کاربرد چمن مصنوعی در منزل

کاربرد های چمن مصنوعی در منزل چیست ؟

استفاده از چمن مصنوعی طیف گسترده و وسیعی را شامل می شود از جمله برای کاربردهای تزئینی و زیبایی و یا کاربردهای ورزشی. افرا چمن در این مقاله قصد دارد شما عزیزان را با ایده هایی نو و تازه در استفاده از چمن های مصنوعی سبز در مکان های مختلف آشنایی دهد.

استفاده های چمن مصنوعی تزئینی بسیار گسترده است. چمن های مصنوعی از نظر جنس، شکل ظاهری، ارتفاع الیافت در انواع مختلفی تولید می شوند که شباهت بسیاری به چمن طبیعی دارند. چمن های تزئینی در دو مدل بهاره یا پاییزه به صورت تک بافت یا دو بافت تولید می شوند. چمن مصنوعی از جنس پلی اتیلن بسیار نرم و لطیف می باشد این نوع چمن با کیفیت بالا و ماندگاری زیاد در برابر رطویت و نور خورشید کاربرد های زیادی دارند.

چمن مصنوعی چیست ؟

چمن مصنوعی کفپوشی از الیافت پلاستیکی و سنتزی هستند که از نظر ظاهر بسیار شبیه به چمن های طبیعی می باشند. این الیافت پلاستیکی در طرح ها و جنس های مختلف تولید می شوند و کاربردهای متفاوتی دارند. چمن های مصنوعی یا برای کاربرد تزئینی یا برای زمین های ورزشی استفاده می شود.

چمن مصنوعی چه تفاوتی با چمن طبیعی دارد ؟

چمن های مصنوعی جدید بسیار شبیه به چمن های طبیعی هستند به طوری که از دور تشخیص آنها از یکدیگر سخت می باشد. اما تفاوت عمده ای در شرایط نگهداری و هزینه های آن، وزن و تراکم و جنس و لطافت و طول عمر دارند.

هزینه نگهداری چمن طبیعی بسیار زیاد است. مراحل تولید این گیاهان طبیعی زمانبر و نیاز نیاز به کاشت بذرگیاهان طبیعی . برداشت دارد و برای زنده ماندن و با طراوت ماندن این گیاهان باید زمان و هزینه صرف کنیم. درصورتی که برای چمن مصنوعی شما فقط برای خرید آن هزینه میکنید که نسبت به هزینه طبیعی کمتر است.

اگر زمینی پوشیده شده از چمن طبیعی دارید نمی توانید آنرا با خیال راحت رها کنید شما باید برای نگهداری این گیاهان زنده آنها را هرس کرده، سم پاشی و آبیاری کنید. در صورتی که نگهداری چمن مصنوعی زمانبر نیست و گیاهان مصنوعی هزینه نگهداری ندارند.

چالشی ترین دلیل برای ترغیب استفاده از آن صرف جویی در مصرف آب می باشد. کم و بیش همه میدانیم کره زمین در حال کاهش ذخایر آبی می باشد و این الیافت مصنوعی کمک شایانی به ذخیره منابع آبی میکنند.

همچنین طول عمر و مقامت این الیافت های سبز مصنوعی نسبت به چمن های طبیعی بیشتر می باشد. علاوه بر آن چمن های مصنوعی دارای ثبات رنگ می باشند.

ایمنی بودن بالای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی باعث شده است کاربرد این الیافت سنتزی سبز در محل های بازی کودکان و محل های ورزشی بیشتر باشد.

این الیافت مصنوعی سبز دارای زهشکی مناسبی در لایه زیرین خود هستند که آب های سطحی براحتی می توانند از سطح چمن مصنوعی خارج شوند.

خاصیت بارزی که کاربرد چمن مصنوعی را از طبیعی متفاوت می کند این است که الیافت مصنوعی سبز در هر مکانی که فکرش را کنید قابل نصب و اجرا هستند این در حالی است زمین چمن های طبیعی باید قابلیت کشت را داشته باشد.

مزیت استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و محل کار

بسیاری از انسان ها کارهای روزمره خود را در فضای بسته انجام می دهند و در کنار آن آلودگی های آب و هوا و هیاهوهای زندگی ماشینی روح انسان فرسوده و مستهلک می کند. تحقیقات ثابت کرده است که سرسبزی و طبیعت برای جسم و روح انسان ضروری است. امروزه به دلیل کمبود وقت و سبک زندگی صنعتی و مدرن وقت گذراندن در طبیعت با مشکلاتی موجه است.

 در عین حال نباید تاثیر مثبت رنگ سبز بر کاهش استرس های روزمره انسان غافل شد. با خرید چمن مصنوعی و نصب آن، می توان طبیعت را در خانه خود تداعی کنیم. تمایل به استفاده از چمن مصنوعی در سال های اخیر موجب تحولی مفرج و در عین حال زیبا و مدرن در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و محل کار شده است

انواع چمن مصنوعی مورد استفاده در محل کار و منازل

با استفاده از چمن مصنوعی و ایجاد طبیعت در منزل می توانیم تاثیر مثبت و شایانی در زیبا سازی محیط انجام دهیم. مکان مناسب برای نصب چمن مصنوعی هم بسیار مهم و اساسی می باشد. چمن های مصنوعی در ارتفاع زیاد، متوسط و کم تولید می شوند که بسته به نیازمان و بر اساس محیط مورد استفاده و سلیقه شخصی می توانیم یکی از انواع آن را انتخاب کنیم.

چمن مصنوعی با ارتفاع زیاد بیشتر در محیط های سرباز استفاده می شود مانند: زمین های ورزشی، استخرها، باغ و غیره

چمن مصنوعی با ارتفاع متوسط ضربه گیر خوبی است و بیشتر در محل بازی کودکان قابل استفاده است. همچنین این چمن برای تزئین منزل، باغ، حیاط و استخر و … نیز استفاده می شود.

چمن مصنوعی با ارتفاع کم بیشتر در مکان هایی که محل رفت و آمد زیاد باشد قابل استفاده است.

کاربرد چمن مصنوعی در منزل

افرا چمن در بخش زیر شما را با انواع مکان هایی که چمن مصنوعی در آن قابل استفاده است آشنا می کند و به شما ایده هایی نو دراستفاده از این الیافت سبز می دهد.

چمن مصنوعی برای زیر گلدان

روح انسان برای ارائه احساسات نیاز به طبیعت و سرسبزی دارد. گاهی اوقات استفاده از یک فضای سبز در منزل حتی بسیار کوچک تاثیر بسزایی در روحیه انسان دارد. استفاده ترکیب از گلدان های طبیعی با کفپوشی از چمن مصنوعی ترکیبی هوشمندانه و محشر است.

چمن مصنوعی برای فنس چمنی

بسیاری از خانه ها و ویلاها توسط نرده های فلزی پوشش داده می شوند ترکیب این نرده ها با گیاهان سبز مصنوعی دیده بصری بسیار زیبا و فوق العاده ای را به همراه دارد. فنس چمنی همچنین برای جداسازی فیزیکی بین زمین های مشترک، پوشش دهی فضای درون پشت بام، برای پارتیشن بندی، تزئین دیوار و یا محصور سازی بالکن استفاده می شود. با توجه به اینکه فضاهای شهری بسیار شلوغ و متراکم هستند استفاده از پوشش چمنی و سبز برای تراس زیبایی بسیار زیبا و کاربردی می باشد.

چمن مصنوعی برای کفپوش لابی راهرو

شما می توانید کف راهرو و لابی خانه تان را توسط چمن مصنوعی مفروش کنید. امروزه درراهرو و ورودی اکثر تالارها و رستوران ها از چمن مصنوعی برای شکیل شدن و لاکچری بودن محیط استفاده میکنند. از ترکیب آینه برای دیواره های راهرو با کفپوشی سبز از چمن مصنوعی غافل نشوید که دارای دیدی بسیار فوق العاده و شکیل می باشد.

چمن مصنوعی برای راه پله

تحقیقات ثابت کرده است تعامل انسان با طبیعت در کاهش استرس ها و تنش های انسان بسیار تاثیر مثبتی دارد و طراحان دکوراسیون داخلی و خارجی ساختمان های مسکونی و تجاری همواره به دنبال راهی برای این ارتباط هستند. در این میان استفاده از چمن مصنوعی تنها گزینه موجود می باشد به دلیل اینکه استفاده از چمن طبیعی در دکوراسیون خانه مثلا برای استفاده در پله ها کاری بسیار دشوار است. استفاده از چمن مصنوعی در راه پله های ساختمان در سال های اخیر بسیار رایج شده است.

در بسیاری از ساختمان ها لیز بودن پله ها مشکلات جبران ناپذیری را برای برخی افراد ایجاد میکند. از اصلی ترین مزیت استفاده از چمن مصنوعی سبز در راه پله علاوه بر زیبایی دوچندان آن، افزایش ضربه پذیری می باشد. این الیافت سبز مصنوعی با خاصیت ضربه گیر بودن مانع از سر خوردن افراد بر روی راه پله می شوند و یا در صورت برخورد از تبعات آسیب جدی جلوگیری میکنند.

چمن مصنوعی برای بالکن و تراس

با دکوراسیونی از فضای سبز می توانیم بالکن و تراس خود را به مکانی زیبا و دلنشین تبدیل کنیم. با الهام گرفتن از ایده حس ارامش را در خانه القا می کنیم.استفاده از چمن مصنوعی تراس و بالکن مقرون به صرفه ترین کار برای دلپذیر کردن محیط خانه می باشد.

چمن مصنوعی برای زمین بازی کودکان

بدون شک یکی از باورهای غلط در مورد چمن های مصنوعی این است که این الیافت پلاستیکی برای کودکان ایمن نیستند. این در حالی است که نصب چمن مصنوعی در محل بازی کودکان از زمین خوردن آنها و برخورد فیزیکی و اتفاقات ناگوار بعد از آن جلوگیری می کند. در واقع نصب چمن مصنوعی در محل بازی کودکان یک مزیت برتر می باشد و ایمنی محل بازی کودکان را تضمین میکند.

چمن مصنوعی برای حیاط مهد کودک ها

مهدکودک محلی پرورش روحیه کودکان می باشد و باید مکانی شاد و سرشار از انرژی باشد. استفاده ازچمن مصنوعی برای مهدکودک ها یک انتخاب هوشمندانه است. چمن مصنوعی علاوه بر ایجاد انگیزه و نشاط یه ضربه گیر عالی در هنگام برخورد کودکان بر روی زمین است. این الیافت های سبز سنتزی بسیار نرم و انعطاف پذیر می باشند و به هیچ وجه رنگ زا و حساسیت زا نمی باشند و یک محصول کاملا ایمنی برای مکانی است که کودکان در آن رفت و آمد میکنند.

چمن مصنوعی برای حیاط خانه

محققان بین سلامت روان افراد و دیزاین و طراحی خانه یا مکانی که فرد بیشتر وقت خود را در آن می گذراند ارتباط مستقیم و تاثیرگذاری را مشاهده کرده اند. از طرفی تعامل انسان با طبیعت بهترین راه تقویت روحیه و حس آرامش می باشد. در این میان استفاده از چمن مصنوعی برای حیاط باعث تحول عظیم و جدید در دکوراسیون و دیزایین داخلی خارجی منازل مسکونی یا تجاری شده است. یکی از ایده های استفاده از چمن مصنوعی محوطه سازی حیاط می باشد. چمن مصنوعی بصورت رولی برای هر سایز و ابعادی از فضا قابل طراحی و نصب است. چمن های مصنوعی در لایه زیرین پوشش خود دارای حفره های زیادی است که آب به راحتی از آن ها خارج می شود.

چمن مصنوعی برای دور استخر ها

از بهترین ایده ها برای زیبا سازی استخر استفاده از چمن مصنوعی سبز برای تزئین دور استخر در ویلاها می باشد. توصیه می شود اگر استخر شما پر رفت و آمد است از الیافتی پرتراکم و دارای ارتفاع بلند استفاده کنید.

چمن مصنوعی در بین سنگ و موزاییک حیاط

یکی از کاربردهای زیبا چمن مصنوعی استفاده از آن به عنوان چمن مصنوعی بین سنگ و موزاییک است که طرفداران زیادی پیدا کرده است. دقت شود ارتفاع چمن مصنوعی نباید از سیلر بین سنگ ها بیشتر باشد.

چمن مصنوعی برای زمین های فوتبال

بسیاری از افراد در ویلاهای خود زمین های ورزشی کوچکی برای ورزش و تفریح های خانوادگی خود دارند که کاشت چمن طبیعی برای آنها به صرفه نمیباشد. بهترین کفپوش برای این مکان چمن مصنوعی ورزشی است. برای استفاده در زمین فوتبال به چمنی با ارتفاع بالا و ضخامت زیاد نیاز داریم. چمن مصنوعی در انواع مختلف و برای مصارف مختلف به کار می رود. بافت چمن مصنوعی فوتبال با مصارف تزئینی متفاوت است.

چمن مصنوعی برای روف گاردن و پشت بام ها

اگر منزل کوچک و فضای کم برای مهمانی و دورهمی ها و یا ورزش در منزل دارید استفاده از چمن مصنوعی پشت بام را دست کم نگیرید. با دیزاین و طراحی این فضای بی استفاده توسط چمن مصنوعی آنرا به مکانی تفریحی و دنج برای دورهمی یا حتی جلسات کاری تبدیل کنید. کفپوشی از جنس چمن مصنوعی دوام و استقامت بالا در برابر نورخورشید و رطوبت دارد.

چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته ها

چمن طبیعی در زیر درختان و بوته های سبز به دلیل نرسیدن نورخورشید معمولا پژمرده و زرد می شوند. استفاده از چمن مصنوعی برای زیر درختان و بوته های طبیعی بسیار شیک و بهترین گزینه می باشند به دلیل اینکه این گیاهان مصنوعی سبز رشد نمی کنند و نیاز به نورخورشید ندارند. چمن مصنوعی به صورت رولی است و می توان آن را برای هر فضایی برش بزنید. توصیه می شود که از ترکیب سنگ های تزئینی با چمن های مصنوعی در زیر درختان سبز غافل نشوید که زیبایی کار شما را دوچندان می کند.

چمن مصنوعی برای دیوار یا به اصطلاح گرین وال

استفاده از دیوار سبز مصنوعی یا گرین وال در دیوار منازل و اماکن تجاری علاوه بر زیباسازی موجب افزایش قیمت ملک هم می شود. با استفاده از چمن مصنوعی می توانیم ترک و عیوب دیوار منزلمان را با الیافتی سبز مسرت خش و دلنشین پوشش دهیم. این الیافت عایق صدا و گرما هستند و گزینه بسیار مناسبی برای صرف جویی انرژی در منازل می باشند.

چمن مصنوعی برای زمین های فوتسال و زمین های تنیس

سرسبزی چمن مصنوعی بسیار انرژی بخشش می باشد و باعث می شود ورزشکاران تمرینات خود را با بالاترین سطح روحیه انجام دهند. چمن مصنوعی یکی از کفپوش هاس مناسب با قدرت نرمی و انعطاف بالا و در عین حال ایمنی و ضربه گیری بالا برای مکان های ورزشی می باشد.

چمن مصنوعی برای مکان نگهداری حیوانات خانگی

نگهدارای حیوانات خانگی مثل سگ و گربه در سال های اخیر روبه افزایش است. این حیوانات دوست دار طبیعت و زاده شده در آن هستند. بهتر است طبیعت را در محل زندگی این حیوانات تداعی کنیم. استفاده از چمن مصنوعی برای محل نگهدارای این حیوانات دوست داشتنی گزینه بسیار مناسبی است. با تمیز کردن چمن مصنوعی امکان رشد حشرات در آن وجود ندارد و بهترین شوینده برای چمن مصنوعی آب می باشد. این الیافت پلاستیکی سبز در برابر چنگال های سگ و گربه بسیار مقاوم می باشند. با این حال توصیه می شود برای محل نگهداری آنها از چمن هایی با الیافت کوتاه استفاده شود.

چمن مصنوعی برای کف آسانسور

ایده دیگر استفاده از چمن مصنوعی برای کف آسانسور می باشد. زیبا سازی آسانسور با چمن مصنوعی آرامش بهتری به محیط مسکونی می بخشد.

چمن مصنوعی برای اتاق بازی کودک

اتاق بازی کودکان مکانی است که باید در عین ایمنی بودن از رنگ های شاد و نشاط بخش در آن استفاده شود. رنگ سبز بسیار مفرح بخش و روح انگیز است. علاوه بر آن چمن مصنوعی یک ضربه گیر عالی برای مکانی است که کودک دلبندتان در آن در حال بای می باشد. پس برای تزئین اتاق بازی کودک با چمن مصنوعی سبز دست بجنبانید.

چمن مصنوعی برای اتاق خواب

آیا شما تا به حال خوابیدن در طبیعت را امتحان کرده اید؟ تقریبا اکثر افراد تجربه خوابیدن آرام و لذت بخش در حس خوب طبیعت را تجربه کرده اند. ایده استفاده از چمن مصنوعی سبز در اتاق خواب می تواند داشتن این حس خوب و لذت بخش را برای شما همیشگی سازد. با استفاده از این الیافت مصنوعی نرم و انعطاف پذیر در اتاق خواب خود یا کودکانتان خواب آرام را تجربه کنید.

چمن مصنوعی برای پلاک خانه

نصب پلاک خانه بر روی چمن مصنوعی سبز ایده ای نو و خلاقانه می باشد. با انجام این عمل حس طراوت و با نشاطی را در بدو ورود خانه به خودتان و مهمان ها به ارمغان می دهید.

چمن مصنوعی برای ساخت مبل

اگر شما اهل مطالعه هستید، خواندن در فضای سبز حس مطالعه شما را دو چندان میکند. شما میتوانید در خانه تان در ساخت مبل یا میز مطالعه خود از ترکیب محشر چوب و چمن برای افزایش قدرت یادگیری استفاده کنید.

چمن مصنوعی برای حمام و سرویس بهداشتی

بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند سرویس بهداشتی خود را با چمن تزئین کنند که این یک ایده خلاقانه و تازه است.

چمن مصنوعی برای زمین گلف

در ایران ورزش گلف طرفداران زیادی دارد. استفاده از چمن طبیعی برای زمین گلف کاری بسیار هزینه بر و زمانبر می باشد. علاوه بر آن در سرما نگهداری چمن طبیعی دشوار می باشد به همین دلیل صاحبان زمین گلفت ترجیح می دهند زمین خود را با چمن مصنوعی مفروش نمایند.

چمن مصنوعی برای تزیین میز نهارخوری

می توان برای اینکه حس خوش غذا خوردن را در طبیعت در خانه خود تداعی کنیم از رانر یا موکت چمنی برای میز نهارخوری یا عسلی های خود استفاده کنیم.

چگونه چمن مصنوعی را خریداری کنیم؟

انواع مختلف چمن مصنوعی را در وب سایت مجموعه گروه افرا چمن قابل مشاهده است. این مجموعه با مجرب ترین کادر در زمینه فروش و نصب چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی فعالیت دارد. شما می توانید با مشاوره رایگان از کارشناسان متخصص در این مجموعه در خصوص انتخاب و خرید چمن مصنوعی بهره ببرید. همچنین می توانید برای استفاده از چمن مصنوعی در دکوراسیون داخلی و خارجی منزل یا محل کارتان از کارشناسان این مجموعه راهنمایی بخواهید.

شما برای خرید از مجموعه افرا چمن کافی است از طریق وب سایت محصول خود را سفارش دهید و یا از طریق تلفن و تماس با کارشناسان ثبت سفارش دهید.

نگهداری چمن مصنوعی

نگهداری از چمن مصنوعی کار بسیاری آسانی است و نیاز به مراقبت و رعایت اصول خاصی ندارد. ولی دانستن یک سری نکات آموزشی به افزایش طول عمر و ماندگاری چمن مصنوعی کمک شایانی می کند. بهترین شوینده برای شست و شوی چمن مصنوعی آب است. صورت وجود مواد شیمیایی و روغنی بر روی آن از شوینده ملایم استفاده کنید. در مناطقی که آب و هوای بسیار گرم و خشکی دارند ترجیحا از رنگ چمن مصنوعی روشن استفاده کنید و از قرار دادن وسایلی که جاذب گرما هستند بر روی آن خود داری نمایید. سطح زیرین چمن مصنوعی کمی شیب دار باشد تا آب بتواند براحتی از پوش سوراخ دار لایه زیرین الیافت سبز خارج شود. در سرما و برف برای تمیز کردن برف از روی چمن مصنوعی از پاروهای پلاستیکی استفاده کنید. وسایل تیز و برنده ممکن است باعث آسیب و پارگی چمن مصنوعی شوند.

افرا چمن در این مقاله برای شما عزیزان ایده هایی را در استفاده از چمن مصنوعی مطرح کرد. اگر شما ایده هایی بهتر و جدیدتری دارید که به آن در این مقاله اشاره نشد لطفا در قسمت نظرات و دیدگاه برای ما بنویسید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا