تزیین تراس با چمن مصنوعی

قبل از زندگی های آپارتمان نشینی تمام خانه ها ویلایی بودند و در اکثر این خانه ها حیاط های باصفایی وجود داشت که از باغچه و گل و گیاه ساخته شده بودند و هر از چند گاهی افراد خانواده در آن فضا استراحت میکردند و نوشیدنی میخوردند.

برخی دورهمی های فامیلی نیز داخل حیاط بود. در خانه های امروزی دیگر خبری از دورهمی ها در داخل حیاط ها نیست. اگر حیاطی هم وجود داشته باشد، دیگر استفاده شخصی ندارد و برای تمام ساکنین آپارتمان است.

امروزه خیلی از خانه های آپارتمانی دارای تراس هستند. وجود تراس خود یک مزیت بزرگ است که استفاده های زیادی میتوان از آن کرد.

بهتر است که دیدتان از یک تراس خشک و بی روح که به یک انباری تبدیل شده است را به یک فضای استراحت برای خود تغییر دهید.

شما با کمی هزینه و خرید چمن مصنوعی برای تزیین تراس با چمن مصنوعی، تراس خانه را به یک فضای شیک و سرسبز تبدیل کنید که از دیدن آن لذت ببرید.

دلایل تزیین تراس با چمن مصنوعی

شاید برایتان پیش آمده باشد که بعد از اتمام روز کاریتان نیاز به استراحت در فضای سبز و نوشیدن یک فنجان چای داشته باشید. اما بدلیل تایم کاری و مشغله زیاد فرصت رفتن به فضای سبز را نداشته باشید. امروزه نیاز به استراحت و تفریح بیش از هر نیاز دیگری احساس میشود. چه کاری بهتر از اینکه فضای سبز را به منزلتان بیاورید.

تراس خانه یک مکان خوب برای تزیین و استراحت است. شما میتوانید برای ایجاد یک طرح خوب در تراس، با مشاوران افرا چمن در تماس باشید و یک تراس زیبا را خلق بکنید. استفاده از چمن مصنوعی تزئینی یک گزینه بسیار کاربردی برای کف تراس میباشد.

تصور کنید که کف تراس یک دست سبز پوش شده باشد و دور تا دور آن گل و گیاه و باربیکو چیده شده باشد.حس یک ناهار یا شام عالی و یا حتی یک استراحت چند دقیقه ای روزانه در همچین فضایی واقعا لذت بخش است.

دورهمی خانوادگی و حتی پذیرایی ازمهمان در همچین فضایی نیز با استقبال زیادی روبه رو خواهد شد ویا فرض کنید اول صبح به تراس رفته و با دیدن سرسبزی تراس حس نشاط در وجودتان ایجاد شود و همچنین صبحانه را در آنجا میل بکنید. شروع روز کاری با همچین حسی قطعا خیلی متفاوت تر از یک شروع بی رمق خواهد بود و نتیجه آنرا در کارهایتان خواهید دید.

طراحی دکوراسیون داخلی با استفاده از چمن مصنوعی

 امروزه چمن مصنوعی به یک پایه اصلی برای طراحان، جهت اجرای دکوراسیون های داخلی برای خانه های آپارتمانی و ویلاها تبدیل شده است. استفاده های زیادی از چمن های مصنوعی میشود.بدلیل تنوع زیاد همچنین نزدیک شدن به چمن طبیعی روزبه روز شاهد ایجاد تقاضا در این محصول پرکاربرد هستیم. استفاده در انواع مکان های ورزشی مانند فوتبال، گلف، والیبال، تنیس،پدل و همچنبن انواع مکان های تزیینی مانند تراس، پشت بام، حیاط، واش بتن، رستوران هاو خیلی از مکان های دیگر از جمله کاربرد های این محصول جذاب است.

چمن مصنوعی بهترین گزینه برای تراس

مزایای چمن مصنوعی برای تراس زیاد است که به برخی از آنها اشاره میکنیم که بدانید چرا بهترین انتخاب است.

جایگزین مناسب چمن طبیعی : در بالکن خانه ها نمیتوان از چمن طبیعی استفاده کرد. چرا که ایجاد بستر خاک و آبیاری آن و شرایط نگهداری ای که چمن طبیعی دارد باعث میشود که نتوان از ان در تراس ها استفاده کرد.

نگهداری راحت : نیازی به نگهداری خاصی همچون کود دهی،آبیاری،هرس کردن ندارد.چمن مصنوعی نیازی به خاک ندارد و همچنین نمیخواهد که آنرا آبیاری کنید. این مزیت بزرگی است که به شما کمک میکند که زمانی را صرف نگهداری نکنید و در زمان شما صرفه حویی میشود.

همیشه سبز و شاداب است : اگر رنگ سبز چمن از بین برود دیگر زیبایی ندارد.چمن مصنوعی برخلاف چمن طبیعی با تغییر فصل تغییر رنگ نمیدهد و همیشه رنگ آن سبز و شاداب است. این یک مزیت بزرگ است که همیشه باعث نشاط و سرزندگی شما میشود.

براحتی قابل نصب است : نصب چمن مصنوعی نیازی به خاک و کود دادن برای رشد ندارد.با بکینگی که دارد براحتی روی هر سطحی همانند فرش قابل پهن کردن و چسباندن است و در هر ابعادی که بخواهید میتوانید نصب کنید.

قابل شستشو است : براحتی میتوانید روی آن آب بگیرید و کثیفی ها را بشویید.آب روی آن جمع نخواهد شد و آب از چمن عبور خواهد کرد و بر اساس شیب تراس به خروجی آب انتقال داده میشود.

چمن مصنوعی آتش نمیگیرد : قطعا این دغدغه خیلی از افراد است که نگران آتش سوزی در تراس باشند ولی جای هیچ نگرانی نیست.چونکه چمن مصنوعی قابل اشتعال نیست و شعله ور نمیشود. حتی اگر زغال یا هر چیز دیگری که قابلیت شعله ور شدن داشته باشد روی آن بیفتد،.فقط همان محدوده آسیب میبیند و پخش نخواهد شد.

چه نوع چمنی برای تراس مناسب است ؟

چمن های مصنوعی در طرح ها و کیفیت های مختلفی تولید میشوند که از اکثر این مدل ها در تراس استفاده میشود. اما اینکه کدام مدل ها بهتر و مناسب با تراس شماست بستگی به میزان استفاده و نوع کاربری شما دارد. اگر که تردد شما زیاد است و به عنوان نشیمنگاه از آن استفاده میکنید و همچنین کودکی دارید که روی آن بازی میکند بهتر است که از چمن های پرتراکم وارتفاع بالا استفاده بکنید.چرا که بسیار نرم و لطیف هستند و پای شما و کودکتان را اذیت نمیکند. همچنین اگر میزان کثیفی و ریختن آشغال روی چمن زیاد باشد بهتر است ازچمن های با الیاف کوتاه تر استفاده کرد چرا که تمیزکاری آنها راحت تر است.در نتیجه این شما هستید که بنا به سلیقه و نوع کاربری از تراس چمن مصنوعی مورد نظرتان را انتخاب میکنید.

طول عمر چمن مصنوعی تراس

طول عمر چمن مصنوعی به عوامل مختلفی بستگی دارد. اینکه کیفیت چمن خریداری شده چگونه باشد و نحوه نگهداری از آن چطور است.چمن های بی کیفیت معمولا دارای بکینگ نازک و خشکی هستند که این موضوع را با خم کردن چمن و لمس کردن بکینگ با دست نیز میتوان متوجه شد. از طرف دیکر هر چقدر تردد در تراس بیشتر باشد و چمن مصنوعی تحت فشار بیشتری قرار بگیرد طول عمر آن پایین تر می آید. نور مستقیم خورشید نیز در دوام چمن مصنوعی مؤثر است. چمن های مصنوعی با کیفیت به گونه ای تولید میشوند که چندین سال در برابر اشعه uv مقاوم هستند.ولی اگر بخواهیم مقایسه بکنیم چمن هایی که چندین سال در برابر تابش مستقیم خورشید هستند دوام کمتری نسبت به چمنی دارد که در نور خورشید به آن نمیتابد.

اما اگر از چمن های مصنوعی با کیفیت موجود در بازار استفاده میکنید،طول عمر آنها برای تراس حداقل 7 سال به بالا میباشد تراس را چگونه با چمن مصنوعی تزیین کنیم ؟

همانطور که میدانید چمن مصنوعی یکی از پراستفاده ترین محصول ها جهت دیزاین منازل میباشد. امروزه اکثر طراحان دکوراسیون داخلی از چمن مصنوعی برای دیزاین خانه ها استفاده میکنند. از پشت بام گرفته تا دیوار سبز و تراس خانه. در تراس های بزرگ میتوان در کنار چمن مصنوعی از ابزار دیگر استفاده کرد،تا از حالت یکنواختی بیرون آید. مثلا ترکیب چمن مصنوعی به همراه ترموود یک ترکیب خاص است که نمای تراس را به کلی متفاوت میکند. حال اگر به عنوان حاشیه بتوانید از سنگ های سفید رنگ دور تا دور ترموود و چمن استفاده بکنید، همچنین استفاده از گل های طبیعی به همراه گلدان های کوچک و بزرگ مستطیلی و استوانه ای نیز به زیبایی کار شما خواهد افزود. قطعا در کنار دیزاین تراس وجود یک باربیکیو خالی از لطف نیست و لذت درست کردن کباب در همچین فضایی بسیار دلچسب است.

اگر تراس خانه کوچک باشد، چمن مصنوعی به همراه چند عدد گل و گیاه کوچک کفایت میکند.چرا که شلوغی بیش از حد در فضای کوچک جلوه زیبایی ندارد و توصیه میشود از یک چیدمان ساده استفاده شود. در بالکن های کوچک میتوان قسمتی از بدنه دیوار را نیز از چمن مصنوعی استفاده بکنید.

اینکه چیدمان این تراس سما با استفاده از این ابزارها چگونه باشد تا حدودی به سلیقه خودتان بستگی دارد. شما میتوانید با استفاده از تجربیات تیم افرا چمن در کنار سلیقه خودتان یک دکوراسیون زیبا برای تراس خانه خلق کنید.

آیا چمن مصنوعی تراس در فصل تابستان قابل استفاده است ؟

خیلی از افراد نگران این مسئله هستند که در آفتاب گرم تابستان چمن مصنوعی قابل استفاده است یا خیر؟ در جواب این سوال باید گفت، درست است که چمن مصنوعی همانند چمن طبیعی دما را متعادل نگه نمیدارد، اما درجه حرارت آن نیز آنقدر هم بالا نمیرود که نتوان شما و یا فرزندانتان روی آن راه برود. البته برای اینکه آن مقدار گرمای جذب شده را دفع کنید میتوانید با استفاده از آب پاشی روی چمن مصنوعی این کار را انجام دهید. با انجام اینکار هم دمای چمن متعادل میشود و هم حس شادابی و طراوت به تراس خانه برمیگردد.

ناگفته نماند که هر چه علم پیشرفت میکند ابزار ها و وسیله ها کاربردی تر و به روزتر میشوند.نسل جدید چمن های مصنوعی با پیشرفت چشمگیری که داشته اند مقاوت بالایی در برابر افزایش و یا کاهش دما دارند و گرما را کمتر به خودشان جذب میکنند.

انواع چمن های مصنوعی برای بالکن

چمن های مصنوعی بالکن در سه کیفیت متفاوت تولید میشوند.چمن های نایلونی، پلی اتیلن، پلی پروپیلن.

چمن های نایلونی دوام بالایی دارند و در برابر فشار و تغییرات دمایی بسیار مقاوم هستند.میتوان گفت تقریبا با دوام ترین چمن های مصنوعی موجود در بازار هستند. اما هزینه های آنها بسیار بالاست.

چمن های مصنوعی پلی اتیلنی نوع دیگری از چمن های مصنوعی است که جزو پرمصرف ترین هاست. چرا که به چمن طبیعی بسیار نزدیک است و نرمی و لطافت خوبی دارد.دقیقا همان چیزی که مناسب تراس است.

چمن های پروپیلن به نسبت دو نوع دیگر از کیفیت پایین تری برخوردار است. مقاومت آن در برابر تغییر دما پایین است و دچار تغییر شکل میشود و نمیتواند گزینه مناسبی برای تراس باشد. شاید هینه کمتری داشته باشند ولی به سرعت فرسوده میشوند.

قیمت چمن مصنوعی برای تراس: اگر نگران هزینه های چمن مصنوعی برای تراس و بالکن خانه تان هستید باید به شما بگویم که حتی با هزینه چند صد هزار تومنی هم میتوانید تراس خانه را سبزپوش بکنید. تنوع در تولید چمن های مصنوعی باعث تنوع قیمت نیز شده است و شما میتوانید با توجه به بودجه ای که در نظر گرفته اید، چمن مورد نظرتان را خریداری بکنید. اختلاف قیمت در چمن های مصنوعی به فاکتور هایی چون ارتفاع الیاف، تراکم و جنس بکینگ بستگی دارد.

هزینه کردن برای چمن های مصنوعی بصرفه تر از سایر کف پوش ها می باشد، چرا که نیازی به زیرسازی و نگهداری خاصی ندارد و بدون آنکه زحمتی برای شما داشته باشد چندین سال عمر میکند.

ناگفته نماند اگر تراس شما بزرگ باشد هزینه نصب را نیز باید در نظر بگیرید.

نحوه نصب چمن مصنوعی تراس

برای نصب ابتدا باید زیرسازی آماده باشد. یعنی اینکه زیر کار مسطح و شیب بندی مناسب باشد. معمولا در اکثر خانه ها تراس ها با سنگ و سرامبک پوشیده و شیب بندی نیز از قبل آماده شده است.پس فقط نیاز به پهن کردن و برشکاری دارید.

عرض چمن های مصنوعی معمولا دو متر است و اگر عرض تراس شما هم دو متر باشد پس نیازی به هزینه نصب ندارید و میتوانید همانند موکت آنرا پهن کرده استفاده کنید. تما اگر عرض تراس شما بزرگتر یا کوچک تر باشد و یا برشکاری های ظریفی داشته باشد نیاز است که به نصاب با تجربه سپرده شود.

 در تراس و بالکن های بزرگ برای نصب و اتصال چمن ها به یکدیگر از نوار اتصال استفاده میشود. چسب روی نوار اتصال ریخته میشود و سپس از طریق این نوار، لبه های چمن ها به یکدیگر چسبانده میشود. چسب به هیچ عنوان در وسط چمن استفاده نمیشود، چرا که مانع عبور آب میگردد و فقط باید در حاشبه ها و روی اتصالات از چسب استفاده کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا