب چمن مصنوعی زیر سازی کار می باشد یعنی زمینی که چمن می خواهد بر روی آن نصب شود. در روزهای بارانی و زمانی که آب بر روی چمن مصنوعی شما میریزد لایه های زیرین چمن مصنوعی دارای سوراخ های متعدد و ریزی می باشد که آب می تواند از آنها خارج می شود. زمینی که چمن بر روی آن نصب می شود باید دارای شیب باشد که این آب بتواند از چمن خارج شود. پس در هنگام توسط خودتان یا نصاب به زیر سازی کار توجه کنید.

همچنین زمین زیر سازی کار باید دارای سطح صاف باشد. اگر سطح شما دارای فرورفتگی باشد در موقع شستن یا بارش باران آب در آن ناحیه جمع می شود و باعث تشکیل کپک و جلبک می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا