چمن مصنوعی دست دوم

چمن مصنوعی دست دوم یا استوک همان چمن مصنوعی تزئینی یا ورزشی است که قبلا در مکان دیگری استفاده شده است که به دلایل متفاوت جمع آوری شده است. برخی شاید فکر کنند که این چمن ها دیگر قابل استفاده نباشند ، اما در صورتیکه الیاف چمن ها سالم باشد و خیلی صاف نشده باشند قابل استفاده در خیلی از مکان ها میباشند.

بعد از جمع اوری چمن ، مخصوصا در مکان های ورزشی ، ابتدا باید چمن را بخوبی شستشو داد و از مواد ضدعفونی کننده استفاده کرد. چرا که این نوع چمن ها دارای گرد و خاک بوده و از لحاظ بهداشتی کثیف هستند.

اگر قصد خرید چمن مصنوعی برای استفاده در فضای بازی کودکان را دارید و به فکر چمن دست دوم هستید، بهتر است که قبل از اینکه مورد استفاده قرار بگیرد، با مواد شوینده و ضد باکتری حسابی شسته شوند. دقت نمایید که از مواد سفید کننده و اسیدی به هیچ عنوان استفاده نکنید.

چمن مصنوعی دست دوم چه نوع چمنی است ؟

با بررسی چمن مصنوعی دست دوم بهتر میتوانید با این محصول آشنا بشوید.تقاضا برای چمن های دست دوم زیاد است چرا که قیمتش بصرفه تر از سایر چمن هاست. بهتر است که بدانید اکثر چمن های دست دوم که در بازار وجود دارد از نوع چمن های فوتبالی هستند.بدلیل اینکه ارتفاع الیاف چمن مصنوعی فوتبالی از سایر چمن ها بلند تر است و دیرتر کوتاه و صاف میشوند.دلیل دیگر آن تعویض چمن مصنوعی زمین های فوتبالی بعد از چند سال استفاده میباشد.البته همه چمن هایی که جمع آوری میشوند قابل استفاده نیستند و باید بررسی شود که الیاف و بکینگ آن سالم باشد.دلیل اینکه از چمن های مصنوعی تزیینی دست دوم استفاده نمیشود این است که اصطلاک آنها خیلی کم میباشد و زمان زیادی طول میکشد تا کسی بخواهد انها را تعویض کند و اگر به حدی برسند که بخواهند تعویض شوند معمولا الیافشان از بین رفته و غیر قابل استفاده هستند.حال گاهی اوقات پیش می آید که به دلایل خاصی، مثلا جمع اوری اضطراری، بدلیل تغییر مکان ها مجبور میشوند چمن را جمع آوری بکنند.در این صورت میتوان چمن تزیینی سالمی پیدا کرد.

چمن مصنوعی دست دوم برای چه مکان هایی کاربرد دارد؟

چمن مصنوعی دست دوم در بیشتر مواقع برای مکان هایی که جنبه تزئین و زیبایی دارند استفاده میشود و نمیتوان برای مکان های ورزشی از آن استفاده کرد،مگر اینکه چمن دست دوم خیلی کار نکرده باشد و بکینگ و الیاف آن واقعا سالم باشد.اما در بسیاری از مکان های غیر ورزشی میتوان از این نوع چمن استفاده کرد که در زیر به برخی از آنها اشاره شده است.

چمن مصنوعی دست دوم برای تالار ها :

ورودی و فضای داخلی تالار ها همیشه نیاز به یک طراحی خاص دارند که وجود چمن و گل و گیاه از الزامات آنهاست.نصب چمن مصنوعی در تالار ها طرفداران زیادی پیدا کرده است.چرا که همیشه سرسبزی و شادابی در فضای تالار وجود دارد و زیبایی تالار را دوچندان میکند.حال اگر بودجه لازم جهت نصب چمن مصنوعی نو را نداشته باشید ، میتوانید از چمن های مصنوعی دست دومی که الیاف خود را از دست نداده باشد ، استفاده کرد. هر چمن دست دومی را نمیتوان برای ورودی تالار استفاده کرد باید قبل از خرید حتما بررسی شود.چرا که اگر الیاف آن از بین رفته باشد و یا بکینگ چمن سابیده شده باشد نمای خوبی نخواهد داشت و مطمئنا با نصب آن در هنگام ورود مهمانان ، بازتاب جالبی نخواهد داشت.اما اگر الیاف چمن سالم و حداقل ۲.۵ سانتیمتر باشد ، قطعا منظره زیبایی را در ورودی تالار ایجاد خواهد کرد.

چمن مصنوعی دست دوم برای حیاط مدرسه

حیاط مدارس معمولا از آسفالت یا بتن پوشیده شده است و این فضای خشک  و بی روح باعث خستگی دانش اموزان میشود و از طرف دیگر تردد و دویدن در همچین فضایی قطعا با اسیب همراه است.

به همین دلیل در حال حاضر اکثر مدارس به فکر نصب چمن مصنوعی افتاده اند. اما در برخی از مدارس بودجه به مقدار کافی نیست و نمیتوانند از چمن مصنوعی نو استفاده کنند. به همین دلیل مجبور میشوند از چمن مصنوعی دست دوم استفاده کنند. اما هر چمنی را نمیتوان استفاده کرد.

چمن مصنوعی مدارس باید پر تراکم باشد و الیاف آن حداقل ۲.۵ سانتی متر باشد. اگر این مشخصات را داشته باشد قابلیت استفاده در حیاط را خواهد داشت.

دقت شود چمنی که میخواهید برای مدرسه نصب کنید بهتر است که سیلیس و گرانولی که داخل الیاف هستند به همان صورت بمانند و در حد امکان مقدار کمی از انها تخلیه شود و فقط عملیات شستشو و نظافت آن بدرستی باید انجام شود.

 چمن مصنوعی دست دوم برای ورودی کافی شاپ ها و روستوران ها :

فضای ورودی کافی شاپ ها و ورستوران ها پرتردد میباشد و نیاز است که جلوه زیبایی داشته باشد.امروزه نصب چمن مصنوعی در کافی شاپ ها و رستوران ها بسیار جا افتاده است و روز به روز طرفداران بیشتری پیدا میکند.اگر بودجه لازم برای نصب چمن نو را ندارید میتوانید از چمن مصنوعی دست دوم استفاده بکنید.باید دقت شود که چمن مصنوعی دست دومی که میخواهید نصب بکنید به اندازه کافی تراکم داشته باشد و بکینگ آن سالم و بدون خوردگی باشد.

چمن مصنوعی دست دوم برای حیاط خلوت  ومکان های کم تردد:

در بعضی منازل و مکان های مسکونی و یا باغ ها و ویلاها ، فضایی مانند حیاط خلوت و یا مکان های پرتی وجود دارد که خیلی مورد استفاده قرار نمیگیرد و تردد زیادی ندارد.اما دلتان میخواهد که آن مکان تمیز و زیبا باشد و از آن فضای خشک و بی روح به یک خلوتگاه آرام تبدیل شود و شاید نخواهید هزینه زیادی برای آن بکنید.در این مواقع استفاده از چمن مصنوعی دست دوم میتواند گزینه مناسبی باشد.در این موارد نیازی نیست که حتما ارتفاع الیاف ۲.۵ سانتیمتر باشد میتواند کمتر از آن نیز باشد.

از کجا بفهمیم چمن مصنوعی دست دوم خوب است یا خیر ؟

  1. الیافش یکدست و به اندازه کافی باشد : یعنی دچار کچلی نباشد و اینکه الیافش از بین نرفته باشد.اکر الیاف کنده شده و یا صاف شده باشند چمن دچار کچلی میشود و بزودی از بین خواهد رفت.
  • بکینگ آن خشک ویا دچار فرسودگی نباشد  : منظور از بکینگ لایه زیرین و مشکی رنگ چمن میباشد ، که باید صاف و یا پوسیده نشده باشد.برخی بکینگ ها تیز بسیار خشک و شکننده هستند که باید چمن را تا بزنید و بکینگ را تست کنید.
  • تکه تکه نباشد : اگر میخواهید چمن دست دومی را استفاده بکنید، نباید از تکه های کوچک استفاده کنید چرا که هم برشکاری شما زیاد میشود و هم باید هزینه چسبکاری زیادی بپردازید.

نحوه نصب چمن مصنوعی دست دوم

نصب چمن مصنوعی دست دوم نسبت به چمن مصنوعی نو دردسر های بیشتری دارد.چرا که چمن بخاطر داشتن مواد سلیس و گرانول و همچین گره های الیاف داخل همدیگر ، سخت تر برش خورده میشود و باید در برشکاری بسیار دقت شود که خطا برشماری نشود وگرنه چمن بلااستفاده خواهد شد.نکته دیگری که باید در هنگام نصب دقت کرد کنار هم چیدن چمن های هم سطح و همرنگ میباشد. در چمن های دست دوم برخی تکه ها بدلیل تردد و فشار زیاد دارای الیاف کمترو برخی رول های چمن دارای الیاف بیشتری است و اگر بدرستی کنار هم چسبیده نشوند ایجاد پله میکند و در هنگام تردد امکان اینکه کفش به آن گیر کند را دارد.

معایب چمن مصنوعی دست دوم :

اگر این چمن را بخواهید در فضای سربسته و و یا مکان هایی که کودکان روی آن تردد زیاد دارند استفاده بکنید ممکن است گرد و خاک و موادی که طی چندین سال لابه لای الیاف وجود دارد باعث آزار و اذیت شود.

چمن مصنوعی دست دوم چقدر عمر میکند:

گاهی اوقات پیش می آید که مدرسه و یا مکان ورزشی نیاز به تخریب دارد و یا میخواهد تغییر مکان بدهد.در اینگونه مواقع میتوان چمن های خیلی سالمی را پیدا کرد ، که اگر کیفیت چمنی که نصب شده خوب باشد میتوان از این چمن دست دوم تا حدود ۵ سال استفاده کرد.

اما اکثر چمن های دست دومی که توی بازار وجود دارد معمولا چندین سال مورد استفاده قرار گرفته اند که اگر خیلی مستهلک نباشند ،بسته به مکانی که از انها استفاده میشود، میتوانند از ۱ تا ۳ سال عمر کنند.

قیمت چمن مصنوعی دست دوم :

قیمت چمن مصنوعی دست دوم یکسان نیست و میتواند متغیر باشد.در واقع قیمت چمن به میزان ارتفاع الیاف آن و همچنین تراکم و ضخامت بکینگ بستگی دارد.در برخی زمین های ورزشی فشار پای بازیکنان و حجم بازی روی آن زیاد است و قطعا نسبت به چمن مصنوعی زمینی که تحت فشار کمتری بوده مستهلک تر و الیاف کوتاه تری خواهد داشت و همین امر سبب کاهش قیمت آن میشود.امروزه قیمت چمن مصنوعی دست دوم از متر مربع 60 هزار تومان شروع میشود و بسته به اینکه چقدر سالم باشد تا 150 هزار تومان هم میرود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با مدیر فروش: 09127641906
Scroll to Top
اسکرول به بالا