چمن مصنوعی آکواریوم

با گسترش صنعت و تکنولوژی در عصر حاضر دخالت انسان در طبیعت بیشتر از گذشته شده است زیبایی های طبیعت جای خود را به زندگی های ماشین داده اند. اما روحیه بشر همیشه عجین شده با زیبایی های طبیعی. دیدن موجودات آبزی باعث آرامش روح و روان انسان می شود. آکواریوم و نگهداری موجودات آبزی همراه با چمن های سبز می تواند نمونه کوچک از زیبایی طبیعت در منزل یا محیط کاری ما باشد و منظره بسیار زیبا را برای ما به ارمغان بیاورد.

 مجموعه افرا چمن در این مقاله قصد دارد اطلاعات لازم را درباره ی خرید چمن مصنوعی برای استفاده در آکواریوم در اختیار مشتریان قرار دهد و این عزیزان را در خرید این نوع چمن یاری دهد.

چمن مصنوعی آکواریوم چیست؟

آکواریوم یا آبزی دان یک ظرف شیشه ای که یک محل مصنوعی برای زندگی و نگهداری آبزیان مثل ماهی می باشد. استفاده از چمن مصنوعی تزئینی در آکواریوم زیبایی آن را دوچندان میکند. استفاده از چمن طبیعی برای اکواریوم مشکلات زیادی را به همراه دارد . گیاهان زنده در آکواریوم در روز اکسیژن مورد نیاز آبزیان را تامین میکند و دی اکسید کربن را مصرف میکنند اما در شب این فرآیند برعکس می شود و موجب کاهش اکسیژن مورد نیاز آبزیان می شوند. علاوه بر آن این گیاهان اگر پوسیده شوند به زباله تبدیل شده و باعث ایجاد آفت و انگل می شوند و موجب مرگ آبزیان می شوند. در مقابل استفاده از چمن مصنوعی برای آکواریوم یک دکور لذت بخش و جذاب و شبیه به یک زیستگاه طبیعی برای آبزیان می باشد که استفاده از آن مقرون به صرفه تر است. استفاده از چمن مصنوعی تزئینی برای آکواریوم در کنار وسایل تزئینی دیگر مثل سنگ های تزئینی یک منظره بسیار زیبا و شیک را برای شما فراهم میکند. دقت شود در وسایل تزئینی نباید رنگ شیمیایی وجود داشته باشد که سلامت آبزیان را به خطر بیاندازد.

تاریخچه چمن مصنوعی آکواریوم

استفاده از گیاهان مصنوعی از دیرباز در زندگی انسان ها وجود داشته است اما استفاده از این گیاهان مصنوعی در آکواریوم سابقه طولانی ندارد و سال های اخیر رواج داشته است.

انواع گیاه چمن مصنوعی آکواریوم

می توان گفت همه ی چمن های مصنوعی تزئینی که در طرح و اندازه های مختلف هستند را میتوان در اکواریوم به کار برد. این چمن ها در ارتفاعات مختلفی و بصورت رولی تولید می شوند و قابلیت برش به اندازه های مختلف را دارند و به دلیل تنوع بالا بسته به سلیقه مشتری می توان هر کدام از آنها را انتخاب کرد. فراموش نشود هر چقدر چمن شما تراکم بالاتری داشته باشد به چمن طبیعی نزدیک تر می باشد. نوع دیگری از چمن های مصنوعی که در تزئین آکواریوم استفاده می شوند چمن های مصنوعی شاخه ای هستند. این چمن های مصنوعی شاخه ای برگ های بلند و نرمی دارند که در جریان آب تکان میخورند و باعث جذابیت بیشتر می شوند.

جنس چمن آکواریوم

 انتخاب چمن مصنوعی برای آبزیان باید با دقت و وسواس زیادی انجام شود چرا که ممکن است یک سهل انگاری موجب به خطر افتادن زندگی و در نهایت مرگ این موجودات حساس شود. چمن های مصنوعی از  جنس پلاستیک و پلیمر هستند این پلیمر ها باید از جنسی باشند که مانع رشد آفت و جلبک ها شوند. و در مقابل آلودگی های موجود در آب مقاومت بالایی داشته باشند. بهترین جنس پلیمر استفاده شده برای این گیاهان تزئینی پلیمری از جنس پلی اتیلن می باشد. هم چنین تراکم این الیافت بسیار مهم است. تراکم الیافت نباید به قدری کم باشد که فضای خالی بین آنها باعث گیر افتادن آبزیان شوند. وزن این الیافت باید به گونه ای باشد که در روی سطح آکواریوم معلق و شناور نشوند. باید الیافتی با تراکم بالا و وزنی سنگین برای زندگی آبزیان در آکواریوم انتخاب کرد.

ویژگی های چمن مصنوعی آکواریوم

  • زیبایی و جذابیت آکواریوم: ترکیب چمن مصنوعی تزئینی با آکواریوم یک دکوری بسیار دلربا و شیک برای محل زندگی شما باشد و زیبایی آکواریوم را دو چندان کند. برای زیبایی بیشتر از وسایل تزئینی دیگر نظیر اکسسوری یا سنگ های تزئینی نیز به شرط نداشتن مواد شیمیایی و رنگزا استفاده کرد.
  • تنوع بالا در انتخاب چمن و مطابق با هر سلیقه ای: چمن مصنوعی در انواع رنگ و طرح های مختلف وجود دارد و برای مشتری یک زمینه ی وسیعی از انتخاب را فراهم میکند که بتواند با توجه به شرایط و سلیقه خود بتواند محصول مورد نظر خود را انتخاب کند.
  • تمیز کردن آسان چمن مصنوعی طبیعی: از ویژگی مهم چمن مصنوعی تزئینی شست شوی آسان این چمن می باشد. میدانیم محل زندگی گیاهان آبزی باید محلی تمیز و عاری از هر گونه آلودگی باشد. شما میتوانید هر چند وقتی یک بار و در صورت نیاز چمن مصنوعی آکواریوم را خارج کرد و پس از ضدعفونی کردن دوباره آنرا در آکواریوم قرار دهید و حیطی امن و پاک را برای این موجودات کوچک و آبزی فراهم کنید.
  • ü       مزیت دیگر استفاده از چمن مصنوعی برای آبزیان حفظ سلامت این موجودات آبی می باشد و آبزیان تصور میکنند که در محیط طبیعی قرار دارند.
  •  چمن های مصنوعی تزئینی برای زنده ماندن نیاز به نور ندارند: این گیاهان مصنوعی برای زنده ماندن به نور یا املاح نیاز ندارند این یکی از ویژگی های بارز استفاده از این گیاهان سبز مصنوعی می باشد.
  • باعث کاهش اکسیژن موردنیاز آبزیان نمی شوند: میدانیم گیاهان طبیعی باعث کاهش سطح اکسیزن آب در شب می شوند و این زندگی آبزیان را در خطر می اندازد با استفاده از این گیاهان سبز مصنوعی در آکواریوم خود می توان از این پیش گیری پیشگیری کرد.
  • توسط ماهی ها خورده نمی شوند: گیاهان طبیعی توسط موجودات آبزی خورده می شوند اما به دلیل وجود مواد پلاستیکی و پلیمری در این گیاهان مصنوعی آبزیان نمیتوانند آنها را بخورند.
  • دچار پوسیدگی و فرسودگی نمی شوند: این گیاهان سبز مصنوعی  به دلیل وجود مواد اولیه مرغوب و با کیفیت دچار پوسیدگی نمی شوند
  • سم تولید نمیکنند که سلامتی آبزیان را به خطر بندازد.
  • نیاز به تصویه شیمیایی ندارند. این گیاهان برای زنده ماندن نیاز به کود یا تصفیه ندارند و فقط باید هر چند وقت یکبار آلودگی های موجود در آب را از آنها تمیز کرد.
  • محیطی مناسب برای پنهان شدن بچه ماهی هستند. موجودات آبزی میتوانند در میان این چمن های مصنوعی مخفی شوند و بازی کنند.
  • از نظر اقتصادی نسبت به گیاهان طبیعی مقرون به صرفه است. از هر نظر استفاده از گیاهان سبز مصنوعی متنوع برای آکواریوم مقرون به صرفه هستند و همچنین به ذلیل مشکلاتی که استفاده از گیاهان طبیعی دارد در زمان هم تا حد زیادی صرفه جویی میکنند.
  • مقاومت بالا چمن مصنوعی آکواریوم در برابر آب و رطوبت: جنس چمن های مصنوعی به گونه ای است که در برابر رطوبت و آب مقاوم خود را ازدست نمی دهند و پوسیده نمی شوند و بعد از سالیان در صورت نگهداری درست همچنان به تازگی و طراوت روز اول می باشند.
  • طول عمر بالا چمن های مصنوعی: استفاده از این گیاهان سبز مصنوعی در آکواریوم به دلیل ماندگاری بالا در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است.
  • ثابت بودن رنگ چمن مصنوعی آکواریوم: تغییر نکردن رنگ چمن مصنوعی در مقابل رطوبت و آب ویژگی بارز این محصولات می باشد. این گیاهان دارای مواد شیمیایی مضر نیستند و بهترین گزینه برای استفاده در آکواریوم می باشند.

قیمت چمن آکواریوم

قیمت چمن مصنوعی استفاده شده در آکواریوم بر اساس جنس و نوع پلیمر به کار رفته در آن متفاوت است. توجه شود برای زندگی آبزیان چمنی را خرید کنید که بهترین کیفیت و جنس را به همراه داشته باشد. همچنین تراکم و وزن الیافت چمن مصنوعی در قیمت آن تاثیر گذار می باشد. چمن با وزن بالاتر و تراکم بالاتر نسبت به مورد مشابه آن قیمت بالاتر دارد. توجه شود برند و شرکت سازنده چمن مصنوعی هم فاکتوری تعیین کننده در قیمت نهایی این چمن های تزئینی می باشد.

خرید چمن مصنوعی آکواریوم

 مجموعه افرا چمن با کادر مجرب و حرفه ای بهترین نوع چمن را در اختیار مشتریان قرار میدهد. شما میتوانید برای خرید چمن مصنوعی ارزان برای آکواریوم با کارشنان مجموعه افرا چمن در تماس باشید.

طول عمر چمن مصنوعی آکواریوم

 چمن های مصنوعی استفاده شده در آکواریوم کیفیت و مقاومت بسیار بالایی دارند و همین امر موجب افزایش طول عمر آنها می شود. طول عمر این چمن ها با رعایت نکات لازم برای نگهداری و مراقب آنها می تواند تا بالای 10 سال باشد.

شستن و تمیز کردن چمن مصنوعی آکواریوم

آبزیان بسیار حساس هستند و لازم است هر چندد وقت یکبار محل زندگی آنها تمیز شود تا عاری از هر گونه باکتری و آلودگی باشد شستن چمن مصنوعی کار بسیار آسانی است. کافی است آنرا از اکواریوم خارج کرده و ترجیحا با یک شوینده ملایم تمیز کنیم دقت شود برای شستن از وسایل تیز و برنده استفاده نشود. برای اطمینان از ضدعفونی کردن چمن مصنوعی می توانید آنرا به مدت کوتاهی در ظرف آب نمک قرار دهیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
اسکرول به بالا