روش نصب چمن مصنوعی بین موزاییک

چمن مصنوعی امروزه کاربرد های زیادی پیدا کرده است و تنوع در تولید این محصول نیز زیادتر شده، که همین امر سبب بالا رفتن تقاضای این محصول زیبا شده است. طراحی دکوراسیون خوب یکی از دلایل اصلی زیبا نشان دادن آن مکان میباشد و چمن مصنوعی تزئینی با کاربردهای فراوانش باعث شده است که طراحان با استفاده از این محصول بتوانند چیدمان زیبایی را برای ویلاها، اپارتمان ها، کافی شاپ ها و خیلی از مکان های دیگر استفاده کنند.

یکی از پرکاربردترین دیزاین ها، دکوراسیون محیط با استفاده از چمن مصنوعی بین سرامیک و سنگ است. که این سبک هم در حیاط ها و هم در پشت بام ها قابل اجراست. در این مقاله تصمیم داریم که نحوه اجرای چمن مصنوعی مابین سنگ را به شما آموزش دهیم.

برای نصب چمن مصنوعی مابین سنگ باید چکار کنیم ؟

اولین مرحله، چیدمان درست سنگ ها کنار یکدیگر است. شما میتوانید طرح های هندسی مختلفی را برای سنگ ها اجرا بکنید. چمن مصنوعی قابلیت این را دارد که در هر طرحی که بخواهید میتوانید آن را نصب بکنید. اما برای اینکه نصب شما به بهترین و زیباترین شکل ممکن اجرا شود باید یک سری نکات رعایت شود.

فاصله بین شیار ها و عمق آنها از زمین چقدر باید باشد ؟

عمق بین شیار ها و عرض آنها و همچنین ارتفاع الیاف چمن است که میزان زیبایی کار شما را تعیین میکند. اگر این سه فاکتور با هم تناسب نداشته باشند ممکن است زیبایی چمن مصنوعی بدرستی به چشم نیاید. معمولا بهترین و مناسب ترین عمق شیار ها یک تا یک و نیم سانتی متر میباشد و چمنی که انتخاب میکنید نیز بهتر است که الیاف آن یک سانتیمتر از عمق شیار ها بیشتر باشد. چونکه باعث زیباتر شدن کارتان میشود. عرض بین سنگ ها معمولا بهتر است بین 5 تا 10 سانتی متر باشد. معمولا عرض های بزرگتر از این سایز را در حاشیه های کار و یا در وسط کار اجرا میکنند.

چه کارهایی  قبل از نصب چمن مصنوعی مابین سنگ  باید انجام شود ؟

مهمترین کاری که باید انجام شود آماده کردن زیرسازی بین سنگ ها میباشد.زیرسازی معمولا به دو صورت میتواند انجام شود :

زیرسازی سیمانی :

در این روش پس از تنظیم و نصب کردن سنگ ها یا موزاییک ها، با استفاده از سیمان و نرمه مابین شیار ها را پر میکنیم. هنگام پر کردن شیار ها باید دقت شود که عمق آنها را به اندازه ای که میخواهید ( معمولا 1 تا 1.5 سانتیمتر) فاصله داشته باشد. نکته دیگری که باید دقت کنید، صاف بودن سطح سیمانی بین شیارهاست. چرا که اگر ناهمواری داشته باشند و یا صاف نباشند،چسبکاری چمن بخوبی انجام نمیشود و ممکن است چمن مصنوعی کنده شود.

زیرسازی شنی :

در این نوع زیر سازی، در بین شیارها از شن استفاده میشود. قبل از اینکه شن ریخته شود باید خاکی که در زیر آن وجود دارد حسابی کوبیده شود که دچار نشست خاک نشود. برای اینکار بهتر است که خاک را خیس کنید و سپس با وسایل مخصوص غلتک بزنید. پس از کوبیدن خاک، شن به عمق ۲ تا ۴ سانتی متر ریخته میشود. بهتر است که از شن نخودی استفاده شود تا بهتر کوبیده شود. در این روش از چسب استفاده نمیشود و چمن مصنوعی را با استفاده از میخ به شیار ها فیکس میکنند. مزیتی که این روش دارد قابلیت نفوذپذیری سریع آب میباشد.

زیرسازی سیمانی بهتر است یا شنی ؟

کاربرد زیرسازی سیمانی بهتر است و بیشتر زیرسازی ها بصورت سیمانی اجرا میشود، چرا که بدلیل چسبکاری یکپارچه چمن محکم تر روی آن فیکس میشود و امکان جابجایی وجود ندارد و اگر بعدها تحت فشار پا و یا وسایل نقلیه نیز قرار بگیرند دچار تورفتگی نخواهند شد.

چسب مخصوص چمن مصنوعی بین سنگ چیست؟

معمولا از دو نوع چسب میتوان استفاده کرد.

چسب دو جزئی :

این چسب از جنس پلی اورتان میباشد، که از ترکیب دوماده با هم تشکیل شده است. تا زمانیکه این دو ماده با هم ترکیب نشوند چسب سفت نخواهد شد.

چسب صنعتی :

این چسب با نام چسب موکت شناخته میشود.و در بازار با نام های چسب بل(bell ) نیز عرضه میشود. قبل از استفاده باید بخوبی مخلوط گردد سپس از آن استفاده شود.

چسب دوجزئی محکم تر از چسب صنعتی میباشد و دوام بیشتری دارد. اگر احتمال میدهید که بعد ها بخواهید چمن مصنوعی بین سنگ را بردارید و در جای دیگر استفاده کنید از چسب صنعتی استفاده کنید.

روش نصب چمن مصنوعی بین سنگ :

پس از آنکه زیر سازی آماده شد، به سراغ نصب چمن مصنوعی میرویم. قبل از نصب مطمئن شوید که اگر زیرسازی سیمانی است،حتما خشک و تمیز باشد.چرا که اگر خشک و یا اشغال داشته باشد چسب بخوبی به سیمان چسبیده نمیشود. در مرحله بعد باید چمن ها را برش داد.در بازار برخی چمن ها بصورت نواری وجود دارد.اما اکثرا چمن ها دارای عرض 2 متر هستند و در هنگام نصب توسط نصاب بصورت نواری برش داده میشوند. بهتر است که چمن را روی کار برش دهید زیرا ممکن از چمن های نواری اماده که خریداری میکنید با عرض چمنتان فیکس نشود و مقداری از کناره های خالی بماند و یا لبه های چمن اصافه باشد و کارتان انگونه که باید زیبا زیبا نشود.اما اکر چمنی که میخرید برش نخورده باشد،نصاب قبل از برش دادن اندازه عرض شیار ها را دقیق میکیرد سپس بر اساس انها برشکاری میکند و مار شما دقیقتر اجرا خواهد شد.

پس از آنکه چمن ها برش داده شدند به سراغ ریختن چسب میرویم. چسب باید به گونه ای ریخته شود که از شیار ها بیرون نزند و بصورت زیگزاگ دو طرف شیار را دربرگیرد. در مرحله بعد چمن مصنوعی را از دو طرف فیکس کرده و روی شیار ها پهن میکنیم.موقع پهن کردن باید خیلی دقت شود که الیاف با چسب ها برخورد نداشته باشد و باعث کثیفی چمن و اطراف آن بشود. بعد از اینکه چمن مصنوعی نواری پهن شد باید آنرا تحت فشار پا یا دست قرار دهید تا بخوبی به سیمان چسبیده شود.

چمن مصنوعی بین سنگ بهتر است یا چمن طبیعی ؟

کاشت چمن طبیعی در یک شیار کوچک و نگهداری از آن کار بسیار دشواری است. فرض کنید که بخواهید چند روزی یکبار این چمن ها را هرس کنید و یا کود دهید، علاوه بر اینکه چمنی یکدست سبز نخواهید داشت و همینطور دچار کچلی خواهد شد، زمان زیادی نیز باید برای اینکار صرف کرد.با وجود این تفاصیل چمن مصنوعی برای بین سنگ ها بهترین گزینه است.چرا که نیازی به آبیاری ندارد و همیشه یکدست سبز است.

هزینه نصب چمن مصنوعی مابین سنگ چقدر است ؟

اجرای چمن مصنوعی مابین سنگ یک کار تخصصی است که نیاز به فرد حرفه ای و دقیق برای برشکاری و چسباندن دارد.چرا که ظریفکاری بالا است که زیبایی این کار را دوچندان میکند. پس اگر تخصص اینکار را ندارید به هیچ عنوان به تنهایی سمت آن نروید. تیم حرفه ای افرا چمن با اجرای بیش از صد ها کار مابین سنگ این اطمینان را برای شما فراهم خواهد کرد که با خیال راحت کارتان را به دست نصابان ما بسپارید.نصب چمن مصنوعی مابین سنگ نیاز به چسب زیادی دارد و نسبت به مکان های یکپارچه میزان چسب بیشتری مصرف میکند و از طرف دیگر ظرافت و برشکاری بیشتری دارد، به همین خاطر زمان نصب را بسیار طولانی تر خواهد کرد.

هزینه نصب اینگونه کارها معمولا به نسبت مساحت کل و یا متر طول کل مابین سنگ ها حساب خواهد شد.مثلا شاید مساحت کل حیاط شما 100 متر باشد و میزان چمنی که برای مابین سنگ ها نیاز است 25 متر باشد. برای اجرت نصب، مساحت 100 متر محاسبه خواهد شد.

آیا چمن مصنوعی مابین سنگ قابل شستشو است ؟

جواب مثبت است.جنس چمن مصنوعی به گونه ای است که با خیال راحت میتوانید آنرا بشویید و فرچه بکشید.از یک سری مواد شویند به غیر از سفید کننده ها نیز میتوان استفاده کرد. چسب چمن نیز در مقابل آب و تغییرات آب هوایی مقاوم هستند  و نگران خیس شدن آنها نباشید.

قیمت چمن مصنوعی مابین سنگ

در بازار انواع مختلفی از چمن های مصنوعی وجود دارد که تقریبا از همه انها برای مابین سنگ میتوان استفاده کرد. اما نکته ای که وجود دارد این است که عمق مابین سنگ چقدر باشد و چمن مصنوعی با چه ارتفاع الیافی مناسب کار شماست.مثلا اگر عمق شیار ها 1.5 سانتیمتر باشد، بهتر است که چمن انتخابی شما 2.5 سانتی متر باشد.

قیمت چمن مصنوعی بسیار متفاوت و گسترده است که دلیل این اختلاف قیمت بخاطر جنس بکینگ، ارتفاع الیاف و تراکم آن میباشد.هر چقدر تراکم الیاف بیشتر باشد چمن در بین شیار ها ایستاده تر نشان داده میشود و زیبایی بیشتری خواهد داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا